TRW-terminal in Oostende

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Bert

TRW-terminal in Oostende

Bericht door Bert »

Verleden week woensdag tijdens één van mijn vele fietstochtjes langs de haven, RSI-werkplaats en de bundels van Oostende zag ik de 7820 plots naar mij toe rijden. 8) Direct fiets aan de kant en mijn fototoestel in de hand genomen. De loc was op weg naar de TRW containerterminal in de Oostendse haven. Deze terminal is gelegen langs de Vergunningenstraat. :wink:
De 7820 komt van de goederenbundel in Oostende en rijdt langs de Sloepenstraat en Vergunningsstraat naar de Terminal van TRW. Deze Terminal telt twee doodlopende sporen. Afbeelding Afbeelding De loc rijdt het spoor 1 van de bundel op waar hij de drie eerste wagens oppikt beladen met containers van de firma '2XL'. Afbeelding Hiermee rijdt de loc tot voorbij de wissel. Een rangeerder legt de wissel om zodat de loc de 3 wagens op het tweede spoor van de terminal bij de andere wagens beladen met containers kan plaatsen. Afbeelding Afbeelding Let ook op het knipperlicht op de loc die men geplaatst heeft voordat de loc en wagons uit de terminal reden. :wink: Afbeelding Vervolgens rijdt de 7820 terug naar het eerste spoor door eerst uit de terminal te rijden, wachten tot de wissel door de rangeerder is omgelegd en dan terug de terminal binnen te rijden. Hij pikt nu de resterende wagens op het eerste spoor op en rijdt de terminal uit zodat de rangeerder de wissel kan omleggen. Afbeelding Nu kan de trein terug de terminal binnen rijden om de resterende wagens op spoor 2 ook mee te nemen. Afbeelding Nu kan de trein terug rijden naar de Goederenbundel. Hierbij moet hij net zoals in het doorgaan over een brug rijden die zowel voor het auto- als treinverkeer wordt gebruikt. :) Afbeelding Nu de trein terug in zijn eigen bedding rijdt kan de snelheid verhoogt worden. Afbeelding Hopelijk genoten jullie er van? :P
Shrek

Bericht door Shrek »

chiq 8)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ziet er geweldig uit! :D
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Leuke reportage van een bediening :wink:
Patrick

Bericht door Patrick »

Dat is daar zeker de enige plaats in België waar er sporen OP een brug lopen EN er geen overweg is? :D
paljas

Bericht door paljas »

zijn die knipperlichten niet voor wanneer de loc op afstand bediend wordt?
Bert

Bericht door Bert »

paljas schreef:zijn die knipperlichten niet voor wanneer de loc op afstand bediend wordt?
Nee, die knipperlichten bevinden zich aan de 4 hoeken van de stuurhut. Niet alle 77-78 hebben die. :wink:
poyaud

Bericht door poyaud »

ik denk dat het over de BY-FLASH gaat , Btw , het 2de spoor op de brug loopt naar de kaaien , waar sinds deze zomer al een 3tal ladingen hout op de trein zijn gezet. wel leuk dat er in Oostende terug wa trafiek komt...
Bert

Bericht door Bert »

poyaud schreef:ik denk dat het over de BY-FLASH gaat , Btw , het 2de spoor op de brug loopt naar de kaaien , waar sinds deze zomer al een 3tal ladingen hout op de trein zijn gezet. wel leuk dat er in Oostende terug wa trafiek komt...
Er zijn er al een veel meer dan 3, er ligt daar zeer regelmatig een boot of men is het hout op de wagons aan het laden :wink:
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Patrick schreef:Dat is daar zeker de enige plaats in België waar er sporen OP een brug lopen EN er geen overweg is? :D
In de Antwerpse haven zijn er ook wel volgens mij!
Tommy

Bericht door Tommy »

inderdaad!

Op de foto rijdt de 78 over de brug en draait die zo tussen de gebouwen, en de sporen liggen op die plek allemaal in de straat.
Bijlagen
DSC_1192kl.jpg
DSC_1192kl.jpg (85.96 KiB) 6500 keer bekeken
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Dat zijn zeer mooie foto's!
Als je langs het RSI passeert, zie je er dan nog aciviteit? Is dara al veel materiaal weg?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Mister1736

Bericht door Mister1736 »

Heey,

Hele mooie foto´s en ook een zeer mooi verslag van dit alles 8) .
Railion NL zou eens een voorbeeld moeten nemen aan de NMBS een die 6400´s weg doen en daarvoor Reeks 77 aanschaffen :). DAt zijn nog eens beeste van machines en vind het ook altijd prachtig als ik ze weer eens voorbij mag zijn, maar vooral horen met de Volvotrein die door NL gaat :D.

Marcel
Shrek

Bericht door Shrek »

railion nl zou wat meer elektrisch mogen rijden :mrgreen:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Shrek schreef:railion nl zou wat meer elektrisch mogen rijden :mrgreen:
railion nl rijd ook met 1600's hé! :wink:
Plaats reactie