Binnenlands spoorverkeer niet vrij

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Het Zuiden overleeft door het Noorden.
Zonder het Noorden is het Zuiden niets (meer) en dat beseffen ze maar al te best
Gregske

Bericht door Gregske »

Steven schreef:ik doe gewoon zo omdat ik niet geloof in mensen die 100% slecht nieuws verkopen, das nu eenmaal goedkoop en eenvoudig
Tja, ik geloof geen ministers (en andere mensen) die 100 % goed nieuws verkopen, dat is pas laag bij de grond en eenvoudig :cool:
Gregske

Bericht door Gregske »

Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
Wat is erger? Iemand die van de staat trekt om niets te doen of iemand die als ambtenaar 'werkt' en feitelijk niets doet en nog meer krijgt van diezelfde staat.

Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.

Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.


Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja greg voorbeelden zat he, waarom werkt die loketbediende aan de gemeente niet sneller, ook al is hij betaald met UW geld en zo verder, duizende voorbeelden van dingen die slecht gaan en evenveel van die er goed gaan, het antwoord is al even duidelijk als onduidelijk hier op. Meestal samen te vatten onder scheef gegroeide situaties in de loop der jaren. Maar laat me zeggen dat er meestal (een uitzondering niet te na gesproken) bij de meeste 'jongere' mensen die heden in deze functies komen te werken toch een iets andere mentaliteit heerst, ook omdat er gerichter aangeworven zal worden bij alle overheden. vroeger was het bijna altijd zo da je een job had door bij de juiste partij te zijn, heden is het toch iets anders (waarmee ik niet zeg dat dit soort dingen totaal niet meer zou gebeuren natuurlijk, dat zou pas naief zijn)
carlos

Bericht door carlos »

Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
splitsing hoeft niet communautair te zijn, maar kan ook functioneel zijn: cargo, internationaal,...

trouwens PS is medeverantwoordelijk voor de uitverkoop van Belgie
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het zal automatisch zo worden eens er walen minder zullen werk krijgen doordat je naar de gewesten zou verdelen, dan hebben vlamingen werk op overschot, heden worden vele treinen tot ergens in vlaanderen gedaan door waalse depots, je zou ogen trekken moest je het fijne weten van het systeem der verdeling en uitvoering van diensten der treinbestuurders

inernationaal is al gesplits, en cargo staat ook al op zichzelf
mensen die thalys en eurostar rijden zullen in de loop van de toekomst (hoeveel tijd ligt ni exact vast) toch een loonbriefke krijgen van thalys of eurostar, hiervoor moeten echter eerst aanpassingen gebeuren zodat deze laatste echte bedrijven worden ipv samenwerken venootschappen met de spoorwegen (van de desbetreffende landen) als partners
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Gregske schreef:
Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
Wat is erger? Iemand die van de staat trekt om niets te doen of iemand die als ambtenaar 'werkt' en feitelijk niets doet en nog meer krijgt van diezelfde staat.

Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.

Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.


Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
En in Vlaanderen denkt je dat dat niet gebeurt? In Oostende zie ik er daar ook regelmatig nieksen.
KB
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Gregske schreef:
Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.

Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.


Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
Hoe lang heb je die man geobserveerd? Misschien had hij toevallig pauze? En misschien had hij ook liever een zinvollere job (gesteld dat zijn huidige taak dat niet is)?
Gregske

Bericht door Gregske »

Jonathan schreef:
Gregske schreef:
Steven schreef:idd de walen zien een splitsing totaal niet zitten, daar waar zij nu veel werk aan de spoorwegen hebben (nmbs is overwegend franstalig trouwens) zou een splitsing de werkloosheidscijfers aan waalse kant wel is een serieus negatieve deuk kunnen geven denk ik zo
Wat is erger? Iemand die van de staat trekt om niets te doen of iemand die als ambtenaar 'werkt' en feitelijk niets doet en nog meer krijgt van diezelfde staat.

Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.

Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.


Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
En in Vlaanderen denkt je dat dat niet gebeurt? In Oostende zie ik er daar ook regelmatig nieksen.
Ik had het niet specifiek over de Waalse situatie, die betrekt u eruit. Ik gaf enkel een voorbeeld en toevallig ligt Trois-Ponts in Wallonië.
Gregske

Bericht door Gregske »

KB schreef:
Gregske schreef:
Vb. In Trois-Ponts zag ik zaterdag een spoorbeambte in zijn kantoortje naast het voormalige loket achter een tas koffie en een krant. Voor de rest doet hij niets, behalve eens kijken in het station wanneer de IR Liège-Luxembourg (om de twee uur) er aan komt.

Want tickets koop je op de trein, die worden niet verkocht in het loket.


Verklaar me eens waarom 'mijn geld' aan zoiets besteed wordt?
Hoe lang heb je die man geobserveerd? Misschien had hij toevallig pauze? En misschien had hij ook liever een zinvollere job (gesteld dat zijn huidige taak dat niet is)?
Ik was er die zaterdag in de morgen.
De TEC bracht me van Stavelot naar Trois-Ponts rond 9:35. De trein richting Luxembourg arriveerde rond 10:10. Dus zo'n drie kwartier. Op heel die tijd zag ik geen enkele trein arriveren. :roll:
Gregske

Bericht door Gregske »

Steven schreef:tja greg voorbeelden zat he, waarom werkt die loketbediende aan de gemeente niet sneller, ook al is hij betaald met UW geld en zo verder, duizende voorbeelden van dingen die slecht gaan en evenveel van die er goed gaan, het antwoord is al even duidelijk als onduidelijk hier op. Meestal samen te vatten onder scheef gegroeide situaties in de loop der jaren. Maar laat me zeggen dat er meestal (een uitzondering niet te na gesproken) bij de meeste 'jongere' mensen die heden in deze functies komen te werken toch een iets andere mentaliteit heerst, ook omdat er gerichter aangeworven zal worden bij alle overheden. vroeger was het bijna altijd zo da je een job had door bij de juiste partij te zijn, heden is het toch iets anders (waarmee ik niet zeg dat dit soort dingen totaal niet meer zou gebeuren natuurlijk, dat zou pas naief zijn)
Daar heb ik ook mijn bedenkingen bij.

Bij al het overheidsgeld zouden vragen gesteld moeten/mogen worden zonder hierbij scheef aangekeken worden. Ik zou wel eens willen weten hoe ambtenaren zouden reageren als de VLD zou verkondigen dat er op twee jaar 15.000 ambtenaren moeten afvloeien.

Maar in het socialistisch bolwerk Gaanderen&Pedolonië is deze gedachte verboden 8) .
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Tja, minder ambtenaren is ook niet altijd goedkoper, hé. Heel wat ambtenaren zijn nu nog laaggeschoold. Maar binnen nu en pakweg 10 jaar, zijn quasi alle bodes bij de ambtenarij op pensioen. De nieuwe ambtenaren zullen misschien met minder zijn, maar zullen wel heel wat hoger geschoold moeten zijn, en navenante lonen en werkomgevingen vragen. En maar terecht ook.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Gregske schreef:VLD zou gaan verkondigen dat er in 2 jaar tijd 15.000 amtenaren moeten afvloeien.
En maar normaal ook zeker? Mensen ontslaan, daar komt nooit iets goed van.

Daarbij, het is Open VLD!
Laatst gewijzigd door Jonathan op 21 mar 2007, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Da's ook behoorlijk kort door de bocht, Jonathan.
Ik ben geen liberaal, en nog veel minder een (Open) VLD-er, maar hun plannen zijn duidelijk niet om mensen te ontslaan. Eerder om de vele ambtenaren die op het punt staan op pensioen te gaan, niet allemaal meer te vervangen.
Sowieso hebben we een ander profiel nodig in de ambtenarij. De 100-en bodes, die in het tijdperk voor de e-mail nodig waren om tientallen berichten van de ene afdeling naar de andere te brengen, zijn overbodig geworden. De vele klerken, die met de hand alles in grote boeken inschrijven, moeten evenmin vervangen worden. Wel zijn er meer mensen nodig, die kunnen omgaan met de computer, met excel, word, die zelf programmeur zijn, die frisse ideeën hebben, die de truken van de foor kennen op het vlak van belastingontduiking, milieugefoefel, sociaal welzijn, etc. Kortom, we hebben minder mensen nodig, maar wel specialisten.
Gregske

Bericht door Gregske »

Jonathan schreef:
Gregske schreef:VLD zou gaan verkondigen dat er in 2 jaar tijd 15.000 amtenaren moeten afvloeien.
En maar normaal ook zeker? Mensen ontslaan, daar komt nooit iets goed van.

Daarbij, het is wel compleet belachelijk, maar het is Open VLD!
Ach, ik protesteer dus hun krijgen mijn stem niet 8) (zie apart topic)
Plaats reactie