Onderhoud van de treinen
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Onderhoud van de treinen
Dag iedereen,
Ik zou graag eens een vraagje stellen over iets waar je als reiziger niet mee in contact komt, nl. de locaties waar het materieel van de NMBS onderhouden wordt.
Ik weet dat sommige treinen, wanneer ze tussen de ochtend- en avondspits in Brussel niks staan te doen, naar een onderhoudsplaats rijden (zoals bijvoorbeeld het stel M6-rijtuigen dat eerst IC J 2129 verzekert en vervolgens naar Chatelet verderrijd voor onderhoud, en daarna in de avondspits weer naar Luxemburg rijdt).
Kan er iemand wat meer over dit alles vertellen?
* Welk type trein kan op welke plaats onderhouden worden?
* Hoeveel keer per maand krijgt het materieel gemiddeld een onderhoud?
* Hoeveel minuten of uren duurt dit?
* Wat houdt zo'n onderhoud in?
* ...
Bedankt alvast.
Groeten,
Ik zou graag eens een vraagje stellen over iets waar je als reiziger niet mee in contact komt, nl. de locaties waar het materieel van de NMBS onderhouden wordt.
Ik weet dat sommige treinen, wanneer ze tussen de ochtend- en avondspits in Brussel niks staan te doen, naar een onderhoudsplaats rijden (zoals bijvoorbeeld het stel M6-rijtuigen dat eerst IC J 2129 verzekert en vervolgens naar Chatelet verderrijd voor onderhoud, en daarna in de avondspits weer naar Luxemburg rijdt).
Kan er iemand wat meer over dit alles vertellen?
* Welk type trein kan op welke plaats onderhouden worden?
* Hoeveel keer per maand krijgt het materieel gemiddeld een onderhoud?
* Hoeveel minuten of uren duurt dit?
* Wat houdt zo'n onderhoud in?
* ...
Bedankt alvast.
Groeten,
trefwoord: braken
synoniemen: kotsen, overgeven, speken, spugen, spuwen, uitspuwen, vomeren
bron :http://synoniemen.net
ff voor de duidelijkheid
synoniemen: kotsen, overgeven, speken, spugen, spuwen, uitspuwen, vomeren
bron :http://synoniemen.net
ff voor de duidelijkheid

Wordt er geen speciale aandacht geschonken aan de fluitketels klassieke stellen voor het 'Cityrail' concept?
De Breaks die liggen der tegenwoordig altijd vuil bij, dikwijls ook vele buislampen stuk in 1ste klas.
Een aantal maanden terug zelfs een in break gezeten waar er roet uit de verluchting kwam,bbbaaa!
De Breaks die liggen der tegenwoordig altijd vuil bij, dikwijls ook vele buislampen stuk in 1ste klas.
Een aantal maanden terug zelfs een in break gezeten waar er roet uit de verluchting kwam,bbbaaa!

Idd, ik dacht zelfs dat de NMBS een boete krijgt wanneer een CR met een ongemoderniseerd klassien stel zou worden gedaan...Duikbril AM86 schreef:Wordt er geen speciale aandacht geschonken aan de fluitketels voor het 'Cityrail' concept?
Idd, de breaks zijn niet meer proper, sommige AM96 ook niet meer...Duikbril AM86 schreef:De Breaks die liggen der tegenwoordig altijd vuil bij, dikwijls ook vele buislampen stuk in 1ste klas.
Een aantal maanden terug zelfs een in break gezeten waar er roet uit de verluchting kwam,bbbaaa!
noot moderator: de bijnaam FLUITKETEL is voorbehouden voor de rangeerlocomotieven reeks 77/78
dat van die TL lampen is in de breaks eenvoudig te verklaren, sommige zitten gewoon los, effe terugplaatsen en het is ok. wie er zich mee bezig houd deze los te draaien weet ik niet, opgelet in de breaks zitten TL lampen van het starterloze type (zonder flikkeren bij de start). deze hebben aan de buitenkant een startdraad (een zilverkleurig lijntje over de lengte van de lamp), draai de lamp niet in als de stroom aanstaat, als je per ongeluk da lijntje aanraakt krijg je effe een stroomstoot door je vingers