rvdborgt schreef:Is dat op die plaats het derde spoor? Dat komt er sowieso volgens de plannen. In Berchem gaan spoor 10 en 9 de tunnel op -2 in, spoor 8 is het linkerspoor naar de tunnel op -01 en ligt op de plaats op de foto naast de sporen naar -2. Spoor 5 is het rechterspoor naar -1. Sporen 6 en 7 gaan ook naar -1.
Het wordt sowieso mogelijk om van de NZV naar lijn 59 te gaan, maar daarvoor heb je in beide richting veel wissels nodig en kruis je veel ander verkeer.
Groetjes,
Rian
Hoi,
Ik denk dat je gelijk hebt. Als ik even van onder naar boven mag beginnen:
* 2 sporen op weg naar -2 (de echte NZV)
* 1 spoor op weg naar -1 -> kopspoor CS
* 2 sporen (in gebruik) Centraal<->Berchem 'niveau viaduct' zal ik maar zeggen
* het 'nieuwe' spoor dat dan volgens jou ook naar -1 leidt en uitmondt in het andere kopspoor op CS. (Het daalt vrijwel meteen op de plaats waar de blauwe lijn begint).
Ik vond het altijd wat vreemd dat er drie sporen de tunnelbak ingingen, en had nooit gedacht dat er aan de andere kant ook nog een spoor kon zijn...
Lopen de sporen naar -2 en -1 nog een tijd door op hetzelfde niveau, of gaan die snel uitelkaar?
Met andere woorden, kun je ondergronds geen verbinding maken tussen de echte NZV en de sporen van -1 om zodoende al wat kruisingen minder te hebben?
groeten,
Dick