Sprinter op IC Genk-Gent?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Terminus

Sprinter op IC Genk-Gent?

Bericht door Terminus »

Gisteren zag ik om 12u39 een sprinter (met reizigers) in het station van Wetteren, richting Gent. Aangezien we de minuten ervoor en erna geen andere treinen zijn gepasseerd (ik zat op de trein naar Mechelen) vraag ik me af: Wat dat dan de IC Genk-Gent?

Ik herinner me trouwens dat ik enkele vrijdagen geleden ook al -opvallend- een sprinter zag staan in station Sint-Pieters. Maar dat was dan omstreeks 12u15.

Grtjs!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Sinds de nieuwe dienstregeling zie ik in Aalst opvallend meer Sprinters, o.a. de L-trein naar Geraardsbergen en ook (voor mij onbekende) stellen richting Wetteren.
Shrek

Bericht door Shrek »

rond leuven zijn we der vanaf :D
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Shrek schreef:rond leuven zijn we der vanaf :D

aha de FLV-FN blijft doorgekoppelt aan de FN-FBMZ(-FGRA) zoals vroeger.
enrico

Bericht door enrico »

das een P-trein van aalst naar gent en dan keert die trug
Shrek

Bericht door Shrek »

OO-MSS schreef: aha de FLV-FN blijft doorgekoppelt aan de FN-FBMZ(-FGRA) zoals vroeger.
inderdaad tussen antwerpen en mechelen hebk der ook al geen last meer van :D
adminn

Re: Sprinter op IC Genk-Gent?

Bericht door adminn »

Terminus schreef: Wat dat dan de IC Genk-Gent?
genk-gent door de week zijn m6jes ;)
Merijn

Bericht door Merijn »

sprinter = duikbrilleke :?: eh.....

Das toch normaal, die doen daar nu een of andere L - trein in Aalst.

Ik vind die duikbrillekes trouwens niet mis zenne!!! Ik vind die veel comfortabeler dan die vernieuwde tweetjes.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

De Stoptrien (1777) Geraadsbergen -> Ninove -> Aalst wordt met duikbrillen gedaan,deze trein wordt gesplitst te Aalst 1ste vier rijtuigen als p-trein (7070) van Aalst -> Gent-Sint-Pieters (stoptrein) andere 4 rijtuigen rijden terug naar naar Geraadsbergen als stoptrein.
De p-trein (7070) rijdt bij aankomst te Gent-Sint-Pieters terug naar Aalst (lege rit), dus dat stel kon onmogelijk daar nog zijn om 12u15.
Die lege rit rijdt normaal gezien in Kwatrecht voorbij als de IR trein (3528) van de Luchthaven naar Gent-Sint-Pieters aankomt in Kwatrecht.
Ik heb een tijdje in de omgeving van het station van Kwatrecht gewerkt en ik kon vanop mijn bureau toch zien dat er nog andere ritten misschien de IR of stoptrein naar Mechelen Dendermonde met duikbrillen werden gedaan buiten de p-trein (7070) die ook op dat gedeelte van lijn 50 voorbij rijdt. Maar dat zijn maar een zeer beperkt aantal geloof ik het merendeel die je daar ziet voorbij rijden op een dag zijn, klassiekjes, Breaks, M96, M4 tijtuigen (vooral tijdens de piekuren, geloof ik welke treinen vraag het mij niet!) en M6 van de IC Gent <-> Genk.
Voor de rest zie je op de lijn ook redelijk wat goederenvervoer op nen dag.

Ja, duikbrillen zijn wel mooie stellen alleen spijtig dat ze een Spartaans interieur hebben al la M5 dubbeldekkers.
Moesten die stellen gezien hun zetelopstelling (2+2) individuele zetels hebben zouden ze misschien meer geliefd zijn bij de treinreizigers.
Maar de groene zetelbekleding vind ik zeker niet mis! :D

Ik heb ergens eens gelezen dat de NMBS oorspronkelijk meer duikbrillen wou bestellen, maar dat de verlenging van de Breaks ervoor gezorgd heeft dat de NMBS geen extra duikbrillen wou bestellen. Klopt dat, of niet??
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Er rijden overdag zoals Merijn en ik zeggen ook gewoon L-treintjes van Aalst naar Geraardsbergen en omgekeerd, vaak 1 duikbril, in de spits 2 (bvb vertrekt er zo ene in Aalst om 15h45).
Plaats reactie