Stel, privatisering->Welke lijnen zijn voor verkoop vatba
Stel, privatisering->Welke lijnen zijn voor verkoop vatba
Stel nu, onze pro-liberale inwoners krijgen hun zin. Men gaat zoals in Nederland lijnen verkopen. Welke lijnen behoren NIET tot het zogenaamde kernnet? Ik had aan deze lijnen gedacht, die eventueel uit de trouwe, goede en eigenlijke handen van de NMBS kunnen worden gesleurd:
L 58 (Gent-St-Pieters - Eeklo)
L 86 (Gent-St-Pieters - Ronse)
L 122 (Gent-St-Pieters - Geraardsbergen)
L 82 (Aalst - Burst)
L 92 (Ath - Mons)
L 117 (Charleroi-Zuid - La Louvière-Zuid)
L 130 a (Charleroi-Zuid - Erquelinnes)
L 132 (Charleroi-Zuid - Couvin)
L 140 (Charleroi-Zuid - Ottignies)
L 139 (Ottignies - Leuven)
L 144 (Gembloux - Jemeppe-Sur-Sambre)
L 43 (Angleur - Rivage - Marloie/Gouvy)
L44 (Pepinster - Spa-Gernostère)
L165 (Libramont - Athus - Rodange - Athus - Arlon -Luxenburg)
L166 (Dinant - Betrix)
En wie mag ze dan overnemen, iedereen, of enkel de regionale vervoersmaatschappijen?
L 58 (Gent-St-Pieters - Eeklo)
L 86 (Gent-St-Pieters - Ronse)
L 122 (Gent-St-Pieters - Geraardsbergen)
L 82 (Aalst - Burst)
L 92 (Ath - Mons)
L 117 (Charleroi-Zuid - La Louvière-Zuid)
L 130 a (Charleroi-Zuid - Erquelinnes)
L 132 (Charleroi-Zuid - Couvin)
L 140 (Charleroi-Zuid - Ottignies)
L 139 (Ottignies - Leuven)
L 144 (Gembloux - Jemeppe-Sur-Sambre)
L 43 (Angleur - Rivage - Marloie/Gouvy)
L44 (Pepinster - Spa-Gernostère)
L165 (Libramont - Athus - Rodange - Athus - Arlon -Luxenburg)
L166 (Dinant - Betrix)
En wie mag ze dan overnemen, iedereen, of enkel de regionale vervoersmaatschappijen?
Nee, lijn 15 is Antwerpen - Lier - Mol - Hasselt; Mol - Neerpelt - Hamont en verder naar Weert is lijn 19. Dit is mijn bron.Wover schreef:Nee dat denk ik nisncf-sncb schreef:Volgens mij zou het dan eerder Turnhout-Mol-Neerpelt-NL zijn.Wover schreef:L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL![]()
De lijn van Turnhout naar NL gaar naar Tilburg, de L15 is de Ijzeren Rijn naar Weert
On topic: ze kunnen dan best beginnen met lijnen waar alleen regionaal verkeer is, maar dat ze toch ook maar eens eerst kijken welke problemen er allemaal zijn/geweest zijn in Nederland op de lijn Roermond - Venlo - Nijmegen sinds die in handen is van Veolia.
Heb ik er niet buwust niet bijgezet. L 52 omwille dat er treinen zijn die Boom - Antwerpen-Noorderdokken zijn. L 54 omwille van de IR die dan met een overstap kamt in Mechelen, en L15, waar je dan zou moeten overstappen in Mol of Herentals.Wover schreef:L15 Mol - Hasselt en Mol - Neerpelt - NL
L52 Mechelen - Boom - Antwerpen
L54 Mechelen - Sint Niklaas
Idd, het stuk Poperinge Ieper ging wss ook opgebroken zijn. Maar dat is verhindert door enkele politici en door de bieten (gedeeltelijk). Uiteindelijk was dat toch een goede beslissing.
Voor mij mag privatisering (daar gaat het toch over?), maar dan moeten ze een halfuurstdienst doen, met enerzijds een stoptrein, en anderzijds een (confortabele) sneltrein Poperinge-Ieper-Menen-Kortrijk...
Diesel op 69... nenee, dan zou dat nu constant pleemobyls zijn, liever breaks dan! en dan ging de 18 ook niet zijn afscheid komen nemen op den 69...
Privatiseren van 8km van één lijn dat zou erg stom zijn hé, patrick, ze zouden beter de hele 69 privatiseren dan.
Voor mij mag privatisering (daar gaat het toch over?), maar dan moeten ze een halfuurstdienst doen, met enerzijds een stoptrein, en anderzijds een (confortabele) sneltrein Poperinge-Ieper-Menen-Kortrijk...

Diesel op 69... nenee, dan zou dat nu constant pleemobyls zijn, liever breaks dan! en dan ging de 18 ook niet zijn afscheid komen nemen op den 69...
Privatiseren van 8km van één lijn dat zou erg stom zijn hé, patrick, ze zouden beter de hele 69 privatiseren dan.
Dan kun je de rechtsstreekse trein naar Brussel wel vergeten. Volgens mij zouden overigens alle bereidbare lijnen van West-Vlaanderen niet voor privatisering vatbaar zijn. Misschien nog de lijn Brugge-Zeebrugge, waardoor de zone Brugge op mijn abonnoment dan ook weer wegvalt.SIMPY.be schreef:Idd, het stuk Poperinge Ieper ging wss ook opgebroken zijn. Maar dat is verhindert door enkele politici en door de bieten (gedeeltelijk). Uiteindelijk was dat toch een goede beslissing.
Voor mij mag privatisering (daar gaat het toch over?), maar dan moeten ze een halfuurstdienst doen, met enerzijds een stoptrein, en anderzijds een (confortabele) sneltrein Poperinge-Ieper-Menen-Kortrijk...
Diesel op 69... nenee, dan zou dat nu constant pleemobyls zijn, liever breaks dan! en dan ging de 18 ook niet zijn afscheid komen nemen op den 69...
Privatiseren van 8km van één lijn dat zou erg stom zijn hé, patrick, ze zouden beter de hele 69 privatiseren dan.