reeks 14 made by Siemens
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
zowel op de site van de nmbs als siemens word dit tegengesproken
siemens vermeld het volgende
http://www.transportation.siemens.com/t ... 1_2007.htm
dit gaat over een persbericht uitgevoerd op 18/01/2007 na de goedkeuring van brussel die reeds in dec was, of de loc effectief nr 14 gaat krijgen is nergens bevestigd, reeks nummers kunnen, 10, 14, 17 en 19 zijn word overal gesuggereerd
siemens vermeld het volgende
http://www.transportation.siemens.com/t ... 1_2007.htm
dit gaat over een persbericht uitgevoerd op 18/01/2007 na de goedkeuring van brussel die reeds in dec was, of de loc effectief nr 14 gaat krijgen is nergens bevestigd, reeks nummers kunnen, 10, 14, 17 en 19 zijn word overal gesuggereerd
Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Memling-vriend heeft het over een nummerwijziging, niet over de plaatsing van een geheel andere order. Jij gaat er al vanuit dat de locs het nummer 14 krijgen, terwijl je dat iets verder in je bericht weer tegenspreekt ("of de loc effectief nr 14 gaat krijgen is nergens bevestigd").Steven schreef:zowel op de site van de nmbs als siemens word dit tegengesproken
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
lol neen de reeks 800 en 900 hebben al is van stellen veranderd gehad ooit, idem voor de nrs 500 dacht ik, 1901 heeft ook al bestaan dus die zou in de lijst niet meer mogen voorkomen dan.
wat ik begreep uit memling zijn uitleg was da de order niet 100% vastligt terwijl ik begreep uit alle berichten die ik officieel lees da deze dus wel degelijk besteld zijn, normaal zijn ze besteld als reeks 1X waarbij de x kan vervangen worden door het juiste cijfer0, 4, 7 of 9 wie zal het zeggen
wat ik begreep uit memling zijn uitleg was da de order niet 100% vastligt terwijl ik begreep uit alle berichten die ik officieel lees da deze dus wel degelijk besteld zijn, normaal zijn ze besteld als reeks 1X waarbij de x kan vervangen worden door het juiste cijfer0, 4, 7 of 9 wie zal het zeggen
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Klopt niet, Voorbeeld T 28 was oorspronkelijk T 20 !!( na de algemene hernummering, 101=29,122=22;123=23;120=20,later T28;150=15;160=16...) vernummerd naar 28 om de nieuwe reeks T 20 in de jaren 70 mogelijk te maken.Wover schreef:Maar reeks 18 lijkt mij niet echt logisch aangezien die al bestaat/bestond. Ik geloof dat elk nr nog uniek is in België, geen twee dezelfde serienummers?
Maar zoals ik zei, T18 of T14 geruchten, met geen andere waarde dan geruchten.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Even verduidelijken, er komt een reeks SIEMENS locomotieven (ons wasmachien is ook siemens)Steven schreef:lol neen de reeks 800 en 900 hebben al is van stellen veranderd gehad ooit, idem voor de nrs 500 dacht ik, 1901 heeft ook al bestaan dus die zou in de lijst niet meer mogen voorkomen dan.
wat ik begreep uit memling zijn uitleg was da de order niet 100% vastligt terwijl ik begreep uit alle berichten die ik officieel lees da deze dus wel degelijk besteld zijn, normaal zijn ze besteld als reeks 1X waarbij de x kan vervangen worden door het juiste cijfer0, 4, 7 of 9 wie zal het zeggen
Maar het typenummer, daar ging het hem over
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Ze spreken toch van een T11, niet van T11 tachtig... dus ik denk.... dat ze die niet gaan combineren, maar wie weet?Steven schreef:tja van alle nr's die ze kunnen gebruiken kunnen er 100 komen hoor ok als je wil doornummeren in geval er een tweede schijf van 60 zal komen (met nadruk op het woord ALS) dan is reeks 18 meest logische, al bied reeks 10 ook perspectieven aangezien de huidige reeks 11 maar begint aan 1181