Sprinter op IC Genk-Gent?
Sprinter op IC Genk-Gent?
Gisteren zag ik om 12u39 een sprinter (met reizigers) in het station van Wetteren, richting Gent. Aangezien we de minuten ervoor en erna geen andere treinen zijn gepasseerd (ik zat op de trein naar Mechelen) vraag ik me af: Wat dat dan de IC Genk-Gent?
Ik herinner me trouwens dat ik enkele vrijdagen geleden ook al -opvallend- een sprinter zag staan in station Sint-Pieters. Maar dat was dan omstreeks 12u15.
Grtjs!
Ik herinner me trouwens dat ik enkele vrijdagen geleden ook al -opvallend- een sprinter zag staan in station Sint-Pieters. Maar dat was dan omstreeks 12u15.
Grtjs!
Re: Sprinter op IC Genk-Gent?
genk-gent door de week zijn m6jesTerminus schreef: Wat dat dan de IC Genk-Gent?

De Stoptrien (1777) Geraadsbergen -> Ninove -> Aalst wordt met duikbrillen gedaan,deze trein wordt gesplitst te Aalst 1ste vier rijtuigen als p-trein (7070) van Aalst -> Gent-Sint-Pieters (stoptrein) andere 4 rijtuigen rijden terug naar naar Geraadsbergen als stoptrein.
De p-trein (7070) rijdt bij aankomst te Gent-Sint-Pieters terug naar Aalst (lege rit), dus dat stel kon onmogelijk daar nog zijn om 12u15.
Die lege rit rijdt normaal gezien in Kwatrecht voorbij als de IR trein (3528) van de Luchthaven naar Gent-Sint-Pieters aankomt in Kwatrecht.
Ik heb een tijdje in de omgeving van het station van Kwatrecht gewerkt en ik kon vanop mijn bureau toch zien dat er nog andere ritten misschien de IR of stoptrein naar Mechelen Dendermonde met duikbrillen werden gedaan buiten de p-trein (7070) die ook op dat gedeelte van lijn 50 voorbij rijdt. Maar dat zijn maar een zeer beperkt aantal geloof ik het merendeel die je daar ziet voorbij rijden op een dag zijn, klassiekjes, Breaks, M96, M4 tijtuigen (vooral tijdens de piekuren, geloof ik welke treinen vraag het mij niet!) en M6 van de IC Gent <-> Genk.
Voor de rest zie je op de lijn ook redelijk wat goederenvervoer op nen dag.
Ja, duikbrillen zijn wel mooie stellen alleen spijtig dat ze een Spartaans interieur hebben al la M5 dubbeldekkers.
Moesten die stellen gezien hun zetelopstelling (2+2) individuele zetels hebben zouden ze misschien meer geliefd zijn bij de treinreizigers.
Maar de groene zetelbekleding vind ik zeker niet mis!
Ik heb ergens eens gelezen dat de NMBS oorspronkelijk meer duikbrillen wou bestellen, maar dat de verlenging van de Breaks ervoor gezorgd heeft dat de NMBS geen extra duikbrillen wou bestellen. Klopt dat, of niet??
De p-trein (7070) rijdt bij aankomst te Gent-Sint-Pieters terug naar Aalst (lege rit), dus dat stel kon onmogelijk daar nog zijn om 12u15.
Die lege rit rijdt normaal gezien in Kwatrecht voorbij als de IR trein (3528) van de Luchthaven naar Gent-Sint-Pieters aankomt in Kwatrecht.
Ik heb een tijdje in de omgeving van het station van Kwatrecht gewerkt en ik kon vanop mijn bureau toch zien dat er nog andere ritten misschien de IR of stoptrein naar Mechelen Dendermonde met duikbrillen werden gedaan buiten de p-trein (7070) die ook op dat gedeelte van lijn 50 voorbij rijdt. Maar dat zijn maar een zeer beperkt aantal geloof ik het merendeel die je daar ziet voorbij rijden op een dag zijn, klassiekjes, Breaks, M96, M4 tijtuigen (vooral tijdens de piekuren, geloof ik welke treinen vraag het mij niet!) en M6 van de IC Gent <-> Genk.
Voor de rest zie je op de lijn ook redelijk wat goederenvervoer op nen dag.
Ja, duikbrillen zijn wel mooie stellen alleen spijtig dat ze een Spartaans interieur hebben al la M5 dubbeldekkers.
Moesten die stellen gezien hun zetelopstelling (2+2) individuele zetels hebben zouden ze misschien meer geliefd zijn bij de treinreizigers.
Maar de groene zetelbekleding vind ik zeker niet mis!

Ik heb ergens eens gelezen dat de NMBS oorspronkelijk meer duikbrillen wou bestellen, maar dat de verlenging van de Breaks ervoor gezorgd heeft dat de NMBS geen extra duikbrillen wou bestellen. Klopt dat, of niet??