3000 cfl op de relatie Brussel Luxemburg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

bobby schreef:
Shrek schreef:
bobby schreef:Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
ja inderdaad, je kan dan die 13 voor 1 van de treinen hangen waar die 21 vandaan komt en voor die andere trein hangen we euh de 201.010?
keuze te over: 2501, 2502, 2504, 2508, 2509, 2511, 2512, 1603 deze staan allen op non-actief (hoewel deze technisch geen mankementen vertoonden), maar ja onderhoud van de eigen locs is toch zo duur, de geleasde locs zijn toch veel goedkoper (huur + onderhoud)...
Ik stel anders voor om de nog bestaande stoomlocomotieven nog in rijvaardige toestand te brengen en daarmee opnieuw goederentreinen te gaan rijden! :roll: :roll:

Met de komst van de reeks 14/17/19 zullen de 13's allemaal naar de goederen verhuizen. De nieuwe reeks zal dan reizigersverkeer op zich nemen.

En als je nu met twee 21/27's in TS zou gaan rijden op de luxemburglijn, dan zijn dat toch al redelijk wat locomotieven dat je gebruikt! En met wat ga je dan de treinen rijden die bestaan uit M4-rijtuigen trek/duw? De 25's aanpassen om met de M4 stuurstand te kunnen rijden?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er is maar 1 13 in gebruik op de 161/162 de andere twee zijn geleasde locs 3000 van de cfl dus ni echt nuttig voorstel om die daar weg te halen, bobby uw uitleg is altijd heel schoon in theorie, maar ge moet de praktijk ook onder ogen zien, een 16 is niet gemaakt voor zware lange passagierstreinen, maar eerder voor kortere en liefst aan 160, die andere locs zijn ook niet gemaakt om het profiel van L161/162 vlot aan te kunnen. dus uw idee van deze er daar dan ook gaan te gebruiken komt niet echt goed
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:... een 16 is niet gemaakt voor zware lange passagierstreinen, maar eerder voor kortere en liefst aan 160, die andere locs zijn ook niet gemaakt om het profiel van L161/162 vlot aan te kunnen. ...
Een 16 voor korte ritten? Een 16 is toch voor lange ritten met weinig stops? Want, Oostende-Köln is nu niet bepaald kort...
En ik dacht altyd dat die P-treinen voor de 16 zeer lastig waren omdat die veel te veel stops hadden...
Maar een 16 kan inderdaad geen zware treinen aan, zo had hij moeite met zijn veel zwaardere I11'en...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Hij bedoelt korte samenstellingen aan "hoge" snelheid en een relatief lange afstand :)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen :roll: dat zal ook wel niet lang meer duren
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen :roll: dat zal ook wel niet lang meer duren
voila dus zeker niet gemaakt om stoptrein te spelen, laat staan met M6, 10 stuks met een vrij grote massa :(
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen :roll: dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
260689 schreef:
Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen :roll: dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag :wink:
Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Joris schreef:Hallo,
260689 schreef:
Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen :roll: dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag :wink:
Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
ook juist deze naar welkenreadt was ik vergeten
Jonathan

Bericht door Jonathan »

De 16 is inderdaad niet erg geschikt voor zijn taak. Neem nu de 8005. Vroeger heette die de 8006 en de 21 of de 27 slaagde er in om op het hoofdspoor in Brugge samen binnen te rijden met de L-trein die via traagspoor was gegaan. De 16 en één M6 meer slaagt hier echter niet in.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Joris schreef:Hallo,
260689 schreef:
Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen :roll: dat zal ook wel niet lang meer duren
het zijn 4 treintjes per dag :wink:
Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
Er zit ook nog een heen- en terugrit FSD - FSR in, samengesteld uit I10-rijtuigen! :wink:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Shrek schreef:16 nen waren goed om tegen 160 met 4 rijtuigjes Brussel-Parijs enzo te doen. Vandaag zijn ze gedegradeerd tot wat reservemateriaal om 2 treintjes per dag te doen :roll: dat zal ook wel niet lang meer duren
Ik zal maar niet vertellen dat het aantal keren dat ik met een 15 of 16 met minder dan 13 rijtuigen naar Parijs ben gereden op één hand kan tellen
Bert

Bericht door Bert »

Trainspotterke schreef:
Joris schreef:Hallo,
260689 schreef: het zijn 4 treintjes per dag :wink:
Zijn het er geen 6? FSD-FSR 4x (m4 en M6 heen en terug), en FOVR-Welkenread (M4 hene en terug).
Groeten,
Joris De Mol
Er zit ook nog een heen- en terugrit FSD - FSR in, samengesteld uit I10-rijtuigen! :wink:
Naar Oostende hebben we een sleep M6'en heen en terug naar Schaarbeek en een sleep I10'en. Niets meer en niets minder
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:er is maar 1 13 in gebruik op de 161/162 de andere twee zijn geleasde locs 3000 van de cfl dus ni echt nuttig voorstel om die daar weg te halen, bobby uw uitleg is altijd heel schoon in theorie, maar ge moet de praktijk ook onder ogen zien, een 16 is niet gemaakt voor zware lange passagierstreinen, maar eerder voor kortere en liefst aan 160, die andere locs zijn ook niet gemaakt om het profiel van L161/162 vlot aan te kunnen. dus uw idee van deze er daar dan ook gaan te gebruiken komt niet echt goed
steven,
ik heb nooit voorgesteld om de 16-tjes op de lijn naar Luxemburg te gebruiken .
Als NMBS de 2 CFL-3000 reeds huurt, dan kan NMBS deze ook elders inzetten vb op de IC-A (oostende Eupen).
In de vrijgekomen 13-tjes zou dan ETCS ingebouwd kunnen worden, zodat men voor de HSL-4 geen TRAXX locs (2 per trein!) dient te gaan huren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de reeks 3000 heeft zover ik weet geen goedgekeurde TBL 2 insttalatie en mag dus niet op L2 komen
Plaats reactie