Wanneer dubbeldekrijtuigen op IC-A (Eupen Oostende)?
IC A is een van de weinige echte lange afstands treinen van de NMBS. Daar wil je I11 en een restauratiewagen hebben, en niet dubbeldekkers.
De capaciteitsproblemen tussen Leuven en Brussel tijdens de spits kan je beter oplossen. Tijdens de spits kan je bijvoorbeeld een extra trein een drietal minuten voor de reguliere trein laten rijden.
De capaciteitsproblemen tussen Leuven en Brussel tijdens de spits kan je beter oplossen. Tijdens de spits kan je bijvoorbeeld een extra trein een drietal minuten voor de reguliere trein laten rijden.
K V B schreef:IC A is een van de weinige echte lange afstands treinen van de NMBS. Daar wil je I11 en een restauratiewagen hebben, en niet dubbeldekkers.
De capaciteitsproblemen tussen Leuven en Brussel tijdens de spits kan je beter oplossen. Tijdens de spits kan je bijvoorbeeld een extra trein een drietal minuten voor de reguliere trein laten rijden.
aangezien de gehele dienstregeling afgestemd is op de IC-A (aansluitingen met L-treinen ed) is de oplossing van een extra trein enkele minuten vroeger of later een oplossing die niet werkt.
dus ofwel ontwerpt men een volledige nieuwe dienstregeling waarbij de IC een minder bijlangrijke rol toebedeeld krijgt (zie ik niet snel gebeuren), ofwel moet men voor extra capaciteit zorgen op IC-A
door ofwel dubbeldeks in te voeren (met investeringen aan de tunnels tussen Luik & Eupen) of door op het traject Oostende Eupen de perrons te verlengen in de door IC-A bediende stations zodat men nog langere treinen kan laten rijden.
Waarom zou dat niet werken? Het is niet nodig om aan alle reizigers die de IC-A gebruiken om tijdens de spits van Leuven naar Brussel te sporen een alternatief aan te bieden. Het is enkel nodig dat _genoeg_ reizigers een andere trein nemen zodat de IC-A minder druk wordt.carlos schreef:K V B schreef:IC A is een van de weinige echte lange afstands treinen van de NMBS. Daar wil je I11 en een restauratiewagen hebben, en niet dubbeldekkers.
De capaciteitsproblemen tussen Leuven en Brussel tijdens de spits kan je beter oplossen. Tijdens de spits kan je bijvoorbeeld een extra trein een drietal minuten voor de reguliere trein laten rijden.
aangezien de gehele dienstregeling afgestemd is op de IC-A (aansluitingen met L-treinen ed) is de oplossing van een extra trein enkele minuten vroeger of later een oplossing die niet werkt.
Een flink deel van de reizigers die in Leuven opstappen komt daar met de fiets, de auto of te voet, of met een bus of trein die hen best in staat stelt een trein een paar minuten eerder te nemen. En van die groep zal het grootste deel wel een bestemming in Brussel hebben.
En wie gaat dat betalen?dus ofwel ontwerpt men een volledige nieuwe dienstregeling waarbij de IC een minder bijlangrijke rol toebedeeld krijgt (zie ik niet snel gebeuren), ofwel moet men voor extra capaciteit zorgen op IC-A
door ofwel dubbeldeks in te voeren (met investeringen aan de tunnels tussen Luik & Eupen) of door op het traject Oostende Eupen de perrons te verlengen in de door IC-A bediende stations zodat men nog langere treinen kan laten rijden
steven,Steven schreef:langere perrons, langere treinen en dit voor gemiddeld gebruik van 2 a 3 uur per dag van maandag tot vrijdag om dan de rest leeg te staan vervuilen, extra onderhoud en dergelijke meer, jongen toch, jij smijt met veel onnodig en onrendabele oplossingen hoor
wat is uw oplossing?
Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:00
10:30 0:30 0
2 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:04
10:32 0:28 0
3 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:07
10:48 0:41 0
4 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
treinen véééél beter spreiden in Leuven naar Brussel toe ... nu hebde een trein om .00, .04, .07, .24, .35 en dan pas terug 1 om 00
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:00
10:30 0:30 0
2 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:04
10:32 0:28 0
3 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:07
10:48 0:41 0
4 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
treinen véééél beter spreiden in Leuven naar Brussel toe ... nu hebde een trein om .00, .04, .07, .24, .35 en dan pas terug 1 om 00
deze oplossing probeert NMBS al meer dan 10 jaar en toch blijft het probleem.Steven schreef:een aantal extra P treinen zou beter zijn (als het materieel er is want momenteel is er geen reserve in de spits)
Waarom?
*p-treinen houden geen rekening met aansluitingen;
*prioriteitssysteem van NMBS maakt dat p-treinen minder stipt zijn;
*p-treinen worden doorgaans uitgevoerd met minder comfortabel materieel;
*sociale aspekten collegas nemen dezelfde trein;
*...
tja en wat denk je dat er gaan gebeuren als je die P treinen tot ic of ir gaan omvormen? dat ouder materieel zal altijd ergens voor gebruikt worde, wat denk je da ze in andere landen doen, daar krijgen ook bepaalde relaties de oudste treinen hoor, wees toch eens realist en doe eens wat normaal, je spreekt hier van een verbinding die weinig klagen heeft wegens voldoende treinen (meervoud, vooral op da meervoud) per uur heeft, er zijn verbindingen in belgie die altijd maar 1 trein per uur hebben zelfs in de spits en die hebben ook last van overbezetting, wat moeten die mensen dan doen?
Mechanik schreef:Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:00
10:30 0:30 0
2 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:04
10:32 0:28 0
3 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
Van
Naar 10:07
10:48 0:41 0
4 Leuven
Brussel-Zuid 08/03/07
treinen véééél beter spreiden in Leuven naar Brussel toe ... nu hebde een trein om .00, .04, .07, .24, .35 en dan pas terug 1 om 00
men zou bv de L-trein Hasselt-Aarschot-Leuven als IC trein verder kunnen laten rijden naar Brussel.
L-trein komt aan in Leuven om .28, en zou dus makkelijk om .38 kunnen vertrekken richting Brussel.
In omgekeerde richting l-trein richtin Hasselt vertrekt in Leuven om .35, en zou dus moeten toekomen vanuit Brussel om 0.25. Zou dus ongeveer gelijktijdig met IC-a door NZ verbinding moeten rijden
bobby u aan de 60 minuten regel of evenwichtsoefening houden aub
als je wil da hij in de heengaande richting om .38 vertrekt moet hij bij het terugkeren om 22 aankomen in leuven, alles moet in evenwicht zijn
en een L die ic word en omgekeerd is verwarrend voor vele mensen, ze hebben nu al last om al die termen uit elkaar te houden, een zuivere scheiding is beter, duidelijker voor de gemiddelde passagier
CR = L = Lokale trein (stoptrein)
IC = intercity
IR = interregio
P = piekuurtrein
hou het dan ook wat gescheiden
als je wil da hij in de heengaande richting om .38 vertrekt moet hij bij het terugkeren om 22 aankomen in leuven, alles moet in evenwicht zijn
en een L die ic word en omgekeerd is verwarrend voor vele mensen, ze hebben nu al last om al die termen uit elkaar te houden, een zuivere scheiding is beter, duidelijker voor de gemiddelde passagier
CR = L = Lokale trein (stoptrein)
IC = intercity
IR = interregio
P = piekuurtrein
hou het dan ook wat gescheiden
dan noemen we voortaan toch gewoon de L-trein IC-trein; er zijn vandaag nog IC-treinen die permanent volgens een L-trein regime rijden.Steven schreef:bobby u aan de 60 minuten regel of evenwichtsoefening houden aub
als je wil da hij in de heengaande richting om .38 vertrekt moet hij bij het terugkeren om 22 aankomen in leuven, alles moet in evenwicht zijn
en een L die ic word en omgekeerd is verwarrend voor vele mensen, ze hebben nu al last om al die termen uit elkaar te houden, een zuivere scheiding is beter, duidelijker voor de gemiddelde passagier
CR = L = Lokale trein (stoptrein)
IC = intercity
IR = interregio
P = piekuurtrein
hou het dan ook wat gescheiden
vbn: IC7363 & IC8363
vb:
volgens ari zijn het ic treinen.Steven schreef:bobby schreef: dan noemen we voortaan toch gewoon de L-trein IC-trein; er zijn vandaag nog IC-treinen die permanent volgens een L-trein regime rijden.
vbn: IC7363 & IC8363
dat zijn NR's van P treinen
bon, of het nou IC of P tussen de kust & Leuven is het een onderdeel van de IC-E tussen Leuven & Hasselt is het een aparte trein die overal stopt.
als dit kan voor deze (p?) trein dan kan het ook voor andere treinen.
Eigenlijk is het feit dat ie gespitst wordt in Leuven pas echt verwarrend. De splitsing kan nergens uit de dienstregeling afgeleid worden.