Belgische treinen in italie ( na het verlies)

sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Ewel, khad nooit gedacht om zoveel foto's bijeen te krijgen ,van belgische lokomotieven in italie ! Echt dit topic dat ook in het vorige forum ston, maar lang niet zo uitgebreid als nu vindt ik echt geslaagd ! Complimenten voor Elgar, Mateo Cremonesi, en iedereen die zijn bijdrage heeft gedaan !

Die 71 wil ik wel proberen te vinden, om nog wat foto's te maken en te posten !

Heb nog een belgje in de prak gereden !

Aan de ligurische kust:

Afbeelding
(Thumbnail , erop klikken voor ware grote)

Jammer genoeg wazig ! Mischien is er op het internet nog wat te vinden van dit ongeval !

Mateo is een lid van treingepassioneerden in Milaan die zich bezig houd met het terug in originele livrei brengen van lokomotieven zoals ze ooit de fabriek uitbolden ! Hier in Italie rijden een aantal e-loks die historisch zijn verklaard, en in gewoon dienstverband rondbollen ! Met de kleuren van toen ! Word door spoorwegfotografen jacht op gemaakt !
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Elgar

Bericht door Elgar »

Bedank de Italianen maar, ik heb daar gewoon een vraag gesteld. Zij waren zo vriendelijk om foto's en info te geven :) .

Hier nog een foto gepost door omar van de 7505 met gewijzigde lichten op de locomotief. Afbeelding Ook nog een foto van de 5933, deze is vermoedelijk rond maart 2003 buiten dienst gesteld.
(Foto van Marco Cantini)
Bijlagen
5933.JPG
5933.JPG (67.02 KiB) 8367 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Elgar op 27 mei 2006, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Maar die 7505 of dat thumbnailtje van me, is dat die dan niet die in de prak is gegaan? Er staat mij daar iets van bij dat dat toen gebeurd is ... Kan je teweten komen of die op een wagon is ingereden ? ik heb daar een foto van van die wagon !

Posten julie dan ook wat foto's aub op Trenomania ? ...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Elgar

Bericht door Elgar »

sammarco1 schreef:Maar die 7505 of dat thumbnailtje van me, is dat die dan niet die in de prak is gegaan? Er staat mij daar iets van bij dat dat toen gebeurd is ... Kan je teweten komen of die op een wagon is ingereden ? ik heb daar een foto van van die wagon !
Die kapotte dat jij hebt laten zien, is een locomotief van de reeks 60.

De 7505 is aan meer dan 90 km/h door het stootblok gereden en heeft 2 bovenleidingspalen geramd! 30 meter kwam hij tot stilstand.
(bron: Op de baan nr.65)

De 7503 dient nu als onderdelenleverancier t.g.v. een accidentje. Afbeelding Achter deze link vind je ook nog wat NMBS oudgedienden..http://www.photorail.com/phr1-leFS/lococantiere.htm
sammarco1 schreef:Posten julie dan ook wat foto's aub op Trenomania ? ...
Ik heb gene kodak, sorry. :(
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Amai da sal nogal ne patat gegeven emme...! :shock: :shock: :shock:

Ah er zal toch nog wel iemand anders zijn die wat foto's heeft ?

Maar al die oude rommel komt naar hier, om herstellingen te doen aan de baan, zijn er nog landen die zoveel oud materieel opkopen ?
Afbeelding
Bert

Bericht door Bert »

http://www.photorail.com/phr3-gli%20upd ... agniav.jpg
Dat is geen ex reeks 60, maar een ex reeks 75!!

Die 51 en de 60'ers zijn toch nog altijd het mooist wanneer ze hun oorspronkelijke livrei behouden. 8)
Elgar

Bericht door Elgar »

Bert schreef:http://www.photorail.com/phr3-gli%20upd ... agniav.jpg
Eigenlijk is het een reeks 62, namelijk de 6302 :!:
Tim schreef dat deze werd doorverkocht aan een bedrijf in Venezuela, waar heb je deze informatie vandaan gehaald?
Tim

Bericht door Tim »

Stond in de laatste Op de baan, met foto erbij :wink:
Elgar

Bericht door Elgar »

Die kapotte 60 van hier boven, is de T3308 (ex-6036) van Valditerra, gebotst met een FS E.656 in Ospedaletti (een 20km van Frankrijk) op de lijn Genova-Ventimiglia.

Tim schreef:Stond in de laatste Op de baan, met foto erbij :wink:
Dan zal ik die direct is gaan halen! (toch nummer 71 he?)
Bert

Bericht door Bert »

Elgar schreef:
Bert schreef:http://www.photorail.com/phr3-gli%20upd ... agniav.jpg
Eigenlijk is het een reeks 62, namelijk de 6302 :!:
Tim schreef dat deze werd doorverkocht aan een bedrijf in Venezuela, waar heb je deze informatie vandaan gehaald?
ah Ik wist niet dat er nu al 62-63'ers rondtoerden in Italië
Slos

Bericht door Slos »

Inderdaad een fotootje van de 6302 op 3 juni 2005 na ontscheping in de haven van Porto Cabello (Venezuela).
En wat nog meer in diezelfde op de baan: een foto van de CLF 25 ofte de 7103. Foto genomen op 15 augustus 2005 in station van Merano. 'k Ben de "Op de baan" op het gemak aan het lezen en ik had er nog overgekeken. :roll: :oops:
Verder nog in "op de baan" een foto van de 9160 (eigendom van Gleisfrei) op 15.08.2005 te Castel d'Ario, en ook een foto van ALe 056 137 (ofte Budd 137?) op 11.08.2005 te Arezzo.
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Wat die Budjes betreft in arezzo, die staan op mijn website van de LFI

http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... earch=Budd

Hoop dat deze link werkt?
Afbeelding
sammarco1
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Elgar schreef:Die kapotte 60 van hier boven, is de T3308 (ex-6036) van Valditerra, gebotst met een FS E.656 in Ospedaletti (een 20km van Frankrijk) op de lijn Genova-Ventimiglia.

Dan zal ik die direct is gaan halen! (toch nummer 71 he?)

Ja dat klopt dat was in het station van Ospedaletti in de buurt van Ventimiglia ! Maar is die niet op een wagon gebotst ? deze wagon stond in de buurt van die lokomotief in Ospedalletti !

Afbeelding

Ik vermoed dat die hier op is gebotst en dat die trein werd getrokken door een E 656 (voeg er een fototje bij ter verduidelijking van een E 656)

Afbeelding

(Op de thumbs klikken voor ware grote!)

Ps: die spoorlijn bestaat niet meer in Ospedalletti, sporen zijn uitgebroken !
Hieronder een thumbnail Ospedaletti met sporen , maar reeds begonnen met de ontmanteling , zie stukken van de bovenleiding op de perons !
Afbeelding
Afbeelding
Elgar

Bericht door Elgar »

sammarco1 schreef: Ja dat klopt dat was in het station van Ospedaletti in de buurt van Ventimiglia ! Maar is die niet op een wagon gebotst ? deze wagon stond in de buurt van die lokomotief in Ospedalletti !

Afbeelding

Ik vermoed dat die hier op is gebotst en dat die trein werd getrokken door een E 656...
Het was trein 361 Nice-Venezia, getrokken door de 656 098, die frontaal op de 6036 ingereden is. Het ongeluk werd veroorzaakt door een fout maneuver van de machinist op de 6036 (dat is toch wat in kan afleiden uit het volgende Italiaanse artikel).
http://www.repubblica.it/online/cronaca ... treno.html
Die wagon zal in de trein, getrokken door de onfortuinlijke 656 098, gehangen hebben. Als je naar de foto's op de volgende site kijkt... :?
http://www.olmobronzino.net/treni/incidenti/300401.html

Trouwens, van de 15 locomotieven reeks 60 die ooit verkocht werden aan Italië, zijn er nog maar 3 buiten dienst gesteld :!:
Die rijden daar ondertussen toch ook al een 18 jaar rond!
Tim

Bericht door Tim »

Hier in België rijden trouwens ook nog altijd 2 60'ers (6019 & 6086) rond tussen Momignies en Anor(F),een stukje van de voormalige lijn 156.
Plaats reactie