Steven schreef:er zijn genoeg reeks 11 locs, 12 machienes voor 7 of 8 slepen te doen, dus minstens 4 op reserve. maar aangezien een aantal bestuurder (vooral onze collega's van NS) niet altijd proper omspringen met deze locs (rijstijl) kan het niet anders dan dat er brokken vallen. als deze bestuurders een iets betere technische kennis zouden hebben zouden er al minder defecten zijn waardoor ze minder aan de kant moeten.
sorry steven, maar zonder bewijzen mag je de de nederlanders niet met de vinger wijzen.
(wel heb ik ooit gelezen dat in de NS handleiding zou staan dat de NS bestuurders bij het naderen van het perron de ventilatoren moeten uitzetten...)
Steven schreef:
er zijn heden 12 reeks 11 als deze op de goederen komen zouden ze eventueel de reeks 25.5 vervangen die heden met minder eenheden voldoende toekomt om de nodige treinen van en naar NL te verzekeren
als cargo wil overleven gaan ze ook goederen in Nederland en van Nederland naar Duitsland ed moeten vervoeren.
Steven schreef:
trouwens het aanpassen van een reeks 21 naar reeks 11 is wat zot, er zijn in het verleden nog locs geweest die aangepast zijn om bepaalde redenen, steeds (zover ik ze ken) met niet al te positieve resultaat
voorbeelden
de reeks 19 met 1 loc 1901 (omgebouwde reeks 21)
ik ben dus totaal geen voorstander van het zomaar volledig technisch ombouwen van een loc, beide voorbeelden hierboven zijn locs die meer uren in werkplaatsen gestaan hebben dan dat ze gereden hebben.
Steven
25.5 is ook een omgebouwde loc;
reeks 11 is een in de fabriek omgebouwde 21, het ontwikkel/engineering werk is dus volledig achter de rug (t produkt is zelfs reeds in gebruik)
1901 is nooit gebouwd geweest om als loc te dienen, maar was bedoeld als testlab (voor t13)
Steven schreef:
wat de M5 betreft, waarom roep jij altijd moord en brand alvorens je het nieuwe resultaat gezien hebt? wacht toch is rustig af tot je een vernieuwde eerste klasse gezien hebt. zoals jij moord en brand roept is het alsof jij niet geloofd in een vernieuwd interieur voor de M5
idd Steven,
vwb M5 ben ik heel sceptisch, in de eerste plaats omwille van de traagheid waarmee de renovatie plaatsvindt (ze is al wel 3 jaar aan gekondigd, maar men moet er nog altijd aan beginnen),
en ja ik geloof niet dat men in een M5 voldoende comfort kan bieden: voldoende beenruimte is een probleem (en kom nou weer niet af met je zetels die niet gealigneerd zijn met de ramen, 't gaat over 1ste klasse), anderzijds is het moeilijk om zetels te plaatsen die voldoende breed zijn (tenzij men onderaan 2+1 zetel opstelling toepast en bovenaan 1+1)