,,Ik moest vijf euro betalen omdat de trein vertraging had''

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
K V B

Bericht door K V B »

Patrick schreef:*zucht* Als ik dat hier allemaal lees, hebben we dus een nieuwe Mussolini nodig die de treinen op tijd laat rijden :roll:
De onder Mussolini de treinen in Italië op tijd reden is overigens een mythe...
Steven

Bericht door Steven »

Adler schreef:
Steven schreef:het gaat hem niet om gelijk hebben of niet, maar dat "IK effect" zorgt er voor da mensen arrogant zijn.
dus de manier waarop stoort mij vooral, zonder respect. mensen gaan klagen aan een loket alsof de persoon die er zit er persoonlijk verantwoordelijk voor is dat zijn trein te laat is en die moet dat dan maar op staande voet rechtzetten. dat is wat mij stoort, vriendelijk iets gaan vragen kan er niet af.

trouwens door te zeggen hoeveel je betaald als klant laat je ook uw zwakte zien, je zou dus ook staan "roepen" van ik betaal hier zoveel en ik wil er zoveel voor terug. dat toontweinig respect voor de persoon die er staat (die ook maar zijn deel van het werk doet), de manier waarop je u uitdrukt om iets te krijgen maakt veel uit.
Als ik in een winkel een probleem heb gehad zal ik er ook ni staan roepen en tieren. blijf kalm, beleefd en respectvol je zal 10 keer meer gedaan krijgen en da telt overal zo, dat is wat ik wou duidelijk maken, is dus niet zuiver over treinen alleen dat ik bezig was.
Wie zegt er dat ik aan het loket sta te roepen en te tieren omdat mijn trein te laat is?
Ik krijg het vooral op mijn zenuwen als uw baas Descheemaecker voor de zoveelste keer op tv komt zeggen dat er met de stiptheid niets aan de hand is, als iedereen van laag tot hoog (staatssecretaris Tuybens inbegrepen) weet en zegt dat er wel ernstige problemen zijn met de stiptheid waarvoor dringend een oplossing moet gevonden worden.
stel je uzelf al is de vraag hoeveel keer beide heren zowel mijn baas zelf als de staatssecretaris de trein zelf nemen? hoe denk je dat deze heren hun uitleg doen? toch niet op persoonlijke ervaring?
Adler

Bericht door Adler »

overweg13 schreef:
Man, man, man, wat een flauwekul is dit? Heb je al een keer op een seinhuis een crisisituatie meegemaakt, en heb je al één keer gezien hoe elke verantwoordelijke er werkelijk alles voor doet om treinen op tijd te laten reizen? Ik wel.
Besef je eigenlijk wel hoe snel 5 minuten vertraging ontstaan? Als je staat te wachten heb je natuurlijk de indruk dat 5 minuten een zee van tijd zijn, maar als je middenin de soep zit, dan merk je hoe snel 5 minuten vertraging er komen, en hoe traag ze opnieuw weg gaan.
Wat ik beu ben is dat iedereen er blijkbaar van uitgaat dat alle NMBS'ers van boven tot onder en omgekeerd, er blijkbaar geen fluit om geven of een trein nu op tijd rijdt of niet. Welnu, ik heb al zo vaak het omgekeerde moeten vaststellen: die mensen doen echt hun best, hoor! Politici en media maken zich nu eenmaal populair door alles tot ongekende hoogtes op te kloppen, en de brave burger trapt daar met open ogen in. Neem nu dit geval: madame mist haar aansluiting, en vraagt terugbetaling. Goed voor opname in een krant. Wat wordt het volgende nieuwspunt met wereldwaarde: man snijdt zich aan bierblik?
Meneer,
Ik heb het hier enkel over de onzin die ik in dit forum hoor van sommige werknemers van de NMBS, lees mijn bericht volledig aub.
En ik heb het niet over 5 minuten vertraging, maar elke dag 20 minuten en meer zoals op de lijn Jambes-Essen.
SteC

Bericht door SteC »

Wat mij opvalt is dat het typisch de mensen zijn die het minst de trein nemen die het meeste klagen. Als je met de auto in de file staat neem je ook de sluipwegen, en dat is een kwestie van ervaring. Met de trein is het hetzelfde, bepaalde korte verbindingen geven altijd gezeik, terwijl er in 9/10 gevallen wel een alternatief voor handen is. Ik ben eigenlijk al lang geleden gestopt om me druk te maken over vertragingen, want de conducteur uitkafferen helpt niet. Die mens kan er in 99 procent van de gevallen niks aan doen, en als het mis gaat doet hij zo goed als altijd zijn best om de reiziger te informeren. Er is niemand die je verplicht om de trein te nemen, er is niemand die je verplicht om in de file te gaan staan en er is zeker niemand die je verplicht om 100 km van je werk te gaan wonen.
Steven

Bericht door Steven »

onzin? euh ik vraag u dan persoonlijk effe mee te komen en te zien waarom en hoe er vertraging kan ontstaan, niet alleen op uw eigen traject maar ook op andere, trouwens een trein in arlon kan de oorzaak zijn dat een trein in oostende met 10 min vertraging vertrekt of aankomt. voor jou lijkt dit onzin, de spoorwegen in belgie zijn echter een fijnmazig net dat zo fragiel is als een dominospel dat kan omvallen. trouwens een deel van de vertraging is aan passagiers zelf te wijten, verhinder elkaar nog wat meer in de spits om vlot in en uit te stappen en de trein zal nog meer vertraging maken of was je die factor vergeten? de schuld volledig bij een firma leggen is eenvoudig (en ik zeg daarmee niet dat die er niet is) maar passagiers veroorzaken ook vertraging. hoeveel keer ik niet uit de trein geraak op een normale manier omdat de mensen die willen instappen de uitstappende mensen totaal geen kans geven van er door te geraken. ze versperren in vele gevallen de volledige doorgang aan de deur. de deuren breder maken hoor ik u al denken? blijft gelijk, de M6 hebben brede deuren maar ook daar doen ze hetzelfde ze nemen gewoon de volledige doorgang voor de deur in beslag om in te stappen omdat iedereen nu eenmaal tegelijk op die trein wil, geen geduld, die halve minuut die de uitstappende passagiers nodig hebben is er voor vele mensen precies te veel aan. tel effe uit als je in elk station een extra halve minuut verliest hoeveel dat geeft na 20 stilstanden? idd 10 extra minuten.
Adler

Bericht door Adler »

SteC schreef:Wat mij opvalt is dat het typisch de mensen zijn die het minst de trein nemen die het meeste klagen. Als je met de auto in de file staat neem je ook de sluipwegen, en dat is een kwestie van ervaring. Met de trein is het hetzelfde, bepaalde korte verbindingen geven altijd gezeik, terwijl er in 9/10 gevallen wel een alternatief voor handen is. Ik ben eigenlijk al lang geleden gestopt om me druk te maken over vertragingen, want de conducteur uitkafferen helpt niet. Die mens kan er in 99 procent van de gevallen niks aan doen, en als het mis gaat doet hij zo goed als altijd zijn best om de reiziger te informeren. Er is niemand die je verplicht om de trein te nemen, er is niemand die je verplicht om in de file te gaan staan en er is zeker niemand die je verplicht om 100 km van je werk te gaan wonen.
Natuurlijk kan de treinbegeleider niets aan de vertraging doen.
Ik zei trouwens al dat veel treinbegeleiders zelf heel verveeld zijn met die vertragingen.
K V B

Bericht door K V B »

SteC schreef:Wat mij opvalt is dat het typisch de mensen zijn die het minst de trein nemen die het meeste klagen. Als je met de auto in de file staat neem je ook de sluipwegen, en dat is een kwestie van ervaring. Met de trein is het hetzelfde, bepaalde korte verbindingen geven altijd gezeik, terwijl er in 9/10 gevallen wel een alternatief voor handen is.
Klagen is universeel. De Zwitsers klagen net zo veel over het gebrek aan stiptheid bij de spoorwegen als de Engelsen...
Ik ben eigenlijk al lang geleden gestopt om me druk te maken over vertragingen, want de conducteur uitkafferen helpt niet. Die mens kan er in 99 procent van de gevallen niks aan doen, en als het mis gaat doet hij zo goed als altijd zijn best om de reiziger te informeren.

Inderdaad. Je opwinden is kompleet nutteloos. Je afreageren op het personeel is gemeen. Het helpt niet. Gewoon kalm blijven, uitleggen dat je een probleem hebt dat je graag opgelost ziet (hoe kom ik op mijn bestemming).

Er is niemand die je verplicht om de trein te nemen, er is niemand die je verplicht om in de file te gaan staan en er is zeker niemand die je verplicht om 100 km van je werk te gaan wonen.
Inderdaad. Daarom ben ik ook niet voorstander om het OV oneindig te subsidiëren.
Adler

Bericht door Adler »

K V B schreef:
SteC schreef:Wat mij opvalt is dat het typisch de mensen zijn die het minst de trein nemen die het meeste klagen. Als je met de auto in de file staat neem je ook de sluipwegen, en dat is een kwestie van ervaring. Met de trein is het hetzelfde, bepaalde korte verbindingen geven altijd gezeik, terwijl er in 9/10 gevallen wel een alternatief voor handen is.
Klagen is universeel. De Zwitsers klagen net zo veel over het gebrek aan stiptheid bij de spoorwegen als de Engelsen...
Jullie vinden het dus blijkbaar allemaal doodnormaal dat een verbinding die volgens de dienstregeling 46 minuten duurt bijna elke dag ruim meer dan een uur duurt. Waarom worden er dan nog dienstregelingen gemaakt?
Ter informatie geef ik u even mijn vertragingen van meer dan 15 minuten deze maand: 1/3: 24 min, 5/3: 24 min, 9/3: 20 min, 12/3: 37 min, 15/3: 18 min, 16/3: 15 min, 19/3: 20 min, 20/3: 19 min en 19 min.

Wat de dame betreft die haar sollicitatiegesprek heeft gemist, ik kan me best voorstellen dat iemand die slechts af en toe de trein neemt en vertrouwt op de informatie die de routeplanner van de NMBS geeft, niet weet dat men beter een halfuur overstaptijd voorziet dan 8 minuten.

En dat ze heel kwaad is geworden aan het loket kan ik niet goedpraten maar wie verliest er niet eens zijn geduld als men een belangrijke afspraak mist door zo een voorval?
Steven

Bericht door Steven »

adler je hebt klagen en klagen
je kan het zo doen dat iedereen begript krijgt voor u of zo doen dat iedereen zijn gezicht de andere kant op draait. alles is een kwestie van perspectief, wat denk je bijvoorbeeld wat advocaten anders doen, die hebben niet anders te doen dan alles zo slecht of zo goed mogelijk voor te stellen (afhankelijk of ze iets verdedigen of aanvallen)
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:adler je hebt klagen en klagen
je kan het zo doen dat iedereen begript krijgt voor u of zo doen dat iedereen zijn gezicht de andere kant op draait. alles is een kwestie van perspectief, wat denk je bijvoorbeeld wat advocaten anders doen, die hebben niet anders te doen dan alles zo slecht of zo goed mogelijk voor te stellen (afhankelijk of ze iets verdedigen of aanvallen)
Steven, daar geef ik je gelijk in.
Tussen haakjes, je hebt mijn lievelingslok, de Lok 2000 , als logo. Dit is de mooiste en beste lok die er bestaat. Ik heb in Zwitserland de werkplaats van Bellinzona kunnen bezoeken waar deze loks worden onderhouden.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Adler schreef:
K V B schreef:
Jullie vinden het dus blijkbaar allemaal doodnormaal dat een verbinding die volgens de dienstregeling 46 minuten duurt bijna elke dag ruim meer dan een uur duurt. Waarom worden er dan nog dienstregelingen gemaakt?
Dan zijn ze niet meer klokvast. Je zou de 1537 en de 1538 ook elke dag vijf minuten later uit Brugge kunnen doen vertrekken, en andere treinen dan wat vroeger en waar blijft de klokvaste dienstregeling dan?
Steven

Bericht door Steven »

Adler schreef:
Steven schreef:adler je hebt klagen en klagen
Steven, daar geef ik je gelijk in.
Tussen haakjes, je hebt mijn lievelingslok, de Lok 2000 , als logo. Dit is de mooiste en beste lok die er bestaat. Ik heb in Zwitserland de werkplaats van Bellinzona kunnen bezoeken waar deze loks worden onderhouden.
dju dan heb ge al een streepke voor op mij, alhoewel, heb jij er twee van in model staan? :lol: ik heb de originele + een reclame versie van de re 460 staan
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef: dju dan heb ge al een streepke voor op mij, alhoewel, heb jij er twee van in model staan? :lol: ik heb de originele + een reclame versie van de re 460 staan
Ge gaat het niet geloven maar ik heb er 3, alle 3 van Roco.
De originele rode, een rode met reklame (grote letters 2000) en een heel schone met reklame van Microsoft.
In Belinzona ben ik op een zilveren geweest (speciale voor 150 jaar SBB)
Steven

Bericht door Steven »

Adler schreef:
Steven schreef: dju dan heb ge al een streepke voor op mij, alhoewel, heb jij er twee van in model staan? :lol: ik heb de originele + een reclame versie van de re 460 staan
Ge gaat het niet geloven maar ik heb er 3, alle 3 van Roco.
De originele rode, een rode met reklame (grote letters 2000) en een heel schone met reklame van Microsoft.
In Belinzona ben ik op een zilveren geweest (speciale voor 150 jaar SBB)
allez lap, we wijken serieus af :-) ook al is het met iets leuk, ik zou zeggen kijk is bij de topic fotografie en geniet van wat er al staat :-)

denk dat iedereen zijn ding wat heeft kunnen zeggen ivm dit onderwerp
wimpiespoor

Bericht door wimpiespoor »

Om naar het onderwerp terug te keren:
Een paar jaar geleden had ik bij de NS een vergelijkbare situatie. En ik moet bekennen dat ik behoorlijk boos was en zo ook de NS-medewerkster bejegende aan wie ik vroeg mijn plaatsbewijs terug te nemen. Maar zij bleef mij rustig te woord staan en ik kreeg zonder mankeren mijn geld terug. Ik moest alleen naam en adres opgeven.
Laten we niet vergeten, dat er een heleboel bedrijven zijn die als onderdeel van hun verkoopstrategie een "niet goed, geld terug" regeling hebben. En daar zal ongetwijfeld wel eens misbruik van worden gemaakt. Maar beter een keer wat overbodig werk doen aan een verkoop die teruggedraaid wordt, dan een klant voor de volgende keer te verliezen.
Wim
Plaats reactie