DRY PORT: verbinding Muizen-Heist-Geel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Gregske schreef:
Jonathan schreef:
Gregske schreef:Vijf minuten noem ik geen overstap :?
Neen, hang een keer 5 minuten aan een baar, of sta eens vijf minuten schaars gekleed in een temperatuur van -10 C °. Je zal opeens wel weten hoelang 5 minuten zijn en hoelang ze kunnen duren.
Jij kunt perfect appelen met peren vergelijken. Wat is dit nu voor onnozele prietpraat Jonathan? :roll:
Om aan te tonen hoe lang dat is. Zet U 5 minuten en zie Uzelf overstappen. Eerst zien ge Uzelf uitstappen, naar beneden gaan, ondertussen wordt er afgeroepen op welk perron uwen trein vertrekt, dan loopt ge terug naar boven, stapt ge in, en duurt het waarschijnlijk nog efkes voor uwen trein vertrekt. In Kortrijk moesten wij ons lang wagen in het weekend van een overstap van 3 minuten van de 5 naar de 2 en dat lukte.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

vanaf 5 minuten zijn er door ari overstappen voorzien in een station en is dus aansluiting verzekerd :-) (uitgezonderd brussel waar enkel aansluitingen verzekerd worden bij de laatste trein van de dag)
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:vanaf 5 minuten zijn er door ari overstappen voorzien in een station en is dus aansluiting verzekerd :-) (uitgezonderd brussel waar enkel aansluitingen verzekerd worden bij de laatste trein van de dag)
behalve tussen lijn25 & lijn16 dan nooit verzekerde overstaps, zelfs niet als beide treinen aan hetzelfde perron komen (spoor 9 & 10).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout
de IR vanuit Hasselt komt wel na de IR naar Mechelen toe in Lier; de aansluiting is net omgekeerd: IR uit Hasselt moet aansluiting geven voor de reizigers komende van Turnhout.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bobby schreef:
Steven schreef:omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout
de IR vanuit Hasselt komt wel na de IR naar Mechelen toe in Lier; de aansluiting is net omgekeerd: IR uit Hasselt moet aansluiting geven voor de reizigers komende van Turnhout.
je was daarjuist enkel van de L treinen bezig dus ging ik er vanuit dat je het daar dan ook nog steeds over had
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:
bobby schreef:
Steven schreef:omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout
de IR vanuit Hasselt komt wel na de IR naar Mechelen toe in Lier; de aansluiting is net omgekeerd: IR uit Hasselt moet aansluiting geven voor de reizigers komende van Turnhout.
je was daarjuist enkel van de L treinen bezig dus ging ik er vanuit dat je het daar dan ook nog steeds over had

Steven,

Wanneer mag de IR uit hasselt door de Antwerpse tunnel?
(met nieuwe eindbestemming in Antwerpen Noorderdokken?)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

bobby schreef: Wanneer mag de IR uit hasselt door de Antwerpse tunnel?
(met nieuwe eindbestemming in Antwerpen Noorderdokken?)
ik denk dat die dingen antwerpen centraal als eindstation blijven behouden hoor :wink:
pietje

Bericht door pietje »

ja, dat zou ik ook verwachten, het is een trein die al van in Luik komt en het aantal treinen door de NZV zal altijd maar een klein deel zijn.

Ze hebben niet voor niets 10 doodlopende sporen behouden, terwijl er (in het station) 4 doorgaande sporen zijn (in de tunnel worden er dat maar 2 natuurlijk)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

en zo twee sporen hebben ook maar een bepaalde capaciteit natuurlijk
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

15 treinen per uur :-) in elke richting
carlos

Bericht door carlos »

Steven schreef:en zo twee sporen hebben ook maar een bepaalde capaciteit natuurlijk
Steven schreef:en zo twee sporen hebben ook maar een bepaalde capaciteit natuurlijk
vandaag zijn er tussen berchem en centraal ook maar twee sporen...

hierop rijden elk uur

3 treinen vanuit antwerpen zuid
4 treinen vanuit Lier
6 treinen vanuit Mechelen

totaal 13 treinen.

(gelieve mij te korigeren indien fout)
de treinen vanuit antwerpen zuid (boom, gent) kunnen niet naar de NZ tunnel, dus blijven over 10 treinen.

in principe zouden dus alle treinen vanuit Mechelen (incl HST) en Lier door de tunnel kunnen...

Voordeel van IC/IR/L treinen die door de tunnel doorrijden naar Antwerpen Noorderdokken: ontsluiting van het havengebied, wat het aantal autos in de regio antwerpen zou doen dalen met enkele duizenden per dag

andere voordelen:
-specifiek IR C: vandaag keert deze onmiddelijk terug na aankomst in Centraal. als ie dus te laat toekomt zal ie ook te laat vertrekken. Door deze door te sturen naar Noorderdokken, zal men een extra trein nodighebben, waardoor dit (vaak te) strakke regime niet meer hoeft toegepast te worden. Misschien zou men deze trein beter beperken tot Hasselt: veel te lange stilstand in hasselt (afkoppelen van motorstellen), reistijd Antw Luik is korter via Brusssel dan via deze directe trein.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik bedoelde met beperkingen van 2 sporen vooral in vergelijk met nzv van brussel waar men er zes heeft :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik ken het station noorderdokken niet maar zijn er daar dan zoveel perrons dat er meerdere treinen kunnen keren zonder andere treinen te hinderen?
Wover

Bericht door Wover »

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&z=18&ll= ... 1&t=k&om=1

Noorderdokken heeft 4 perronsporen blijkbaar ;)
Plaats reactie