Bron: http://www.tijd.be/mijn_onderneming/tec ... Id=2673181Internetopdetrein.be: Onderweg
Neemt u af en toe de trein en houdt u dan de draagbare pc onder de arm? De onderzoeksgroep MICT (Media & ICT) van de Universiteit Gent en het Interdisciplinair Instituut voor Breedbandtechnologie (IBBT) neemt internet in de trein onder de loep.
De vragenlijst peilt naar de wensen en verwachtingen omtrent het toekomstig internetgebruik op de trein. Vooral de mogelijkheden en toepassingen voor een aanbod van 'mobiel internet' worden onder de loep genomen. Onder alle deelnemers verloten de initiatiefnemers enkele muziekspelers. Die kunnen, naast die draagbare pc, misschien ook best handig zijn tijdens een ritje op de trein.
http://www.internetopdetrein.be
Internetopdetrein.be
Internetopdetrein.be
Dietrich schreef:Dat kan nu ook al, ik geloof dat men hiervoor UMTS gebruikt, net zoals de handhelds van bvb de wegenwacht. De prijs is wel iets anders.
Misschien dat we binnen enkele jaren toch nog voor een degelijke prijs een abonnement kunnen afsluiten.
de reizigers willen internet, maar dan wel gratis...
Ikzelf gebruik ook regelmatig UMTS om in de trein te "surfen". Dat gaat zelfs best goed. Nu heb ik wel het voordeel dat ik als werknemer van een mobiele telefonie firma niet zelf de rekening hoef te betalen...Dietrich schreef:Dat kan nu ook al, ik geloof dat men hiervoor UMTS gebruikt, net zoals de handhelds van bvb de wegenwacht. De prijs is wel iets anders.
Misschien dat we binnen enkele jaren toch nog voor een degelijke prijs een abonnement kunnen afsluiten.
waarom moet dat gratis zijn? dat ze werken zoals de hotspots van telenet, dan komt dat gewoon als extra bij uw abo van internet thuiscarlos schreef:Dietrich schreef:Dat kan nu ook al, ik geloof dat men hiervoor UMTS gebruikt, net zoals de handhelds van bvb de wegenwacht. De prijs is wel iets anders.
wie wil er investeren in internet op de trein als ie er geen extra revenues mee kan krijgen?Steven schreef: waarom moet dat gratis zijn? dat ze werken zoals de hotspots van telenet, dan komt dat gewoon als extra bij uw abo van internet thuis
business model voor internet op de trein is sterk afwijkend van het business model voor een hotspot
Bestaat inderdaad gewoon: Option (een Leuvens bedrijf) bied een dergelijke kaart samen met Proximus aan. Daarmee kan je al prima op de trein surfen, al zou een mobile Wifi hotspot, zoals op sommige ICE's nog handiger zijn.Steven schreef:awel moet toch mogelijk zijn dat je via uw operator thuis een soort kaartje in uw pc of zo moet steken dat als je surft op de trein dit via uw factuur van uw operator aangerekend kan worden
Keep on dreaming, gewoon breedbandinternet kost in België al hopen meer dan in de buurlanden, laat staan dit soort wijde draadloze verbindingen.carlos schreef:Dietrich schreef:Dat kan nu ook al, ik geloof dat men hiervoor UMTS gebruikt, net zoals de handhelds van bvb de wegenwacht. De prijs is wel iets anders.
Dit is toevallig zelfs onlangs een hot onderwerp, men heeft dit blijkbaar eindelijk door in het ministerie en wil er iets aan doen. Telenet en andere bedrijven laten veel te moeilijk concurrentie toe. Vergelijk maar eens het aantal kabel-ISP's in Belgie (Telenet en Chello zijn de enige die ik ken, Chello/UPC is zelfs overgenomen door Telenet) met in Nederland (waar je er talloze vind).
Laatst gewijzigd door Dietrich op 11 mar 2007, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Al dat Telenet gebash altijd.
Wees blij dat ge een heel betrouwbare internetconnectie hebt die bovendien heel snel is en een goedwerkende klantendienst heeft.
Als jij liever een provider hebt die geen klantendienst heeft, elke dag een paar uur uitvalt en maar 2mbit aanbiedt voor €5, dan ga je maar in Nederland wonen.
Trouwens, in NL is het niet heel veel goedkoper, ondanks de lagere BTW, kijk maar eens naar de providers op http://www.speedtest.nl ...
Wees blij dat ge een heel betrouwbare internetconnectie hebt die bovendien heel snel is en een goedwerkende klantendienst heeft.
Als jij liever een provider hebt die geen klantendienst heeft, elke dag een paar uur uitvalt en maar 2mbit aanbiedt voor €5, dan ga je maar in Nederland wonen.
Trouwens, in NL is het niet heel veel goedkoper, ondanks de lagere BTW, kijk maar eens naar de providers op http://www.speedtest.nl ...
Het is niet zomaar Telenet gebash, Telenet probeert opzettelijk concurrenten van de markt te houden door geen verbindingen te willen leggen met andere ISP's. Ook heeft Telenet nu een quasi monopoliepositie wat betreft kabelinternet. Het gaat trouwens niet alleen om breedbandverbindingen voor consumenten, ook verbindingen bij datacenters, kostprijzen voor trafiek aldaar en dergelijke zijn VEEL duurder in België dan elders.
Je mag eens een voorbeeld geven van een bedrijf met een quasi monopoliepositie (en geen (ex-)overheidsbedrijf zoals de NMBS) dat niet of nooit misbruik maakt van zijn positie.
Het is niet voor niets dat economische zaken beslist heeft er iets aan te doen. Dus als je dit "gebash" vind stel ik voor dat je je beklag gaat doen bij het ministerie en hun beschuldigd van het willekeurig aanvallen van bedrijven zonder reden.
Je mag eens een voorbeeld geven van een bedrijf met een quasi monopoliepositie (en geen (ex-)overheidsbedrijf zoals de NMBS) dat niet of nooit misbruik maakt van zijn positie.
Het is niet voor niets dat economische zaken beslist heeft er iets aan te doen. Dus als je dit "gebash" vind stel ik voor dat je je beklag gaat doen bij het ministerie en hun beschuldigd van het willekeurig aanvallen van bedrijven zonder reden.