Trainspotterke schreef:Inderdaad, dat is ook waar. En Limburg zou ook graag een snelle verbinding met de kust willen!
Maar, ja, er zijn zoveel knelpunten! Zo wordt het ook eens tijd dat Brugge een IC richting de luchthaven krijgt, met het grote aantal toeristen dat per vliegtuig naar Brussel reist en dan verder per trein naar Brugge. Ook voor ons hier zou dat positief zijn, want nu zijn er zelfs veel mensen uit Brugge die met de auto naar Lichtervelde rijden om daar dan de IR naar de luchthaven nemen, want zo moeten ze in Brussel-Noord of -Zuid niet nog eens met hun koffers sleuren.
een IC Oostende-Luchthaven-Leuven-... lijkt me haalbaar
Trainspotterke schreef:Inderdaad, dat is ook waar. En Limburg zou ook graag een snelle verbinding met de kust willen!
Maar, ja, er zijn zoveel knelpunten! Zo wordt het ook eens tijd dat Brugge een IC richting de luchthaven krijgt, met het grote aantal toeristen dat per vliegtuig naar Brussel reist en dan verder per trein naar Brugge. Ook voor ons hier zou dat positief zijn, want nu zijn er zelfs veel mensen uit Brugge die met de auto naar Lichtervelde rijden om daar dan de IR naar de luchthaven nemen, want zo moeten ze in Brussel-Noord of -Zuid niet nog eens met hun koffers sleuren.
een IC Oostende-Luchthaven-Leuven-... lijkt me haalbaar
kan je bezwaarlijk een ic waard noemen aangezien de keering in de luchthaven niet echt iets ic waardig is om die moment, klinkt eerder als een IR verbinding
Trainspotterke schreef:Inderdaad, dat is ook waar. En Limburg zou ook graag een snelle verbinding met de kust willen!
Maar, ja, er zijn zoveel knelpunten! Zo wordt het ook eens tijd dat Brugge een IC richting de luchthaven krijgt, met het grote aantal toeristen dat per vliegtuig naar Brussel reist en dan verder per trein naar Brugge. Ook voor ons hier zou dat positief zijn, want nu zijn er zelfs veel mensen uit Brugge die met de auto naar Lichtervelde rijden om daar dan de IR naar de luchthaven nemen, want zo moeten ze in Brussel-Noord of -Zuid niet nog eens met hun koffers sleuren.
een IC Oostende-Luchthaven-Leuven-... lijkt me haalbaar
kan je bezwaarlijk een ic waard noemen aangezien de keering in de luchthaven niet echt iets ic waardig is om die moment, klinkt eerder als een IR verbinding
Trainspotterke schreef:Inderdaad, dat is ook waar. En Limburg zou ook graag een snelle verbinding met de kust willen!
Maar, ja, er zijn zoveel knelpunten! Zo wordt het ook eens tijd dat Brugge een IC richting de luchthaven krijgt, met het grote aantal toeristen dat per vliegtuig naar Brussel reist en dan verder per trein naar Brugge. Ook voor ons hier zou dat positief zijn, want nu zijn er zelfs veel mensen uit Brugge die met de auto naar Lichtervelde rijden om daar dan de IR naar de luchthaven nemen, want zo moeten ze in Brussel-Noord of -Zuid niet nog eens met hun koffers sleuren.
een IC Oostende-Luchthaven-Leuven-... lijkt me haalbaar
kan je bezwaarlijk een ic waard noemen aangezien de keering in de luchthaven niet echt iets ic waardig is om die moment, klinkt eerder als een IR verbinding
Eénmaal de lijn 25N en het nieuwe stukje 36c zal af zijn, zal dat een stuk sneller kunnen gaan, want dan moet er niet meer worden kop gemaakt in de Luchthaven.
Ik zie niet in hoe je de IC O in Brugge zou laten splitsen! Je zal nochal een beetje rangeerwerk nodig hebben om die rijtuigen te splitsen. En kom niet af dat ze motorstellen kunnen inzetten, want die kunnen geen 200 rijden tussen Leuven en Luik.
Quiévrain en Mons hebben niets aan een rechtstreekse verbinding met Maastricht over Brussel. Het is beter voor hen om de Waalse as te nemen.
Trainspotterke schreef:Maakt daar maar onmogelijke oplossingen van!
Ik zie niet in hoe je de IC O in Brugge zou laten splitsen! Je zal nochal een beetje rangeerwerk nodig hebben om die rijtuigen te splitsen. En kom niet af dat ze motorstellen kunnen inzetten, want die kunnen geen 200 rijden tussen Leuven en Luik.
-we zouden een aantal I11-BDX kunnen uitrusten met een automatische snelkoppeling;
-we zouden de splitsing/koppeling volledig manueel kunnen doen;
-we kunnen opteren om de trein enkel naar Oostende (of Blankenberge) te laten rijden
Trainspotterke schreef:Quiévrain en Mons hebben niets aan een rechtstreekse verbinding met Maastricht over Brussel. Het is beter voor hen om de Waalse as te nemen.
vandaag hebben Luik, & Landen & Tienen & Leuven ook niets aan die verbinding met Quievrain
bobby heel creatieve voorstellen allemaal, maar al da koppelen en ontkoppelen neemt enkel maar meer tijd in beslag en nog is een extra ic gaan splitsen trouwens een traject verlegen wil zeggen extra treinmaterieel hebben momenteel loopt de IC O rond met 4 treinen, als je die doortrekt naar oostende zullen het er al zeker 7 of 8 worden (afhankelijk van de uurregeling en keertijden) waar ga je al die rijtuigen en locs vandaan halen? effe vermelden dat de ic o nog in proeffase zit er word dus degelijk gezien of het aantal passagiers voldoet aan de verwachtingen
Dat de IC-nul in Leuven doorrijdt, da's pas onzin. Een grote stad (90.000 inwoners, door de week versterkt met x-duizend studenten) en een echt spoorwegknooppunt met heel wat interessante aansluitingen wordt gewoon gepasseerd.
Volgens de ontwerpdienstregeling '07 ging de IC naar Maastricht in Leuven stoppen, maar onder druk van de Luikse mafia binnen de NMBS is die stop geschrapt.
en volgens een ander ontwerp voorziet de nmbs naar de toekomst toe voor namen, luik gent (charleroi ook ma ben ni zeker) minstens 1 x uur een rechtstreeks trein zonder verdere tussenstops dit om zodoende al te zorgen dat een grote massa uit deze stations weg is en de klassieke ic en ir verbindingen meer plaats kunnen bieden aan de mensen die op de tussengelegen stations opstappen, voor luik is dit dus gebeurd, voor gent is het geen probleem, antwerpen zou er blijkbaar ook zo eentje krijgen eens alle hsa stellen geleverd zijn
Dat de IC-nul in Leuven doorrijdt, da's pas onzin. Een grote stad (90.000 inwoners, door de week versterkt met x-duizend studenten) en een echt spoorwegknooppunt met heel wat interessante aansluitingen wordt gewoon gepasseerd.
Volgens de ontwerpdienstregeling '07 ging de IC naar Maastricht in Leuven stoppen, maar onder druk van de Luikse mafia binnen de NMBS is die stop geschrapt.
Er stoppen toch nog treinen te Leuven, en gelieve bij het antwoorden de essentie niet weg te quoten