3000 cfl op de relatie Brussel Luxemburg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wouter DH

Bericht door Wouter DH »

Greg schreef:CFL 3005 heeft vandaag een brandje gehad toen ze de 2127 Luxembourg > Brussel deed ! :roll:
De 20 neemt dus weer de 2116 et 2117 Brussel > Luxembourg over. :P
Hallo,

En waar blijft de vervanglok, de 3007. Stond die niet in Aarlen paraat bij eventuele moeilijkheden?
Bert schreef:Deze worden gereden met de 3005 en in geval van panne hebben ze de 3007 die normaal ergens rond Arlon moet staan. :wink:
Groetjes,

Wouter DH
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vandaag was de 3007 van dienst :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Wouter DH schreef:Afbeelding
als die samenstelling optrekt plakt ge allemaal tege de binnenduer :shock:
Wover

Bericht door Wover »

moest ik TB worden zou ik wel eens een paar keer zien wat zo'n machien kan ja :P

krachtbol volledig naar achter en sjeezen maar :oops: 8) :P
prahsharp

Bericht door prahsharp »

niet vergeten de tussendeur van het achterste rijtuig goed te sluiten dan
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

prahsharp schreef:niet vergeten de tussendeur van het achterste rijtuig goed te sluiten dan
schrik da er anders passagiers tussen de rails gaan staan :p omdat de trein zonder hen vertrokken is :-)
1607

Bericht door 1607 »

binnenkort verplicht dragen van een gordel bij het aanzetten en aankomen. :roll: :mrgreen:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

1607 schreef:binnenkort verplicht dragen van een gordel bij het aanzetten en aankomen. :roll: :mrgreen:
... en geluidsdempende koptelefoons voor de mensen op het perron, zekers! :lol:
bobby

Bericht door bobby »

voor de dienst Brussel - Luxembourg zou men beter de M6 rijtuigen aanpassen zoals men gedaan heeft voor de IC i (Antwerpen- Charleroi): voor deze dienst werden de M6 rijtuigen uitgerust met HLE21/27 TS-kabels. Er wordt dan met twee locomotieven HLE21 (of 27) gereden, 1 vooraan en 1 achteraan maar beiden leveren gelijktijdig traktie (TS= traktieschakeling). Met 2 locs HLE21 beschikt deze trein over een enorm acceleratie vermogen (veel groter dan dit van een HLE13). In traktie schakeling zijn HLE27 en HLE21 even sterk: HLE21 kan in TS aan 100% van zijn vermogen rijden, terwijl bij HLE27 het vermogen beperkt wordt tot 75%.
Tenslotte het plaatsen van de traktie kabels in de M6 rijtuigen is veel goedkoper dan het inbouwen van een MUX in de HLE27
Laatst gewijzigd door bobby op 24 jan 2007, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

voor brussel - luxemburg lijkt een 13 in trek-duw met de M6 mij een veel betere oplossing :wink: je moet geen 2 21'ers bezet houden maar hebt toch een groot vermogen en een reversibel treinstel :P
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Wover schreef:moest ik TB worden zou ik wel eens een paar keer zien wat zo'n machien kan ja :P

krachtbol volledig naar achter en sjeezen maar :oops: 8) :P
Effe spelbreker :twisted:
Acceleratie is elektronisch beperkt :mrgreen: :mrgreen:
bobby

Bericht door bobby »

Shrek schreef:voor brussel - luxemburg lijkt een 13 in trek-duw met de M6 mij een veel betere oplossing :wink: je moet geen 2 21'ers bezet houden maar hebt toch een groot vermogen en een reversibel treinstel :P
2x 21 geeft een groter acceleratievermogen en meer trekkracht dan 1x 13, dit over het ganse snelheidsbereik. Daarnaast is de betrouwbaarheid van 2x 21 hoger dan deze van 1x 13. maw 2x 21 geeft een betere & stiptere dienstverlening dan 1x 13. Tenslotte, zowel op dit forum als bij de NMBS is vaak te horen dat er te weing 13-tjes zijn voor de passagierstreinen. Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

bobby schreef:Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
ja inderdaad, je kan dan die 13 voor 1 van de treinen hangen waar die 21 vandaan komt en voor die andere trein hangen we euh de 201.010?
bobby

Bericht door bobby »

Shrek schreef:
bobby schreef:Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
ja inderdaad, je kan dan die 13 voor 1 van de treinen hangen waar die 21 vandaan komt en voor die andere trein hangen we euh de 201.010?
keuze te over: 2501, 2502, 2504, 2508, 2509, 2511, 2512, 1603 deze staan allen op non-actief (hoewel deze technisch geen mankementen vertoonden), maar ja onderhoud van de eigen locs is toch zo duur, de geleasde locs zijn toch veel goedkoper (huur + onderhoud)...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
bobby schreef: keuze te over: ..., 1603 deze staan allen op non-actief (hoewel deze technisch geen mankementen vertoonden), maar ja onderhoud van de eigen locs is toch zo duur, de geleasde locs zijn toch veel goedkoper (huur + onderhoud)...
De 1603 is plukloc, en zal dus niet ver meer rijden... Hij vertoonde misschien geen mankenent, maar men moet zijn onderdelen toch ergens vandaanhalen hé!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie