daarnet zat ik op de IR Brussel - Manage met voorziene aankomst in Herentals om 20.12, maar ik had al in de mot dat er iets niet klopte

Iets na Kessel dubbel geel, afremmen naar 60, dan rood net voor een overweg in Nijlen en dan kregen we de mededeling dat de overwegen gestoord waren (enkel in Nijlen). Dan hebben we 4 of 5 overwegen gepasseerd tegen SF05 om dan na de laatste overweg van Nijlen terug groen te krijgen.
Nu vroeg ik mij af wat de procedure eigenlijk juist is bij zo'n gestoorde overwegen. Ik neem aan dat de oorzaak bij een slecht contact of dergelijke ligt tussen een "overwegennetwerk" (in dit geval dat van Nijlen). Daardoor sluiten alle overwegen zich (een soort van veilige modus), ook al komt er geen trein aan, en springen de seinen voor de overwegen op rood.
Dan moet de trein papiertjes invullen om het rode sein te overschrijden en moet hij alle overwegen tegen SF05 oversteken. Maar waarom moet die SF05. Wanneer er gestoorde overwegen zijn, worden deze toch op de kortste tijd beveiligd door politie of NMBS personeel...
En dan een laatste vraagje, als de overweg dan beveiligd is door personeel, mogen die dan door de gesloten overweg verkeer doorlaten, of hoe wordt zoiets opgelost?
Mvg,
Wout