Reportage vanmorgen in "Voor de dag" op Radio 1:
http://www.radio1.be/radio1_master/prog ... index.html
Verbinding valt weg wegens te hoge kosten die operators aanrekenen. Alternatief: er wordt gedacht aan een verbinding naar Oostende, waar de trein op de ferry zou gaan.
Laatste goederentrein van Muizen naar Manchester
Tja , maar dan mag men weer een hele resem goederenwagens gaan aanpassen met ferryhaken .. Geen probleem voor de bestaande wagons gebouwd voor 1992 (en dus nog op de ferry voorzien waren) , maar die na 1993 hebben geen haken meer omdat ze die niet meer nodig hebben (rijden enkel door de kanaaltunnel) ..
Men kan het verschil merken aan de lettercode en zien aan wel of geen haken.Heeft de wagon een code met één 'f' (dus bv. Habfis , Zagfs) dan kan hij op de ferry , heeft de wagon echter een code met 2 'f' dan kan deze enkel door de kanaaltunnel (bv. Sffgns).Dat wordt dus nog een hele operatie moest het plan doorgaan
Men kan het verschil merken aan de lettercode en zien aan wel of geen haken.Heeft de wagon een code met één 'f' (dus bv. Habfis , Zagfs) dan kan hij op de ferry , heeft de wagon echter een code met 2 'f' dan kan deze enkel door de kanaaltunnel (bv. Sffgns).Dat wordt dus nog een hele operatie moest het plan doorgaan
