Maximum samenstelling motorstellen en rijtuigen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Duikbril AM86

Maximum samenstelling motorstellen en rijtuigen

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik heb een aantal vragen over de maximumsamenstelling van motorstellen en rijtuigen.
Ik geef hier een overzicht van een aantal motorstellen en rijtuigen met hun maxumsamenstelling. Kunnen jullie indien nodig corrigeren a.u.b.?
Van I 10 weet ik niet hoeveel de max. is.

MOTORSTELLEN
Elektrische motorstellen
MS 60/70 Klassiekjes max. 12 rijtuigen
MS 75 Varkensneuzen max. 12 rijtugen
MS 80 Breaks max. 12 rijtuigen
MS 86 Duikbril max. 12 rijtuigen
MS 96 Deense neuzen max. 12 rijtuigen

Diesel motorstellen
MW reeks 41 max. 10

RIJTUIGEN
Binnenland
M 2 max. 12 rijtuigen
M 4 max. 12 rijtuigen
M 5 (dubbeldekkers) max. 12 rijtuigen
M 6 (dubbeldekkers) max. 12 rijtuigen

Intenationaal
I 10 ??
I 11 max. 12 rijtuigen

Groeten Duikbril
Steven

Bericht door Steven »

i 11 heeft enkel die beperking voor binnelands verkeer, voor internationaal is er niet echt een beperking tot 12 bijgevolg. zover ik weet mag men tot 17 of 18 gaan
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:i 11 heeft enkel die beperking voor binnelands verkeer, voor internationaal is er niet echt een beperking tot 12 bijgevolg. zover ik weet mag men tot 17 of 18 gaan
In principe kunnen treinen best langer, maar het probleem is de perronlengte.
De DB rijd regelmatig met ICE stellen van 16 en meer rijtuigen. Een IC van 14 rijtuigen is bij de SBB ook niet ongewoon.

Maar het moet dus in het station passen.
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

In Frankreich wird mit bis zu 16x 26.40m Wagen gefahren
AM05_598

Bericht door AM05_598 »

@ R4C-Fan Aus diesem Grund haben sie auch große Station Länge
e49memling

Bericht door e49memling »

In de jaren 90, ooit een sneeuwtrein gedaan tot Aachen bestemming Innsbruck op vrijdagavond, 17 rijtuigen, getrokken door 2 T23 in treinschakeling.
e49memling

Bericht door e49memling »

R4C-Fan schreef:In Frankreich wird mit bis zu 16x 26.40m Wagen gefahren
E 289 Van Amsterdam naar Parijs ooit eens 17 HV vanuit Brussel Zd (met een T 40100)
Autotrein St Raphael; van FSR naar LL 22 rijtuigen, één loc (T20)
Autotrein St Raphael; van FSR naar LL 15 rijtuigen, één loc (T23)
Lourdestrein van FSR naar LQV 18 HV (met T22)
Laatst gewijzigd door e49memling op 03 feb 2007, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
AM05_598

Bericht door AM05_598 »

Waarom hebben somige Internationale treinen Oostende - Zurick volgens mij maar 3 Rijtuigen dan :S
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

K V B schreef: In principe kunnen treinen best langer, maar het probleem is de perronlengte.
Dus in het binnenlands verkeer zou een trein in theorie ook langer kunnen zijn dan 12 rijtuigen? (moesten de perrons overal voldoende lang zijn)

Enkele voorbeelden van kleine perrons: Brussel-Congres (max. 7 rijtuigen), Burst, Ede, Herzele...
Volgens de NMBS kan het perron van Burst en Ede maar 8 rijtuigen aan in de praktijk kunnen der 10 op, voor Liedekerke (max. 10 M4 of max. 9 dubbeldekrijtuigen) volgens mij stroken die boodschappen die ze soms afroepen ook niet altijd met de praktijk.
Bijvoorbeeld Burst, ik herinner mij dat er op de schermen in Brussel-Zuid vroeger stond p-trein naar Ronse laatste 2 rijtuigen ontzegt voor Burst en Ede en ne maat van mij die stapte af in Burst en zei dat het laatste rijtuig nog aan het perron kwam.
Hetzelfde voor Liedekerke, vroegere p-trein Poperinge - Schaarbeek.
Laatste rijtuig ontzegd voor Liedekerke, ik zat altijd in het 11de rijtuig (laatste rijtuig) en iedereen kon nog opstappen in Liedekerke...
Wover

Bericht door Wover »

Omdat er maar weinig mensen zijn die die trein nemen ;). De meeste EC's zijn niet zo lang hoor. De Jan Kiepura had op zijn laatste ritten ook maar een 5-tal rijtuigen denk ik.

De EC Vauban doet het wel beter denk ik, die heeft er altijd 7-10 gok ik :).
AM05_598

Bericht door AM05_598 »

Stel je voor 200 mensen willen de trein in vertraging van 1 uur :P
Wover

Bericht door Wover »

bwa, 200 mensen / 3 rijtuigen / 2 deuren = +- 35 mensen per deur, dat kan wel op 3 minuutjes maximum hoor :).
Steven

Bericht door Steven »

de vauban telt in normale omstandigheden 6 rijtuigen alsook de iris, soms hangen er versterkingsrijtuigen bij maar das niet de normale dagelijkse basissamenstelling

AM05_598 wat betreft oostende zurich? over wat jaar spreek jij? die verbinding bestaat heden niet, als je de verbinding brussel basel bedoeld = EC jean monet die is normaal 3 rijtuigen lang uitgezonderd 1 ritje waar hij er vier telt
AM05_598

Bericht door AM05_598 »

Ja die volgens mij ik ben niet zon route kenner van Belgie lijn 24 enz
Steven

Bericht door Steven »

lijn 24 is enkel goederen :-)
Plaats reactie