HLE-1500
- trainfreak
Re: HLE-1500
-Niet langsuper1500 schreef:Hoelang zullen de 15-tjes nog in dienst blijven?
zijn er nog upgrades gepland?
-Nee
trainfreak schreef:-Niet langsuper1500 schreef:Hoelang zullen de 15-tjes nog in dienst blijven?
zijn er nog upgrades gepland?
-Nee
ik heb gehoord dat men deze gaat aanpassen (MUX & ERTMS) voor gebruik op de HST lijn Antwerpen-Brecht-Breda
Zeker dat je dat niet gedroomd hebt?bobby schreef: ik heb gehoord dat men deze gaat aanpassen (MUX & ERTMS) voor gebruik op de HST lijn Antwerpen-Brecht-Breda

deze locomotieven zullen op de HSL rijden:

- e49memling
Vast niet, T15 zijn uitgesproken snelheidslocomotieven, maw, weinig aanzettrekkracht, maar houdt aan een hoge snelheid nog een behoorlijk koppel.Stijn82 schreef:Misschien dat men de 15 wil gebruiken voor depannages?
Voorbeeld, in de TEE-tijd haal je met een t15 met 700 ton zonder problemen 160 km/u maar het duurt een eeuwigheid, maar van Brussel non-stop naar Parijs of terug was dat dus in orde.
Dezelfde trein met een T12 trek je zonder problemen vlot weg, maar om aan 160 km/u te geraken was wat anders.
Voor depannagelocs zijn de T15 dus absoluut niet geschikt
als de klassiek Benelux behouden zou blijven, dan zou men de T15 als nog kunnen aanpassen zodat deze hiervoor gebruikt kan worden; anders vrees ik dat deze loc weinig overlevingskansen heeft...
bij de buitendienststelling van t15 kan men misschien die t16 plukloc opnieuw in orde maken (met onderdelen van een t15)
bij de buitendienststelling van t15 kan men misschien die t16 plukloc opnieuw in orde maken (met onderdelen van een t15)
- e49memling