Om snel op te trekken is het aantal aangedreven assen belangrijk. Daarom zijn treinstellen te verkiezen.Dietrich schreef:Ik ken weinig tot niets van techniek e.d. hiervan, maar ik meen dat zoiets toch echt niet snel gaat optrekken. Het traject dat ik doe (onderdeel van CR en GEN) heeft stopplaatsen op slechts een paar kilometer van elkaar verwijderd, een enkele zelfs minder dan een kilometer. Ik denk dat de huidige klassiekjes het nog beter zouden doen...bobby schreef:als het GEN dubbeldeks wil, waarom neemt men dan niet gewoon de M5, met langs beide zijden een HLE26 (in traktieschakeling)?
dubbeldek motorstellen
KVB ik zou zeggen kom de dagelijkse mentaliteit is bewonderen op lijnen richting braine le compte, ottiginies, nijvel en zo dan zal je snappen wat hij bedoeld, de vandalen gaan er sneller te werk dan de herstellingsploegen het kunnen volgen. De politie heeft uren langer werk het dossier (van trouwens gekende bendes) in orde te zetten dan het aantal uren dat die mannen effectief vast zitten (en dat weten ze maar al te goed).
over twee jaar eens een break afgevoerd naar de werkplaats waar dergelijke gasten zich hadden uitgeleefd met de noodhamer, in de spits notabene????
over twee jaar eens een break afgevoerd naar de werkplaats waar dergelijke gasten zich hadden uitgeleefd met de noodhamer, in de spits notabene????
Ik kan goed begrijpen dat er een vandalimse probleem is in sommige delen van België. Ik begrijp echter niet waarom een FLIRT van Stadler sneller gesloopt zou worden dan een stel van een andere fabrikant.Steven schreef:KVB ik zou zeggen kom de dagelijkse mentaliteit is bewonderen op lijnen richting braine le compte, ottiginies, nijvel en zo dan zal je snappen wat hij bedoeld, de vandalen gaan er sneller te werk dan de herstellingsploegen het kunnen volgen. De politie heeft uren langer werk het dossier (van trouwens gekende bendes) in orde te zetten dan het aantal uren dat die mannen effectief vast zitten (en dat weten ze maar al te goed).
Vandalimse moet hard aangepakt worden. Ik stel voor om voor vandalen de schandpaal weer in te voeren.
omdat het op die lijnen blijkbaar een probleem is nieuw materieel gerust te laten, blijkbaar zijn ze hardvochtiger tov nieuwe of meer luxe materieel, toen er een betoging was in brussel (ik denk ivm de pensioenleeftijd) hadden ze extra treinen voorzien, om gekende reden werd toen op die verbindingen het alleroudste materieel ingezet
Maar daar heeft dus elk nieuw treinstel last van. Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom een FLIRT (een schitterend treinstel voor locale diensten als je het mij vraagt) hier meer last van zou hebben dan een vergelijkbaar stel van Bombardier, en dat is toch wat msts.be zo ongeveer zei.Steven schreef:omdat het op die lijnen blijkbaar een probleem is nieuw materieel gerust te laten, blijkbaar zijn ze hardvochtiger tov nieuwe of meer luxe materieel, toen er een betoging was in brussel (ik denk ivm de pensioenleeftijd) hadden ze extra treinen voorzien, om gekende reden werd toen op die verbindingen het alleroudste materieel ingezet
tja hij zal de luxe uit het oog springend vinden en dus dat net iets meer aandacht doen vragen zodat er meer kans op vandalisme is, vermoedelijk een beetje zoals de regel dat een uit het oog springende wagen ook meer kans maakt om gestolen te worden dan een wrak dat nog amper kan rijden (om het extreem uit te drukken)
Hoe luxueus (of spartaans) het interieur is hangt niet van het type treinstel af. Dat hangt gewoon af van wat de opdrachtgever laat inbouwen. Er is in Zwitserland een groot verschil tussen de Flirt's voor de SOB en die voor de SBB bijvoorbeeld.Steven schreef:tja hij zal de luxe uit het oog springend vinden en dus dat net iets meer aandacht doen vragen zodat er meer kans op vandalisme is, vermoedelijk een beetje zoals de regel dat een uit het oog springende wagen ook meer kans maakt om gestolen te worden dan een wrak dat nog amper kan rijden (om het extreem uit te drukken)
Zelf vind ik overigens dat men niet moet besparen op het reizigerscomfort omwille van vandalisme. Men moet vandalen gewoon eens een beetje pijn durven doen.
Ik weet niet waar je dat uithaalt, wat ik je wel kan zeggen is dat de SNCF alle onderhoudswerken op al zijn 3 spannings TGV-R (vanaf 4507) voor 10 jaar gaat uitgeven aan de NMBS en dat er in dat contract totaal geen sprake is van dubbeldek rijtuigen. De enige grote verandering op TGV-R zal het stel 4531 zijn.tegen 2008 zouden 4507-4508 en 4509 uitgerust worden met dubbeldeksrijtuigen
Laat die maar waar ze zijn...NMBS1602 schreef:Voor de CR lijken mij de italiaanse Ale.426 een goede kandidaat:
4 Rijtuigen
Dubbeldeks
Rijdt onder 3 kV
413 zitplaatsen 2e klas
52 zitplaatsen 1e klas
trekt rap op
kan 140 km/h
Misschien een laten komen en testen ?
http://www.railfaneurope.net/pix/it/ele ... hiv-01.jpg
Zo een verschrikkelijke dingen om in te zitten.
De 4531 wordt terug door SNCF overgenomen om het verlies van de 4530 (MGV/Iris 320) te compenseren.Het wordt dus waarschijnlijk het eerste Lacroix-stel voor in België te rijden .. laten we hopen dat dit stel in dienst is tegen dat ik in Juli met de TGV naar Zuid-Frankrijk ga en er ook inzit..
Maar omdat de periode Maart-Juli nogal vrij kort is + er misschien bijkomende testen moeten gedaan worden met de Lacroix' in België kan het wel eens later worden ..
Maar omdat de periode Maart-Juli nogal vrij kort is + er misschien bijkomende testen moeten gedaan worden met de Lacroix' in België kan het wel eens later worden ..