Dubbeldekstreinen
Dubbeldekstreinen
Ik heb een vraagje over de dubbeldekstreinen. Meestal hangt er vooraan en achteraan een 27 of een 21. Ik heb al gemerkt dat de lok achteraan meestal stroomloos meeloopt maar ook soms meeduwt.
In welke gevallen laat men de achterste lok ook duwen?
In welke gevallen laat men de achterste lok ook duwen?
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Re: Dubbeldekstreinen
Gewoon als het technisch mogelijk is.Adler schreef:Ik heb een vraagje over de dubbeldekstreinen. Meestal hangt er vooraan en achteraan een 27 of een 21. Ik heb al gemerkt dat de lok achteraan meestal stroomloos meeloopt maar ook soms meeduwt.
In welke gevallen laat men de achterste lok ook duwen?
Zijn dat de rijtuigen met een rode sticker MUX op ?Steven schreef:als dat niet voorzien is niet he, de rijtuigen die er voorzien zijn staan meestal te charleroi ingeschreven voor onderhoud, een ander deel behoord toe aan kortrijkJonathan schreef:Als de IC G in schakeling rijdt, staat de twee locs nooit samen 'aan'. Gaat dat daar niet?
Maar wat is dan het voordeel van 2 loks met tractie als men toch voldoende vermogen heeft met 1 lok vooraan? Geeft dat niet enkel maar extra slijtage aan de duwende lok en aan de bovenleiding?Steven schreef:die zouden idd normaal een aanduiding moeten hebben (ze worden gestest, maar in princiepe zijn alle M6 standaard geschikt voor mux dacht ik)
Ik veronderstel toch dat men het systeem met 2 loks zal afschaffen eens alle stuurstandrijtuigen zijn afgeleverd?
ddi eens de stuurrijtuigen er zijn moet die tweede loc weg, maar momenteel word het zo gedaan omdat de uurregeling tussen brussel en charerloi van die IC treinen nog te krap is (die staat ingesteld om motorstellenAdler schreef:Maar wat is dan het voordeel van 2 loks met tractie als men toch voldoende vermogen heeft met 1 lok vooraan? Geeft dat niet enkel maar extra slijtage aan de duwende lok en aan de bovenleiding?Steven schreef:die zouden idd normaal een aanduiding moeten hebben (ze worden gestest, maar in princiepe zijn alle M6 standaard geschikt voor mux dacht ik)
Ik veronderstel toch dat men het systeem met 2 loks zal afschaffen eens alle stuurstandrijtuigen zijn afgeleverd?

dat is er maar eentje per dag per richting hoorAdler schreef:De IR's naar Turnhout met M6 hebben maar 1 loc, die zal dan in Turnhout omlopen om het op z'n hollands te zeggen.Shrek schreef:ik zie de IC's brussel-antwerpen bijna elke dag en de laatste tijd zijn ze bijna allemaal getrokken en geduwd. ik schat zon 1/4 dat nog met 1 loc in dienst gereden wordt



op de helling tussen luik en ans gebruikt men een opduwloc vanaf het moment een gesleepte trein uit meer dan 8 rijtuigen bestaat, deze duwt enkel tot net voor ans en geeft dan een noodremming omzodoende onmiddelijk voldoende afstand te nemen van de opgedrukte trein (de opduwloc hangt niet vast aan de opgedrukte trein)Wover schreef:En er is toch een helling waar een tweede loc nodig is?