K V B schreef:Subsidies aan het OV zijn ok, maar je moet er wel wat terug krijgen. Als ik zie dat in sommige landen men er in slaagt om voor minder belastingeld meer OV te krijgen stel ik mij toch wel een paar vragen... Dient de subsidie die het OV in België krijgt om de meerwaarde die OV biedt te vergoeden, of dient het gewoon om het personeel er mee te verwennen en de inefficiëntie te verbergen.Shrek schreef:ik vind het niet erg dat het goedkoop is, zolang dat maar niet ten koste gaat van veiligheid.
De staat mag van mij gerust het openbaar vervoer promoten door hen veel subsidies te geven. Taksen en subsidies zijn uiteindelijk toch het enige waar de mensen rekening mee houden.
Openbaar aanbesteden van OV is dan de beste oplossing.
al is gedacht dat het extra geld niet noodzakelijk gaat naar wat jij hier opnoemt, dus geen hoger loon of extra promo, maar wel naar geldverslindende projecten die de achterstand in modernisering van het werk moeten goedmaken die er jaren geleden niet gebeurd zijn, budgetten die er dringend moesten komen. je kan u dus eerder de vraag stellen of deze projecten om de beste manier (goedkoopste?) zijn uitgevoerd, je kan je afvragen of de aanbesteding voor nieuw materieel steeds de beste is (wat door andere ook al is in vraag gesteld word).
dus neen extra belastingsgeld wil niet noodzakelijk zeggen dat wij opslag krijgen of wat dan ook zoals jij hier wil doen denken.