vermoedelijk wel aangezien ze er baat bij hebben de lijn al te kennen he, vermoedelijk zullen zij het ook zijn die nadien met de stellen zullen rijden aan 250 km/u
Shrek schreef:de 1185 stond gisteren naast de 1188 en de 1189 stil in schaarbeek.
Ik wist ni da ze er zoveel konden missen
er zijn er normaal elke dag drie binnen voor normaal onderhoud, die gaan diezelfde avond terug in dienst en worden dus gewisseld voor drie andere die de volgende dag hun nazicht krijgen.
bobby schreef:Weet er iemand wat er zal gebeuren met de Benelux trein na 1 april 2007?
Heb gelezen dat de Benelux in de toekomst van Brussel via Roosendaal, Breda,Den Bosch en Utrecht naar Amsterdam zou rijden. Kan iemand dit bevestigen?
zou wel interessante verbinding zijn...
Ha dat zou leuk zijn, beneluxtreinen langs het dichtstbijzijnde spoor van hier, ik zou heel het weekend naast het spoor staan!
EDIT:
Op die HSA site staat een allinea dat de geplande datum niet kan worden behaald:
De oorspronkelijke planning om op 1 april 2007 te starten op de HSL-Zuid kan niet worden gehaald. Over de oorzaak van de vertraging verschillen HSA en de Staat van mening. Daarom zal binnenkort in lijn met de concessieovereenkomst tussen HSA en de Staat een ‘bindend adviesprocedure’ worden gestart.
Laatst gewijzigd door Accelerat op 08 feb 2007, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
* Vanaf 10 juni gaat de huidige Benelux door de Antwerpse NZV; voor de drgl door de week maakt dat niet uit, de weekenddienst wordt hetzelfde als de weekdienst
* Op 1 september start de Brechtshuttle
* Vanaf 9 december gaat de Benelux via de L4/HSL Zuid rijden; volgens de geruchten zal die treinserie worden verkocht als "PRIO".
Vrijdag ben ik er nog mee terug gekomen uit Nederland, wegens halve tractie werd niet door de tunnel gereden. Het is nog maar de 2de keer dat ik hem tegen gekomen ben in de laatste 3-4 maanden, en dat terwijl ik iedere week op en neer rij.