Moderniseringen materieel
Ofschoon dat middenrijtuig zeer konfortabel is, had men als middenrijtuig beter een dubbeldek gebruikt.Steven schreef:voila nog straffer dusShrek schreef:de middenste rijtuigen zijn nog maar 15 jaar oud
Dus bij de renovatie van AM80 reeks opsplitsen in twee sub-reeksen, nl een 3-ledige en een 6-ledige.
bij de 3-ledige stellen het middenrijtuig vervangen door een M6 rijtuig, en het ABDX rijtuig omvormen tot ADX.
Voor de 6-ledige motorstellen:
de vrijgekomen middenrijtuigen uitrusten met een nieuwe set motoren + twee rijtuigen M6 toevoegen, het ABDX rijtuig omvormen tot ADX; het BX rijtuig omvormen tot AX
aldus bekomt men volgende samenstelling: ADX + tussenrijtuig(motoren) + M6 +M6 + tussenrijtuig + AX
't is niet zo zeer een kwestie van kunnen maar eerder een van willen. Kan men trouwens opnieuw met spoilers gaan spelen...Dietrich schreef:Ik denk dat dat op niet veel zal trekken, AM80 met in het midden M6-rijtuigen. Ik betwijfel zelfs of het kan.
Bij TGV & Thalys heeft men trouwens ook leuke spoilers (loc is hoger dan de rijtuigen)
Laatst gewijzigd door bobby op 02 feb 2007, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
dan graag dubbeldek motorstellen die kompatibel zijn met AM80, zodat we beiden kunnen mixen.Trainspotterke schreef:In dat geval kun je beter nieuwe motorstellen kopen. En het zullen wel altijd OF enkeldek- OF dubbeldekmotorstellen zijn.
dit zo'n beetje hetzelfde verhaal als met M4 rijtuigen & M6 rijtuigen:
men heeft een treindienst waarop men rijdt met 8 rijtuigen M4; de dienst is succesvol, dus komt er een 9de rijtuig bij; nadien nog een 10de en een 11de. Dan zit men aan de maximale lengte: het ei van columbus: we nemen dubbeldek rijtuigen. Gevolg een trein met 6 M6 rijtuigen resultaat men heeft 6 M6 rijtuigen nodig en de 11 M4 staan op overschot, terwijl men dezelfde capaciteit had kunnen bereiken met 9 M4 +2 M6.
Eerst nog even zeggen dat er zeker geen rijtuigen op overschot staan!
En moest het zo zijn, des te beter want dan kan men altijd een treintje extra inleggen.
En die nieuwe motorstellen compatibel met de AM80???
Dat zie ik nog niet meteen gebeuren, aangezien er tussen beide reeksen toch een tijdsverschil zit van 25 jaar.
En moest het zo zijn, des te beter want dan kan men altijd een treintje extra inleggen.
Dat zie ik nog niet meteen gebeuren, aangezien er tussen beide reeksen toch een tijdsverschil zit van 25 jaar.

bobby wederom stel ik vast dat je theorie en praktijk aardig door elkaar weet te smijten, je gaat zomaar niets gaan mixen waar 25 jaar verschil op zit omdat de technische verschillen als dusdanig in het materieel zo groot zijn dat je het oude zodanig moet aanpassen dat je in alle gevallen beter nieuw gaat kopen, of kom jij uwe spaarboek persoonlijk bezorgen bij de spoorwegen om uw denken te realiseren? overschotten zijn er niet zover ik weet zoniet was het probleem van plaatsgebrek in de spits op vele treinen al lang opgelost geweest. trouwens uw voorbeeld van 11 rijtuigen M4 naar 6M6 veranderen heeft wel degelijk een reden
waarschijnlijk zal die samenstelling 11 m4 niet eens overal aan perron kunnen aangezien in de spits er gestopt word aan de meeste korte perrons die je u kan voorstellen
waardoor niet iedereen zomaar overal kan zitten in de trein
door de trein korter te maken en volledig uit M6 uit te voeren bekom je een trein die wel in elke stopplaats degelijk aan perron kan, gevolg => beter comfort want iedereen kan normaal in en uitstappen waar hij wil, zonder te moeten denken aan het korte perron
waarschijnlijk zal die samenstelling 11 m4 niet eens overal aan perron kunnen aangezien in de spits er gestopt word aan de meeste korte perrons die je u kan voorstellen
waardoor niet iedereen zomaar overal kan zitten in de trein
door de trein korter te maken en volledig uit M6 uit te voeren bekom je een trein die wel in elke stopplaats degelijk aan perron kan, gevolg => beter comfort want iedereen kan normaal in en uitstappen waar hij wil, zonder te moeten denken aan het korte perron
- e49memling
Trainspotterke schreef:Eerst nog even zeggen dat er zeker geen rijtuigen op overschot staan!
Eigenlijk is het voor NMBS eenvoudig om dit te weten te komen: vraag aan Bombardier een offerte voor 6-ledig VIRM (NS) voor gebruik in Belgie. Dwz NS lastenboek plus de specifieke NMBS specs (3000V,25000V, Memor, TBL2, ETCS, koppelbaar met bestaande AM80,...)
carlos het gaat hem om het leeftijdsverschil de aandrijfen stuurtechnieken zijn op die 25 jaar serieus veranderd waarom wil je ze dan nog aan elkaar gaan koppelen? er zijn meer als 100 breaks dus das al een aantal vind ik zo, nieuwe stellen komen er aan voor het GEN (offertes moeten nog binnenkomen) die zullen nadien alle lijnen rond brussel bedienen waardoor het materieel dat er heden nog aan het rijden is volledig zal doorschuiven naar alle andere lijnen