dubbeldek motorstellen
dubbeldek motorstellen
wanneer gaat NMBS dubbeldek motorstellen aankopen?
ik denk hierbij oa aan de Coradia Duplex van ALSTOM (CFL 2200 en Zweedse X40)
ik denk hierbij oa aan de Coradia Duplex van ALSTOM (CFL 2200 en Zweedse X40)
bombardier?Shrek schreef:en het zullen Bombardiers worden naar alle waarschijnlijkheid
dan kan men een belgische variante van de NS-IRM kopen die 200 km/u kan (bij NS is de snelheid vandaag nog steeds beperkt tot 160 km/u)
kent er iemand het 'gaberit' van de NS-IRM? (zou deze gebruikt kunnen worden op de lijn Luik - Welkenraedt Eupen?)
GEN stellen is het eerst volgende wat er zal besteld worden en die zullen vermoedelijk 160 km/u zijn of misschien zelfs maar 140, de eigenschappen waar men aandacht wil aan geven zijn snel optrekken en kort kunnen stoppen, haast metro eigenschappen dus. dus blijf even nat dromen van dubbeldek aan 200carlos schreef:bombardier?Shrek schreef:en het zullen Bombardiers worden naar alle waarschijnlijkheid
dan kan men een belgische variante van de NS-IRM kopen die 200 km/u kan (bij NS is de snelheid vandaag nog steeds beperkt tot 160 km/u)
kent er iemand het 'gaberit' van de NS-IRM? (zou deze gebruikt kunnen worden op de lijn Luik - Welkenraedt Eupen?)
[quote="Steven"]
GEN stellen is het eerst volgende wat er zal besteld worden en die zullen vermoedelijk 160 km/u zijn of misschien zelfs maar 140, de eigenschappen waar men aandacht wil aan geven zijn snel optrekken en kort kunnen stoppen, haast metro eigenschappen dus. /quote]
160 en snel optrekken?
eigenlijk heeft NMBS al zo' n stellen namelijk de AM80 breaks in hun oorspronkelijke tweeledige uitvoering...
GEN stellen is het eerst volgende wat er zal besteld worden en die zullen vermoedelijk 160 km/u zijn of misschien zelfs maar 140, de eigenschappen waar men aandacht wil aan geven zijn snel optrekken en kort kunnen stoppen, haast metro eigenschappen dus. /quote]
160 en snel optrekken?
eigenlijk heeft NMBS al zo' n stellen namelijk de AM80 breaks in hun oorspronkelijke tweeledige uitvoering...
Voor de CR lijken mij de italiaanse Ale.426 een goede kandidaat:
4 Rijtuigen
Dubbeldeks
Rijdt onder 3 kV
413 zitplaatsen 2e klas
52 zitplaatsen 1e klas
trekt rap op
kan 140 km/h
Misschien een laten komen en testen ?
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... hiv-01.jpg
4 Rijtuigen
Dubbeldeks
Rijdt onder 3 kV
413 zitplaatsen 2e klas
52 zitplaatsen 1e klas
trekt rap op
kan 140 km/h
Misschien een laten komen en testen ?
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... hiv-01.jpg
als het GEN dubbeldeks wil, waarom neemt men dan niet gewoon de M5, met langs beide zijden een HLE26 (in traktieschakeling)?NMBS1602 schreef:Voor de CR lijken mij de italiaanse Ale.426 een goede kandidaat:
4 Rijtuigen
Dubbeldeks
Rijdt onder 3 kV
413 zitplaatsen 2e klas
52 zitplaatsen 1e klas
trekt rap op
kan 140 km/h
Misschien een laten komen en testen ?
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... hiv-01.jpg
omdat ze ook snel moeten kunnen koppelenbobby schreef: als het GEN dubbeldeks wil, waarom neemt men dan niet gewoon de M5, met langs beide zijden een HLE26 (in traktieschakeling)?


Wat ik wel heb opgevangen is dat ze op enkele TGV-R's die naar brussel mogen rijden de rijtuigen gaan vervangen door duplex exemplaren


Zucht .. Ale.426'en .. Italiaanse rommel is niet geschikt voor het buitenland : het duurt enorm lang om te leveren (AnsaloBreda met onze HSL-stellen !!) en ze zijn nog eens onbetrouwbaar ook (DSB IC2-IC4 : al 4 jaar in testfase en nog steeds niet in dienst !NMBS1602 schreef:Voor de CR lijken mij de italiaanse Ale.426 een goede kandidaat:
4 Rijtuigen
Dubbeldeks
Rijdt onder 3 kV
413 zitplaatsen 2e klas
52 zitplaatsen 1e klas
trekt rap op
kan 140 km/h

Verder zijn er enorme problemen om Italiaans materieel goedgekeurd te krijgen voor de Lage Landen : de E402B in Frankrijk is een lachertje : wat eerst bedoeld was als een volwaardige dienst Italië-Frankrijk is uiteindelijk uitgedraaid op een dienst Italië-Grens Frankrijk (met geluk komen ze nog tot Chambéry).. OK , ik weet dat er in Frankrijk protectionisme meespeelt maar dan moeten we hetzelfde zeggen over de BB36000 in Italië hé ..
Dus .. voor het GEN géén dubbeldek (te trage in-en uitstaptijden) , wel snelle enkeldek stellen en hiervoor zijn enkel de BR425 en met enige aanpassingen de SL X60 stellen geschikt (Alstom LIREX-2 serie) :


Sommigen hopen nog op een FLIRT , maar die zie ik liever niet hier.Te luxeus voor GEN en binnen de kortste keren vernield door vandalisme ..
Ik ken weinig tot niets van techniek e.d. hiervan, maar ik meen dat zoiets toch echt niet snel gaat optrekken. Het traject dat ik doe (onderdeel van CR en GEN) heeft stopplaatsen op slechts een paar kilometer van elkaar verwijderd, een enkele zelfs minder dan een kilometer. Ik denk dat de huidige klassiekjes het nog beter zouden doen...bobby schreef:als het GEN dubbeldeks wil, waarom neemt men dan niet gewoon de M5, met langs beide zijden een HLE26 (in traktieschakeling)?