Binnenlands spoorverkeer niet vrij
Steven schreef:met u bedoel je bobby, want zoals jij spreekt is precies of jij alle miserie te verwerken krijgt. ik zeg niet dat ik altijd tevreden ben, maar jij krijgt er geen letter positief uit, ik raad u aan de auto te nemen.
ik kan de bal ook terugkaatsen.
Als de NMBS dan toch zo'n goede service levert, dan hoeft het bedrijf en het personeel toch niet bang te zijn van concurrentie.
- e49memling
We zullen maar niet spreken over de financiële constructies die in de "PRIVE" door de plaatselijke grootverdieners worden opgezet om zo weinig mogelijk te moeten afdragen aan de staat.K V B schreef: In de chemie wordt het niet door de belastingbetaler gefinanciert.
Waarmee ze voor een groot stuk verantwoordelijk zijn dat een 'normaalverdiener' in verhouding veel meer belastingen betaalt dan die multinationale reuzen met hun milliardenwinsten.
wat heeft die service te maken met uw gevoel van comfort laat staan onze angst voor jobverlies, ik zie geen verband, op heden is er geen concurrentie en die zal er ook ni komen voor 2012 zoals europa nu beslist heeft alles af te wachten. dus bezie alles een beetje los van elkaar en wees is iets vrolijker. zoals jij negatief bezig bent acht de kans onbestaande dat de spoorwegen ooit nog goed kunnen doen voor u, zelfs als het dan is zoals jij het nu verlangt zal het opnieuw onvoldoende zijn vrees ik aangezien je ondertussen uw eisen al verhoogd hebt. beetje typische voor de meeste mensen van vandaag, altijd maar meer meer en nog is meer en niet stilstaan bij wat we al hebben, hoe goed het hier wel is. een klein beetje relativeren, is al wat nodig is hier.
- e49memling
Ik treed Steven bij, er bestaan een aantal gezegden over zo'n mensen/ de beste stuurlui staan aan wal; holle vaten klinken het hardst....Steven schreef:wat heeft die service te maken met uw gevoel van comfort laat staan onze angst voor jobverlies, ik zie geen verband, op heden is er geen concurrentie en die zal er ook ni komen voor 2012 zoals europa nu beslist heeft alles af te wachten. dus bezie alles een beetje los van elkaar en wees is iets vrolijker. zoals jij negatief bezig bent acht de kans onbestaande dat de spoorwegen ooit nog goed kunnen doen voor u, zelfs als het dan is zoals jij het nu verlangt zal het opnieuw onvoldoende zijn vrees ik aangezien je ondertussen uw eisen al verhoogd hebt. beetje typische voor de meeste mensen van vandaag, altijd maar meer meer en nog is meer en niet stilstaan bij wat we al hebben, hoe goed het hier wel is. een klein beetje relativeren, is al wat nodig is hier.

Nogal generaliserend. Wees beter in je kritiek want ik vind het niet meer dan logisch dat Steven zo fel ageert.bobby schreef:Actuele situatie is niet goed, omdat er geen rekening gehouden wordt met de klanten.
Ik ben zelf ook niet 100 % tevreden van de NMBS, maar weet wel de kritiekpunten op te noemen

Perfect is het nog niet, verreweg van.Steven schreef:wat heeft die service te maken met uw gevoel van comfort laat staan onze angst voor jobverlies, ik zie geen verband, op heden is er geen concurrentie en die zal er ook ni komen voor 2012 zoals europa nu beslist heeft alles af te wachten. dus bezie alles een beetje los van elkaar en wees is iets vrolijker. zoals jij negatief bezig bent acht de kans onbestaande dat de spoorwegen ooit nog goed kunnen doen voor u, zelfs als het dan is zoals jij het nu verlangt zal het opnieuw onvoldoende zijn vrees ik aangezien je ondertussen uw eisen al verhoogd hebt. beetje typische voor de meeste mensen van vandaag, altijd maar meer meer en nog is meer en niet stilstaan bij wat we al hebben, hoe goed het hier wel is. een klein beetje relativeren, is al wat nodig is hier.
Persoonlijk vind ik dat er te weinig communicatie is i.v.m. vertrek en aankomst en zeker wanneer er vertragingen en afschaffingen zijn. Mensen verschieten nog te veel als er iets niet klopt in de dienstregeling omdat er te weinig omgeroepen wordt wat mogelijke alternatieven zijn of welke maatregelen men moet treffen.
Als ik op de trein Amsterdam-Brussel zit, blijkt die Nederlandse TBG iets vriendelijker en spontaner dan de Belgische. Al blijft het maar naar mijn mening, misschien omdat men in Nederland nu eenmaal spontaner is?
Ik ben heel vrolijk, maar als iets incorrect is, mag dat toch gezegd zijn?
Het woord GEEN is erg overdreven.bobby schreef:Actuele situatie is niet goed, omdat er geen rekening gehouden wordt met de klanten.carlos schreef:Privatisering op zich zal het probleem niet oplossen. Beter zou het zijn dat er competitie komt, waarbij overheidssubsidies gegeven worden in functie van het vervoerde aantal klanten, dit zowel aan NMBS als aan de concurrenten. Als de klant de keuze heeft, dan kiest hij deze maatschappij die hem waar voor zijn geld geeft.K V B schreef: Wat je kan doen is voor een deel concurrentie om het spoor zorgen. Zie een andere bijdrage waarin mooi verteld wordt hoe de NS pas geïnteresseert was in efficientere expoitatievormen voor nevenlijntjes nadat ze er een paar kwijtgeraakt waren aan concurrenten. Je ziet dit ook in Zwitserland waar de SBB en de BLS mekaar behoorlijk concurreren. En dat dwingt tot een zekere discipline.
En toch zijn beide bedrijven grotendeels in staatshanden. Ze worden wel als normale bedrijven geleid.
Wedden dat NMBS snel zal begrepen hebben dat het niet over reizigers gaat maar over KLANTEN (een term die vandaag voor de NMBS onbekend is, leer er hun brochures maar op na).
Kijk, ik zit wat gewrongen tussen het reizigersstandpunt zoals dat wordt weergegeven door de BTTB, en de eisen van mijn functie. Ook goederentreinen willen natuurlijk zo min mogelijk vertraging hebben, en liefst niet achter een stoppertje bengelen waardoor ze voortdurend in de remmen moeten.
Toch heb ik het gevoel, dat heel veel beslissingen nog te vaak worden gemotiveerd, niet omwille van reizigers, maar vooral omwille van de dienst, omdat een trein enkele minuten laten wachten, teveel problemen kan opleveren verder op de lijn, voor eventuele andere treinen die bestuurders of TBG's moeten verzekeren, kruisingen verder op de lijn, etc. Als ik even een stok in het hoenderhok mag gooien: zou een tragere, maar zekerder dienstverlening, niet aantrekkelijker zijn?
Toch heb ik het gevoel, dat heel veel beslissingen nog te vaak worden gemotiveerd, niet omwille van reizigers, maar vooral omwille van de dienst, omdat een trein enkele minuten laten wachten, teveel problemen kan opleveren verder op de lijn, voor eventuele andere treinen die bestuurders of TBG's moeten verzekeren, kruisingen verder op de lijn, etc. Als ik even een stok in het hoenderhok mag gooien: zou een tragere, maar zekerder dienstverlening, niet aantrekkelijker zijn?
de europese commissie heeft beslist dat de liberalizering niet verplicht zal worden voor 2012. Maar de lidstaten mogen de liberalizering altijd vroeger inzetten.Steven schreef:wat heeft die service te maken met uw gevoel van comfort laat staan onze angst voor jobverlies, ik zie geen verband, op heden is er geen concurrentie en die zal er ook ni komen voor 2012 zoals europa nu beslist heeft alles af te wachten. dus bezie alles een beetje los van elkaar en wees is iets vrolijker. zoals jij negatief bezig bent acht de kans onbestaande dat de spoorwegen ooit nog goed kunnen doen voor u, zelfs als het dan is zoals jij het nu verlangt zal het opnieuw onvoldoende zijn vrees ik aangezien je ondertussen uw eisen al verhoogd hebt. beetje typische voor de meeste mensen van vandaag, altijd maar meer meer en nog is meer en niet stilstaan bij wat we al hebben, hoe goed het hier wel is. een klein beetje relativeren, is al wat nodig is hier.
Heeft tot 2012 niets met EU regels te maken maar met vrijwillige keuzes die de regering maakt. Als je ziet hoe de huidige regering haar begroting sluitend houdt, dan zou het allemaal heel snel kunnen gaan.Steven schreef:maar als je de belgische wetgevers wat kent weet je even goed als ik dat ze eerder aan de late kant zijn om eu regels toe te passen dan te vroeg
En dan zal het geen scenario zijn met concurrentie maar pure opsplitsing & privatisering