Trein ontspoord in station Luik-Guillemins

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick

Trein ontspoord in station Luik-Guillemins

Bericht door Patrick »

In het station Luik-Guillemins is woensdag iets voor zes uur ’s ochtends een passagierstrein ontspoord.

De trein met het traject Welkenraedt-Oostende was net het station binnengereden op spoor vijf.

Enkel de locomotief ontspoorde, de wagons konden gelukkig op het spoor blijven. Er vielen dus geen gewonden. De passagiers in de trein konden hun reis snel hervatten door over te stappen op een andere trein, die zeven minuten na het ongeval vertrok.

De locomotief zal in de loop van de ochtend met zwaar materieel verplaatst worden. Nadien worden de sporen hersteld. Aanleiding van de ontspoorde locomotief is echter niet bekend. lvb
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 022007_032

:arrow: EDIT: 't is de IC 528
Wover

Bericht door Wover »

Misschien is het op die "knik" in de sporen, zo ongeveer net op de scheiding tussen nieuw perron en oud perron. Daar ligt een knik + bocht en als je de trein daar ziet overrijden schokt die toch nogal vreemd... Ben wel niet zeker of het spoor 5 is dat ik voorheb.
260689

Bericht door 260689 »

das dus de reden dat die vanmorgend werd afgeschaft en iedereen op den 1828 moest kruipen waar er nog me moeite meer plaats was
resultaat 30 min retaar door eerst op aansluiting te wachten vertrek normaal 07:38 realiteit: 07:43 laten ze die trein in landegem op het buitenspoor rijden dan die tal van snelheidsbeperkingen op de lijn + tuseen brugge en oostende just voorbij jabbeke noodremming gehad en aan 20 km/h naar oostende gereden door een verdacht opstakel in het spoor.
Steven

Bericht door Steven »

was op spoor 5 op de plaats waar hij bijna moet stilhouden (hij had nog een 20-25 meter moeten afleggen normaal), het was de 1352, ze hebben tussen loc en rijtuig de beugel moet doorbranden om hem los te maken, de loc is versleept door een gotwald kraan rond 11.00, de rijtuigen zelf zijn door 2013 van luik overgebracht tot leuven al zeker (vermoedelijk brussel of oostende als eindbestemming),

ze hebben de loc eerst pneumantisch omhoog gepompt zodat ze hierna de verschoven rail terug op zijn plaats konden persen en klemmen om zodoende loc er terug te laten op zakken en rustig (stapvoets) verder te slepen.

heb heel de operatie kunnen meevolgen aangezien ik te luik was van 7.30 tot 11.10 had de 406 naar luik gedaan en moest terugkeren met 431 maar die had ruim 30 minuten vertraging en naast 1 rangering van 2 breaks had ik dus ni meer te doen dan effe toe te zien hoe ze daar te werk gingen, men heeft er zitten filmen, maar weet echter niet welke zender (stond niets op de camera)

nog effe zeggen da enkel de 2 rechtse wielen achteraan van de loc naast het spoor zaten omdat de rail zich verzet had
Patrick

Bericht door Patrick »

Steven schreef:...
heb heel de operatie kunnen meevolgen aangezien ik te luik was ... en naast 1 rangering van 2 breaks had ik dus ni meer te doen dan effe toe te zien hoe ze daar te werk gingen, ...
Tssssss, volgende keer uwen camera meenemen naar 't werk. Dan zien we hier nog iets exclusiefs :wink:
Speedy

Bericht door Speedy »

260689 schreef:das dus de reden dat die vanmorgend werd afgeschaft en iedereen op den 1828 moest kruipen waar er nog me moeite meer plaats was
resultaat 30 min retaar door eerst op aansluiting te wachten vertrek normaal 07:38 realiteit: 07:43 laten ze die trein in landegem op het buitenspoor rijden dan die tal van snelheidsbeperkingen op de lijn + tuseen brugge en oostende just voorbij jabbeke noodremming gehad en aan 20 km/h naar oostende gereden door een verdacht opstakel in het spoor.
Die noodremming+20km/h kwam door een alarm-oproep
(auto heeft slagboom afgereden op L51 tss Brugge & Blankenberge)
Jochen

Bericht door Jochen »

1352... dienen is nog geen maand uit revisie :s
Ma de schade valt mee veronderstel ik?
Shrek

Bericht door Shrek »

ik passeerde daar toevallig kheb dien 13 dus ook zien staan. En van dien 20+ I11 hebk een slecht fotoke :P
Bijlagen
20 + I11
20 + I11
IMG_1758.jpg (182.38 KiB) 4945 keer bekeken
Steven

Bericht door Steven »

Jochen schreef:1352... dienen is nog geen maand uit revisie :s
Ma de schade valt mee veronderstel ik?
proper was hij niet, schade heeft hij niet echt, enkel de wielen achteraan zijn wa beschadigd door af de rail te schuiven , is gebeurd bij zo goed als stilstaande trein he, vermoedelijk algemeen nazicht (de shok kan eventueel slecht zijn voor bepaalde elektronische onderdelen) en de wielen laten afdraaien op de wieldraaibank om terug een goed loopvlak te hebben
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Steven schreef: heb heel de operatie kunnen meevolgen aangezien ik te luik was van 7.30 tot 11.10 had de 406 naar luik gedaan en moest terugkeren met 431
Gingen jullie van FMBZ niet doorrijden naar Maastricht?
Steven

Bericht door Steven »

FLV-FGSP schreef:
Steven schreef: heb heel de operatie kunnen meevolgen aangezien ik te luik was van 7.30 tot 11.10 had de 406 naar luik gedaan en moest terugkeren met 431
Gingen jullie van FMBZ niet doorrijden naar Maastricht?
neen wij kennen de NS regels niet als TB dus welkom zijn we er niet zolang dit niet in orde is, ik zou het anders wel met plezier doen, zo gewoon heen en terug tussen begin en eindpunt van een trein maakt een dienst meestal zoveel leuker
Plaats reactie