Voorrang van rechts

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gregske

Voorrang van rechts

Bericht door Gregske »

Stel dat ik van rechts kom, en de trein dus van links. Behoud ik dan mijn voorrang ook al was ik gestopt? :P :lol:
Beesty

Bericht door Beesty »

kzou zeggen, probeer het is. Hopelijk hebte ne goeie carrosier. :D
Peche

Re: Voorrang van rechts

Bericht door Peche »

Gregske schreef:Stel dat ik van rechts kom, en de trein dus van links. Behoud ik dan mijn voorrang ook al was ik gestopt? :P :lol:
Normaal als ge zijd gestopt verliest ge uwen voorrang, moar als ge doorrijd njah mss zijde nog in uw recht alst niemand anders gzien et :P
5307

Bericht door 5307 »

het veranderd binnen 1 uur en 40 minuten!!! indien je de rechtse zijt enge stopt, blijft ge uw voorang houden!
Gregske

Bericht door Gregske »

Heeft er iemand nog een oud peugeotke of een bak onherroepelijk afgekeurd is op de remmen? :lol:
willem

Bericht door willem »

En een trein heeft altijd voorang :D , maar dat is al lang zo...
Patrick

Bericht door Patrick »

willem schreef:En een trein heeft altijd voorang :D , maar dat is al lang zo...
Ook den tram, zelfs aan het voetpad! En dat vergeten velen!
nicken

Bericht door nicken »

Patrick schreef:
dit getuigd de velend doden met de kustram :!:
onoplettendheid idem :!:
carlos

Bericht door carlos »

Patrick schreef:
regel: spoorvoertuigen hebben altijd voorrang

echter toen de voorrang van de voetganger op het zebrapad van kracht werd had de voetganger voorrang op de tram (was ongewild foutje). Dit werd echter snel (na enkele ongevallen) rechtgezet.

VRAAG

spoorvoertuigen hebben altijd voorrang, ok, maar wie heeft er nu voorrang op wie de trein op de tram, of de tram op de trein?
Frank

Bericht door Frank »

Peche schreef:Normaal als ge zijd gestopt verliest ge uwen voorrang, moar als ge doorrijd njah mss zijde nog in uw recht alst niemand anders gzien et :P
Misschien toch nog maar even deze foto's doornemen: http://bivvweb.ipower.be/bivv/comm/info ... rechts.pdf
Dietrich

Bericht door Dietrich »

carlos schreef:VRAAG

spoorvoertuigen hebben altijd voorrang, ok, maar wie heeft er nu voorrang op wie de trein op de tram, of de tram op de trein?
Ik heb nog nooit een kruising gezien tussen trein en tramsporen hoor. :p
pietje

Bericht door pietje »

vroeger bestonden die kruisingen en had de trein voorrang, maar in die tijd stond naast zo een kruising ook een seinhuis, zodat de bestuurder van de tram (wattman?) wist dat hij moest stoppen.
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

Dietrich schreef:
carlos schreef:VRAAG

Ik heb nog nooit een kruising gezien tussen trein en tramsporen hoor. :p
Ik wel

Zeebrugge :D
Peche

Bericht door Peche »

Frank schreef:
Peche schreef:Normaal als ge zijd gestopt verliest ge uwen voorrang, moar als ge doorrijd njah mss zijde nog in uw recht alst niemand anders gzien et :P
Misschien toch nog maar even deze foto's doornemen: http://bivvweb.ipower.be/bivv/comm/info ... rechts.pdf
Wel moek et nen keer uitleggen zekrs???
Als gij van rechts komt en er komt un auto van links mag je nrml doorrijden.
aar als je stopt verlies je uw voorrang en mag diegene van links gwn doorrijden en jij moet dan wachten...
Bibke

Bericht door Bibke »

Peche,

Dat is nu net vandaag (1maart 07) veranderd. Je blijft vanaf vandaag steeds uw voorrang behouden, ook al ben je gestopt.
Plaats reactie