55 in niewe levrei ?
Dinsdag was ik gaan kijken in Genk goederen. Daar stonden de 5517, 5523 en 5539.
Op de 5517 en 5523 was PZB 90 overschilderd in het geel.
Ik heb ergens gelezen dat dit systeem terug uit de 55ers gehaald is omdat ze niet op het Duitse net mogen rijden behalve dan van Montzen naar Achen West.
By the way: de blauwe 5515 en 5531 kwamen er ook toe en werden daarna geparkeerd en stilgelegd.
What a beautiful nois
!
Op de 5517 en 5523 was PZB 90 overschilderd in het geel.
Ik heb ergens gelezen dat dit systeem terug uit de 55ers gehaald is omdat ze niet op het Duitse net mogen rijden behalve dan van Montzen naar Achen West.
By the way: de blauwe 5515 en 5531 kwamen er ook toe en werden daarna geparkeerd en stilgelegd.
What a beautiful nois

Ja, dit is volledig waar. Men zal dit systeem normaal gebruiken om in andere locs in te bouwen.Bibke schreef: Op de 5517 en 5523 was PZB 90 overschilderd in het geel.
Daar geef ik je volledig gelijk inBibke schreef: By the way: de blauwe 5515 en 5531 kwamen er ook toe en werden daarna geparkeerd en stilgelegd.
What a beautiful nois!

Ja, dit is volledig waar. Men zal dit systeem normaal gebruiken om in andere locs in te bouwen.Bert schreef:Bibke schreef: Op de 5517 en 5523 was PZB 90 overschilderd in het geel.
In de reeks 77-78, om precies te zijn!

klopt, nu worden een heel deel van de ritten rechtstreeks vanuit Genk gereden + daarbij worden ze ook nog allemaal getankt in Genk.Tommyken schreef:Genk is een nieuwe depot geworden. Dus alles is van FHS naar Genk verhuisd normaal. Grotendeels wel te verstaan.55erke schreef:Hoy
Zoveel 55ers tegenwoordig in Genk? Of denk ik dit nu maar?Daarom zie je daar zoveel loks staan.
Een deel van de machinisten van Hasselt zijn sinds december naar Genk verhuist om van daaruit te rijden en ook hun rangeringen in Genk te doen.
De NMBS was dat al lang aan het plannen omdat het kostenbesparend is en er geen tijd meer verloren gaat met nutteloze ritten tss Hasselt naar Genk en omgekeerd Dat bespaart 2 X 20 minuten (=40 min per machinist) om van Hasselt naar Genk en terug te rijden zonder trein.
De hob units die geplaatst zijn aan het lokaal van de rangeerdes in Genk Goederen zijn voor de machinisten. Dat is ook de reden dat hun locs in Genk blijven i.p.v. in Hasselt.
De NMBS was dat al lang aan het plannen omdat het kostenbesparend is en er geen tijd meer verloren gaat met nutteloze ritten tss Hasselt naar Genk en omgekeerd Dat bespaart 2 X 20 minuten (=40 min per machinist) om van Hasselt naar Genk en terug te rijden zonder trein.
De hob units die geplaatst zijn aan het lokaal van de rangeerdes in Genk Goederen zijn voor de machinisten. Dat is ook de reden dat hun locs in Genk blijven i.p.v. in Hasselt.