Combinatie M6 + 13
Combinatie M6 + 13
Ik heb donderdagavond rond 17u in Brussel-Centraal voor het eerst een 13 gezien die een sleep M6en trok. Hij ging richting Brussel-Noord.
Mijn vraag nu: Sinds wanneer hangen ze M6 aan een 13? Ik had nog nooit eerder die combinatie gezien.
Mag ik ervan uit gaan dat ik dit meer en meer zal zien?
Mijn vraag nu: Sinds wanneer hangen ze M6 aan een 13? Ik had nog nooit eerder die combinatie gezien.
Mag ik ervan uit gaan dat ik dit meer en meer zal zien?
Niet alleen denken hoor, ik heb hem vorige week eens helemaal van Brussel - Noord tot Luxemburg genomen, en dat trekt echt wel zalig op zo'n 3000+ 6 M6'enSIMPY.be schreef:Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.

De sigaretten zijn trouwens wel erg goedkoop in Luxemburg

€3.90 voor een pakje L&M, hier kost dat ondertussen al €5.30

Ik heb in een tijdschrift gelezen dat Infrabel de NMBS heeft verplicht om 2 (dure) CFL3000's te leasen voor deze verbinding omdat de 20's het nogal eens lieten afweten en omdat Infrabel (financieel) wordt afgerekend op de stiptheid.SIMPY.be schreef:Het zal waarschijnlijk een CFL3000 zijn die je gezien hebt.
Het is namelijk de IC Brussel-Luxemburg die vroeger met 20+M6 gereden werd die tegenwoordig door een CFL3000 getrokken wordt, omdat de CFL denkt dat zo de trein stipter zal zijn.
Er was toch een tijd sprake van dat men TRAXX loks ging leasen voor de HSL4 omdat die Italiaanse HST's maar niet kunnen geleverd worden maar ik hoor hier weer niets meer van. Nu gaan ze in december toch beginnen met Thalys stellen (als die op tijd kunnen uitgerust worden met ETCS).Stijn82 schreef:Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
Er was toch een tijd sprake van dat men TRAXX loks ging leasen voor de HSL4 omdat die Italiaanse HST's maar niet kunnen geleverd worden maar ik hoor hier weer niets meer van.Adler schreef:Stijn82 schreef:Waarom wordt de NMBS dan ook niet verplicht om tweespanningslocs (3000v+1500v) te leasen voor de benelux? Want als die ook meetelt voor de stiptheidscijfers...
TRAXX hebben al verschillende malen proefgereden. Ik denk ook deze week zie Wallorail voor foto's.
Rijdt ook heen en wee in Holland ook op HSL4
nieuwe beurtregeling december zijn ze voorzien om dit te doen,Shrek schreef:die traxxjes beginnen overal op te duiken, volgens mij duurt het niet zo heel lang meer voor ze de IC-B overnemen
wat die 13 betreft, deze week waren er op de ic naar luxemburg twee locs reeks 13 (1356 en 13xx) en 1 lok reeks 3000 van dienst (de 3005 om precies te zijn)