Steven schreef:dat van die TL lampen is in de breaks eenvoudig te verklaren, sommige zitten gewoon los, effe terugplaatsen en het is ok. wie er zich mee bezig houd deze los te draaien weet ik niet, opgelet in de breaks zitten TL lampen van het starterloze type (zonder flikkeren bij de start). deze hebben aan de buitenkant een startdraad (een zilverkleurig lijntje over de lengte van de lamp), draai de lamp niet in als de stroom aanstaat, als je per ongeluk da lijntje aanraakt krijg je effe een stroomstoot door je vingers
belgiumrailnmbs schreef:Nee, de reizigers draaien ze los om zo in de donker te zitten, ik heb als treinbegeleider altijd werk om ze terug te draaien.
Idd, bij veel van die mannekes met hun zielig 9-5 jobke is dit hun eerste werk om hun ogen wat rust te geven! Dat ze verdomme vroeger in hun nest kruipen!!
ik zie ze met plezier die lamp losdraaien en hoop dan altijd da ze aan die onstekingsdraad komen met hun vingers dan leren ze dat wel effe als ze zo een stroomstoot voelen
in begin veel ontevredenheid, dit had vooral te maken met de veranderde uren tov vroeger (aansluitingen) en de vele vertragingen in de eerste twee weken, nu zou ik het ni weten, we zijn twee maand verder