Goed , goed , back to topic nu : Op
Foudurail zijn er een aantal nieuwe foto's verschenen van de stuurpost , we wisten dus al dat de snelheidsmeter vervangen is door een scherm.Sommigen op Foudurail betreuren de "simpele" stijl van de snelheidsmeter op het scherm , maar ik snap niet waarom dat nodig is als men er (voorlopig) niet op L2 mee gaat rijden .. Enfin , de balken van de TBL/ETCS staan ernaast dus uiteindelijk is het scherm wel goed gevuld ..
Het scherm is namelijk hetzelfde zoals op alle Zwitserse tractievoertuigen die nu met ETCS uitgerust worden (ja , ook de 30 jaar oude Re 4/4 II !) , weliswaar aangepast aan de Belgische vereisten ..
Verder kan op de PC de samenstelling weergegeven worden , men toont dan het interne NMBS nummer van het rijtuig (M6 BDx is genummerd in de reeks 65001-65018) en de loc(s) die eraan hang(t)(en).Men zegt dat men dit op de I11 BDx ook kan , maar daar ben ik niet zeker van ? Kan een TB dit bevestigen ?