SIMPY.be schreef:Misschien kan er gewoon een halfuursdienst IC A worden gereden, toch zeker op de spits, dan spreid je de reizigers meer in de tijd, en hoef je geen dubbeldeksrijtuigen @ 200km/u te hebben.
IC-O met een stop in leuven en het probleem is opgelost
waarom altijd direct materiaal beginnen vernielen met onnodige en veel te dure aanpassingen als het ook veel eenvoudiger kan?
Als er nu eens gezorgd zou worden dat niet "iedereen" 's morgens tussen pakweg 8 en 9 in Brussel en omgeving moest zijn en 's avonds tussen pakweg 5 en 6 de reis in de omgekeerde richting doet, dan zouden heel wat treinen van en naar Brussel ook wat minder vol zitten ...
bobby schreef:Dit zal waarschijnlijk allemaal waar zijn, maar de IC-A zit al jarenlang overvol en NMBS slaagt er niet in om een oplossing aan te bieden...
Sinds 10 december is IC 529 (Leuven 7.35) toch een ietsje minder druk: er zijn achteraan vaak nog zitplaatsen te vinden, terwijl daarvoor er vaak al mensen staand uit Luik kwamen (ook op de achterste balkons). Het is de afgelopen paar jaar inderdaad wel steeds drukker geworden. De eerste tijd dat ik met die trein naar Gent reed, was er voor- en achteraan altijd nog plaats, maar dat is steeds minder geworden tot de invoering van IC 0.
KB schreef:Als er nu eens gezorgd zou worden dat niet "iedereen" 's morgens tussen pakweg 8 en 9 in Brussel en omgeving moest zijn en 's avonds tussen pakweg 5 en 6 de reis in de omgekeerde richting doet, dan zouden heel wat treinen van en naar Brussel ook wat minder vol zitten ...
zeer juist KB
iedereen moet altijd in dezelfde richting op het zelfde uur
Twordt tijd dat men slimmer wordt
"Iedereen" tussen 5 en 6 naar huis... als ik in Denderleeuw rond 15 à 16h een IC (stuk of 4 Breaks) neem richting Kortrijk zit die ook voor 90% of meer vol hoor. Op veel andere plaatsen zal dat ook wel het geval zijn.
Met andere woorden, velen doet dit al, maar er zijn gewoon veel meer reizigers in vergelijking met 5 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door Dietrich op 28 feb 2007, 02:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Dietrich schreef:"Iedereen" tussen 5 en 6 naar huis... als ik in Denderleeuw rond 15 à 16h een IC (stuk of 4 Breaks) neem richting Kortrijk zit die ook voor 90% of meer vol hoor. Op veel andere plaatsen zal dat ook wel het geval zijn.
Met andere woorden, velen doet dit al, maar er zijn gewoon veel meer reizigers in vergelijking met 5 jaar geleden.
verschil is dat de IC-A zat 10 jaar geleden al overvol, en vandaag nog altijd...
echte probleem zit hem in het feit dat alle L-treintjes die Leuven aandoen (Mechelen- Leuven, Hasselt Aarschot Leuven, Waver-Pecrot- Leuven) aansluiten met de IC-A en niet met de andere treinen.
Als we nu eens gewoon de IC-A beperken tot een dienst Oostende - Luik, dan konden we probleemloos dubbeldeksrijtuigen invoeren
Laatst gewijzigd door carlos op 28 feb 2007, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
bobby schreef:Dit zal waarschijnlijk allemaal waar zijn, maar de IC-A zit al jarenlang overvol en NMBS slaagt er niet in om een oplossing aan te bieden...
Sinds 10 december is IC 529 (Leuven 7.35) toch een ietsje minder druk: er zijn achteraan vaak nog zitplaatsen te vinden, terwijl daarvoor er vaak al mensen staand uit Luik kwamen (ook op de achterste balkons). Het is de afgelopen paar jaar inderdaad wel steeds drukker geworden. De eerste tijd dat ik met die trein naar Gent reed, was er voor- en achteraan altijd nog plaats, maar dat is steeds minder geworden tot de invoering van IC 0.
Groetjes,
Rian
wacht maar tot het warmer is, dan wil iedereen naar zee...
SIMPY.be schreef:Misschien kan er gewoon een halfuursdienst IC A worden gereden, toch zeker op de spits, dan spreid je de reizigers meer in de tijd, en hoef je geen dubbeldeksrijtuigen @ 200km/u te hebben.
IC-O met een stop in leuven en het probleem is opgelost
waarom altijd direct materiaal beginnen vernielen met onnodige en veel te dure aanpassingen als het ook veel eenvoudiger kan?
IC-O rijdt wel met een tijdsverschil van zo'n half uur met IC-A ( Luik heeft twee snelle treinen per uur naar Brussel)
e49memling schreef:De M-6 en waren iets te groot, daarom hebben ze op het ganse net aanpassingen moeten doen, (Bovenleiding naar omhoog, perrons verder van 't spoor, bellastbed verlagen enz.) maar voor de tunnels op de L37 bleek de kosten de baten te overtreffen en hebben ze die (nog) niet gedaan
wat is de ondergrond van deze tunnels? is het nodig om ballast te gebruiken, kunnen de dwarsliggers niet rechtstreeks vastgelijmd worden op de ondergrond? (zoalsin Antwerpen Centraal)
Nog een probleem met die dubbeldekkers. Tussen Brugge en Oostende rijdt IC A 529 veelal met lege I 11 rond. Zalig om te nemen, daar. Maar de dubbeldekkers hebben dan wel geen nut tussen Eupen en Luik-Guillemins en Brussel-Centraal en Oostende.
idd capaciteit word mede bepaald tov bezettinggraad in functie van het totale traject, wat heeft het nut (ik spreek algemeen en niet specifiek over 1 trein) om 1 rijtuig meer te voorzien als dit rijtuig maar voor 15% van het traject nuttig kan zijn? dit maakt het niet altijd eenvoudig om op elke trein de juiste capaciteit te voorzien, zodat bepaalde passagiers moeten rechtstaan op een bepaald traject. het is nu eenmaal een gegeven dat je nooit voor iedereen goed kan doen.
Steven schreef:idd capaciteit word mede bepaald tov bezettinggraad in functie van het totale traject, wat heeft het nut (ik spreek algemeen en niet specifiek over 1 trein) om 1 rijtuig meer te voorzien als dit rijtuig maar voor 15% van het traject nuttig kan zijn? dit maakt het niet altijd eenvoudig om op elke trein de juiste capaciteit te voorzien, zodat bepaalde passagiers moeten rechtstaan op een bepaald traject. het is nu eenmaal een gegeven dat je nooit voor iedereen goed kan doen.
Jullie vergeten nog al gemakkelijk dat de IC-A de basis van de gehele dienstregeling van de NMBS. Dit betekent dat een heleboel treindiensten volgens een tijdschema rijden in functie van deze IC. Hierdoor krijgt deze trein dan ook een veel grotere functie dan alleen maar mensen vervoeren tussen Oostende en Eupen, maar worden hele regio's afhankelijk van deze trein, regio's die in een aantal gevallen eigenlijk weinig te maken hebben met het traject van de IC-A.
aangezien de NMBS zelf verantwoordelijk is voor deze dienstregeling dient zij ook te voorzien in voldoende capaciteit. Als de bezetting op een bepaald gedeelte van het traject zeer laag is dient men eerder de vraag te stellen of het opportuun is dat deze trein zo'n lang traject heeft.
Waarom deze trein niet beperken tot een traject Oostende Luik?
omdat ge dan het duitstalig gewest vergeet in belgie die ook vragende en eisende groep waren om een rechtstreekste trein met brussel te hebben, net zoals de andere gewesten dus heb je ginder ook een actiegroep die er in geslaagd is een trein van eupen naar brussel te laten rijden. de herindienstelling is nog terug te vinden in het station van eupen zelf, met een gedenkplaat met de toenmalige minister van verkeer, treinen laten rijden is dus ook deels politiek in belgie, tot op heden gaat de politiek nog iets verder dan de economie zelf, zoals al eerder gezegd in andere topics zal elke minister van verkeer wel op een of andere manier zijn stempel willen zetten op de spoorwegen.