poll: hoeveel klasses moet een trein hebben?
en waar is de poll?
Ik vind dat er 3 mogen zijn, bij "grote treinen".
Een simpele L trein heeft genoeg bij de huidige 2.
De IC's bvb zouden een 1ste (zoals I11A, met een stilte compartiment)
een 2de (zoals I11B en stilte wagon)
en een 3de (zoals M4B)
moeten hebben
Of zelfs 1ste klasse maken met compartimenten zoals I6!
Ik vind dat er 3 mogen zijn, bij "grote treinen".
Een simpele L trein heeft genoeg bij de huidige 2.
De IC's bvb zouden een 1ste (zoals I11A, met een stilte compartiment)
een 2de (zoals I11B en stilte wagon)
en een 3de (zoals M4B)
moeten hebben
Of zelfs 1ste klasse maken met compartimenten zoals I6!
Geef mij er maar twee, als je rustig(er) wilt zitten, eventueel wat meer plaats om bvb te werken met een portable is eerste klasse vaak ideaal. Het levert tevens ook een groot aandeel van de inkomsten voor NMBS op.
Wil je dat niet dan zit je waar iedereen zit, in de 2de klasse.
Meer klassen gaan verwarrend zijn, waarschijnlijk ook meer mensen die "per ongeluk" in de verkeerde klasse zitten en veel meer problemen in de spits (als je hoogstens in 3de mag zitten, hoeveel % van de trein zal dan toegankelijk zijn met uw abonnement?), enz.
Wat betreft AR41, dat is nu al vaak ter sprake gekomen. Iedereen weet dat die reeks maar zwak is, en in feite zie je die nu ook niet ZO veel rijden, op de niet-geelektrificeerde lijnen en de problemen in Brussel-Zuid na.
Wil je dat niet dan zit je waar iedereen zit, in de 2de klasse.
Meer klassen gaan verwarrend zijn, waarschijnlijk ook meer mensen die "per ongeluk" in de verkeerde klasse zitten en veel meer problemen in de spits (als je hoogstens in 3de mag zitten, hoeveel % van de trein zal dan toegankelijk zijn met uw abonnement?), enz.
Wat betreft AR41, dat is nu al vaak ter sprake gekomen. Iedereen weet dat die reeks maar zwak is, en in feite zie je die nu ook niet ZO veel rijden, op de niet-geelektrificeerde lijnen en de problemen in Brussel-Zuid na.
"Mijn" 3 klasses:
"Standaard": de huidige 2e klas
"First": de huidige 1e klas
Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.
Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot
"Standaard": de huidige 2e klas
"First": de huidige 1e klas
Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.
Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot

2 klassen is meer dan genoeg voor mij.
Voor de rest verwijs ik naar de topic m5 modernisering.
Het verminderen van het aantal plaatsen rokers (met de blauwe banden onder de ramen) in 2de klas in 1994 en dan in 2004 defenitief afschaffen van het roken in de trein is één van de beste beslissingen die de NMBS ooit genomen heeft!
Voor de rest verwijs ik naar de topic m5 modernisering.
Het verminderen van het aantal plaatsen rokers (met de blauwe banden onder de ramen) in 2de klas in 1994 en dan in 2004 defenitief afschaffen van het roken in de trein is één van de beste beslissingen die de NMBS ooit genomen heeft!

zou er nog een 4de klasse aan toevoegen: "budget" enkele staanplaatsenPatrick schreef:"Mijn" 3 klasses:
"Standaard": de huidige 2e klas
"First": de huidige 1e klas
Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.
Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot
bobby uw vier klassen systeem is echt ni verkoopbaar hoor, probeer dat maar is bij een marketing bureau, ze gaan daar is ferm met u lachen denk ikbobby schreef:zou er nog een 4de klasse aan toevoegen: "budget" enkele staanplaatsenPatrick schreef:"Mijn" 3 klasses:
"Standaard": de huidige 2e klas
"First": de huidige 1e klas
Op IC-lijnen: "Premium First": 1e klas in een afgesloten rijtuig met bijkomende faciliteiten (stopcontact aan alle zitplaatsen, meer individuele zitplaatsen, ingebouwde tv-schermpjes, mogelijkheid tot reservatie zitplaats, toegang tot lounges in de grote stations [moeten dan wel nog gecreëerd worden]). Dus een beetje een mix van 1e klas bij internationale treinen en faciliteiten zoals bv. in Duitsland/VK/Frankrijk.
Maar ja, 't is een serieuse droom en 't Belgiekske is maar een scheet groot
voor mij hoeft er maar 1 klasse te zijn, ...
ookal rij is met eerste klas ticket... ik zet me vrijwel altijd in 2de
waarom: der valt daar veel meer te beleven en in 1ste zit je ofwel alleen ofwel zit het vol oude bejaarde mensen. En vind het absoluut belachelijk hoe mensen soms moeten rechtstaan en dat er zo een paar wagons 1ste klassse gewoon leeg zijn.
Daarom dus: voor 1 klasse.
ookal rij is met eerste klas ticket... ik zet me vrijwel altijd in 2de
waarom: der valt daar veel meer te beleven en in 1ste zit je ofwel alleen ofwel zit het vol oude bejaarde mensen. En vind het absoluut belachelijk hoe mensen soms moeten rechtstaan en dat er zo een paar wagons 1ste klassse gewoon leeg zijn.
Daarom dus: voor 1 klasse.