grensovergang
en wat geeft zoiets dan bij een spanningssluis?msts.be schreef: Inderdaad , en in Frankrijk is men al zo ver dat er op de TER2N NG stellen geen spanningsknop meer staat maar er enkel een knop 'panto lichten' is.Hierbij gaat eerst de 25kV panto op , indien er 1,5kV op de draad staat komt de 25kV panto terug naar beneden en gaat de andere terug naar boven ..
Toch niet zo veilig lijkt me en uiteindelijk als de verkeerde panto met de verkeerde spanning in contact komt.Natuurlijk komt die dan wel naar beneden , maar toch ..
Het systeem van automatisch tasten gebeurt nog op andere treinen ook. Het is een systeem dat toelaat om aan bv een treinbegeleider vanuit een rijtuig een trein in dienst te zetten zonder dat die eigenlijk weet hoe hij dat moet doen. Deze geeft dan op een console een code in (die hij uit de handboek voor begeleider kan halen) en de trein plaats zichzelf in dienst. Er wordt logischer wijze met de hoogste configuratie begonnen. Eenvoudigweg voor isolatie. Als de treinconfiuratie overeenkomst met de bovenleiding zal deze inschakelen. Dat werkt zelfs zeer goed.
Re: TBL2
is graag gedaan, al is dergelijke techniek een bijkomende luxe voor de bestuurder zijn verstrooidheid weg te werken, TBL2 is vooral een signalisatiesysteem, laat ons dat niet vergetenlesage schreef:Beste Steven, je uitleg over TBL 2 is zeer duidelijk, bedankt zo leer ik ook weer wat bij..
echt niet geïnteresseerd om dit op Wikipedia te zetten?
Kan altijd handig zijn om naar te verwijzen.
Over TBL 1/2 is er nog geen bladzijde.
Op de volgende bladzijde kan je een inleiding zien naar treinbeïnvloedingssystemen, en de links naar TBL, TBL1 en TBL2 zijn reeds aangemaakt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinbe%C3%AFnvloeding
Over Crocodile is er al wel een kort artikel, dat de hoofdlijnen voor iedereen duidelijk maakt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Crocodile
Kan altijd handig zijn om naar te verwijzen.
Over TBL 1/2 is er nog geen bladzijde.
Op de volgende bladzijde kan je een inleiding zien naar treinbeïnvloedingssystemen, en de links naar TBL, TBL1 en TBL2 zijn reeds aangemaakt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinbe%C3%AFnvloeding
Over Crocodile is er al wel een kort artikel, dat de hoofdlijnen voor iedereen duidelijk maakt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Crocodile
oei da uitleggen, ik kan de basis vertellen, maar dan heb je er niets aan, of ik moet alles uitleggen en dan zijn we zowat 50 pagina's rijker, ok ik hoor u al de guldenmiddenweg zeggen, maar dat is iets da ik ni kan van vandaag op morgen, ben niet zo de sterke krak die een samenvatting kan maken van dergelijke dingen, het zijn en blijven artikels zoals in een wetboek he
neen aangezien er bij een rood sein totaal geen impuls op de krokodil zitJeroen schreef:Nu, ik ben een leek inzake spoorwegtechniek maar....zou die memor beter geen gong geven bij het passeren van een rood sein?
Logischer of zie ik iets over het hoofd?
groen = negatieve impuls
2 gele = positieve impuls
groen geel horizontaal = positieve impuls
groen geel vertikaal = positieve impuls
rood = geen impuls
rood wit = geen impuls
dit in geval van memor
Vergeet niet dat er met een memor de mogelijkheid bestaat om een rood signaal via krokodil te capteren. Vroeger was dit in gebruik maar tgv te veel problemen staat dit afgezonderd. Ik weet niet hoe het nu zit maar tot op een dikke 5 jaar geleden kon je op sommig materieel de rode lamp nog altijd terugvinden (reeks 800 o.a.).