Antwerpen Centraal - 26/03/2007
Antwerpen Centraal - 26/03/2007
Hallo,
omdat Tom007 het zo lief vroeg in deze topic ben ik er eens met het fototoestel op uitgetrokken om het nieuwe niveau -2 in Antwerpen Centraal op plaatjes vast te leggen.
Het is hier eigenlijk mijn eerste volwaardige reportage, hopelijk kunnen jullie ervan genieten
Het uitzicht vanop niveau +1 (sporen 1 tem 6)
Het uitzicht vanop niveau 0 (toekomstig commercieel centrum)
Op hetzelfde niveau. Een varkensneus staat klaar om richting Brussel te vertrekken.
De roltrap van niveau 0 naar -1. Zoals je ziet zit er een knik in, wat eigenlijk best wel gevaarlijk is, want als je gewoon bent van altijd door te stappen op een roltrap, gaat het plots toch onverwacht naar beneden .
Niveau -1, foto richting tunnel (noorden). Op dit niveau zullen de sporen 11 tem 14 komen. Vanaf dit platform kan je evenwel niet op de perrons van dit niveau komen (ook niet in de toekomst).
Wanneer -1 in dienst komt is de Metro die kant op, maar voorlopig zijn deze toegangen nog afgesloten.
En dan komen we terecht op niveau -2. Hier komen sporen 21 tem 24. De nieuwe huisstijl is duidelijk aanwezig.
Ook in de affiches vinden we de nieuwe huisstijl terug.
Iets wat nog niemand zal opgemerkt hebben: tussen de pilaren bevinden zich spiegels aan het plafond.
Spoor 21, zoals je ziet zijn de perrons erg lang
De keuze van lichtinfrastructuur is niet slecht gekozen. Misschien hebben ze een beetje afgezien van UGC Cinema's, wat even verderop ligt.
Sporen 22 en 23, je ziet ook een soort boog, die staat er eigenlijk wat vreemd, maar past toch wel in het geheel. Deze hadden ze misschien nog wat kunnen accentueren met wat mooie blauwe lichtjes .
Nog eens spoor 22.
De nooduitgang is die kant op.
De nieuwe displays die ook de haltes aangeven.
Wederom dezelfde displays.
Het "totaalbeeld" met AVG, displays en "seinstatusweergevers" (ik weet de juiste term niet )
Break 368 komt aan op spoor 21. Tevens het einde van mijn reportage, want die trein moest ik hebben tot Leuven, eindstation.
Op de terugweg heb ik wel nog snel een foto'tje genomen van het nieuwe, bijna afgewerkte station van Leuven. Ook hier wordt gretig gebruik gemaakt van licht .
Dat was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten en tot een volgende keer .
omdat Tom007 het zo lief vroeg in deze topic ben ik er eens met het fototoestel op uitgetrokken om het nieuwe niveau -2 in Antwerpen Centraal op plaatjes vast te leggen.
Het is hier eigenlijk mijn eerste volwaardige reportage, hopelijk kunnen jullie ervan genieten
Het uitzicht vanop niveau +1 (sporen 1 tem 6)
Het uitzicht vanop niveau 0 (toekomstig commercieel centrum)
Op hetzelfde niveau. Een varkensneus staat klaar om richting Brussel te vertrekken.
De roltrap van niveau 0 naar -1. Zoals je ziet zit er een knik in, wat eigenlijk best wel gevaarlijk is, want als je gewoon bent van altijd door te stappen op een roltrap, gaat het plots toch onverwacht naar beneden .
Niveau -1, foto richting tunnel (noorden). Op dit niveau zullen de sporen 11 tem 14 komen. Vanaf dit platform kan je evenwel niet op de perrons van dit niveau komen (ook niet in de toekomst).
Wanneer -1 in dienst komt is de Metro die kant op, maar voorlopig zijn deze toegangen nog afgesloten.
En dan komen we terecht op niveau -2. Hier komen sporen 21 tem 24. De nieuwe huisstijl is duidelijk aanwezig.
Ook in de affiches vinden we de nieuwe huisstijl terug.
Iets wat nog niemand zal opgemerkt hebben: tussen de pilaren bevinden zich spiegels aan het plafond.
Spoor 21, zoals je ziet zijn de perrons erg lang
De keuze van lichtinfrastructuur is niet slecht gekozen. Misschien hebben ze een beetje afgezien van UGC Cinema's, wat even verderop ligt.
Sporen 22 en 23, je ziet ook een soort boog, die staat er eigenlijk wat vreemd, maar past toch wel in het geheel. Deze hadden ze misschien nog wat kunnen accentueren met wat mooie blauwe lichtjes .
Nog eens spoor 22.
De nooduitgang is die kant op.
De nieuwe displays die ook de haltes aangeven.
Wederom dezelfde displays.
Het "totaalbeeld" met AVG, displays en "seinstatusweergevers" (ik weet de juiste term niet )
Break 368 komt aan op spoor 21. Tevens het einde van mijn reportage, want die trein moest ik hebben tot Leuven, eindstation.
Op de terugweg heb ik wel nog snel een foto'tje genomen van het nieuwe, bijna afgewerkte station van Leuven. Ook hier wordt gretig gebruik gemaakt van licht .
Dat was het, hopelijk hebben jullie ervan genoten en tot een volgende keer .
Laatst gewijzigd door Wover op 26 mar 2007, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Antwerpen Centraal - 26/03/2007
[quote="Wover"]Hallo,
omdat Tom007 het zo lief vroeg in deze topic ben ik er eens met het fototoestel op uitgetrokken om het nieuwe niveau -2 in Antwerpen Centraal op plaatjes vast te leggen.
Het is hier eigenlijk mijn eerste volwaardige reportage, hopelijk kunnen jullie ervan genieten
Prachtig.
Twee slimmigheidjes, heb ik me laten vertellen.
Die blauwe kleur zou iets te maken hebben met nooduitgangen...code ?
De betonnenboog zou benadrukken dat je daar het oude station binnenrijd, juist onder andere boog....
Theo
omdat Tom007 het zo lief vroeg in deze topic ben ik er eens met het fototoestel op uitgetrokken om het nieuwe niveau -2 in Antwerpen Centraal op plaatjes vast te leggen.
Het is hier eigenlijk mijn eerste volwaardige reportage, hopelijk kunnen jullie ervan genieten
Prachtig.
Twee slimmigheidjes, heb ik me laten vertellen.
Die blauwe kleur zou iets te maken hebben met nooduitgangen...code ?
De betonnenboog zou benadrukken dat je daar het oude station binnenrijd, juist onder andere boog....
Theo
Zaterdag had ik al gezien dat de wegwijzers op -2 viertalig zijn: Nederlands in het groot en de andere drie talen iets kleiner. Maar nu zie ik toch iets vreemds op de derde laatste foto van dit topic: het bordje dat het spoor aanduidt is tweetalig F-N met voorrang voor het Frans. Is dat normaal?
Trouwens, mooie reportage, Wover
Trouwens, mooie reportage, Wover
daar zal nog wel is een vb reactie op volgen zekerRuben schreef:Zaterdag had ik al gezien dat de wegwijzers op -2 viertalig zijn: Nederlands in het groot en de andere drie talen iets kleiner. Maar nu zie ik toch iets vreemds op de derde laatste foto van dit topic: het bordje dat het spoor aanduidt is tweetalig F-N met voorrang voor het Frans. Is dat normaal?
Trouwens, mooie reportage, Wover
pfft, vitten ja. Dat is zoals ze daar met de steun van het Vlaams Belang in Mortsel de foto's van het koningshuis hebben weggehaald. In plaats dat ze hun bezig houden met een nieuwe straat of hondenuitwerpselen i.p.v. foto's van de koning.Steven schreef:daar zal nog wel is een vb reactie op volgen zekerRuben schreef:Zaterdag had ik al gezien dat de wegwijzers op -2 viertalig zijn: Nederlands in het groot en de andere drie talen iets kleiner. Maar nu zie ik toch iets vreemds op de derde laatste foto van dit topic: het bordje dat het spoor aanduidt is tweetalig F-N met voorrang voor het Frans. Is dat normaal?
Trouwens, mooie reportage, Wover
Steven schreef:daar zal nog wel is een vb reactie op volgen zekerRuben schreef:Zaterdag had ik al gezien dat de wegwijzers op -2 viertalig zijn: Nederlands in het groot en de andere drie talen iets kleiner. Maar nu zie ik toch iets vreemds op de derde laatste foto van dit topic: het bordje dat het spoor aanduidt is tweetalig F-N met voorrang voor het Frans. Is dat normaal?
Trouwens, mooie reportage, Wover
Er moeten nog veel bordjes gekocht, opgehangen, verhangen. Kom met de roltrap naar beneden en je weet niet welk perron waar ligt, links of rechts.
Achter de grote openingen in baksteen vindt je dan reuze plasma schermen en zie je dat je daar niet moet zijn.
Maandag werden er ijverig blauwe bordjes gezet en weer verandert om de gaten op te vullen. Ieman die via de centrale trap naar boven komt vanuit de hall vindt zelfs NIETS....
Maar alle NMBS mensen waren reuze enthousiast dat moett ik toegeven zelf zo fier als een gieter. Niettegenstaande het uitvallen van de aanduidingen tussen 13:00 en 14:00...