Trein naar Amsterdam tot december vertraagd
Trein naar Amsterdam tot december vertraagd
Trein naar A'dam tot december vertraagd
wo 28/03/07 - De treinen tussen Brussel en Amsterdam kunnen de komende maanden vertragingen oplopen door problemen met de locomotieven in de nieuwe spoortunnel onder Antwerpen-Centraal.
Bij het uitrijden van de tunnel moeten de treinen een helling op, maar de oude locomotieven hebben soms niet genoeg vermogen om de helling op te geraken.
Vanochtend hebben de treinen tussen Amsterdam en Brussel daardoor een half uur vertraging opgelopen.
De treinen moesten weer het oude ringspoor nemen en via Berchem naar Antwerpen-Centraal sporen.
Door de extra treinen via Berchem raakten ook andere treinen achter op hun reisschema.
De NMBS had nieuwe locomotieven besteld, maar de fabrikant heeft twee jaar vertraging. De NMBS zal nu locomotieven huren voor de treinen die door de tunnel moeten, maar dat kan pas vanaf december.
Tot dan moeten de reizigers op de lijn Amsterdam-Brussel rekening houden met mogelijke vertragingen.
wo 28/03/07 - De treinen tussen Brussel en Amsterdam kunnen de komende maanden vertragingen oplopen door problemen met de locomotieven in de nieuwe spoortunnel onder Antwerpen-Centraal.
Bij het uitrijden van de tunnel moeten de treinen een helling op, maar de oude locomotieven hebben soms niet genoeg vermogen om de helling op te geraken.
Vanochtend hebben de treinen tussen Amsterdam en Brussel daardoor een half uur vertraging opgelopen.
De treinen moesten weer het oude ringspoor nemen en via Berchem naar Antwerpen-Centraal sporen.
Door de extra treinen via Berchem raakten ook andere treinen achter op hun reisschema.
De NMBS had nieuwe locomotieven besteld, maar de fabrikant heeft twee jaar vertraging. De NMBS zal nu locomotieven huren voor de treinen die door de tunnel moeten, maar dat kan pas vanaf december.
Tot dan moeten de reizigers op de lijn Amsterdam-Brussel rekening houden met mogelijke vertragingen.
De onwetende krantenlezer wordt hier naar mijn smaak om de tuin geleid.
1. Er waren vandaag problemen (seinstoringen) op het Nederlandse net, dat was vandaag de hoofdoorzaak van de vertraging.
2. Er waren al lang voor de opening van de tunnel problemen met de 11, dit probleem wordt "vergeten".
3. Er zijn er die belang hebben bij een matige prestatie van de huidige Benelux, zoals de exploitanten van de snellere trein die vanaf december [?] gaat rijden.
1. Er waren vandaag problemen (seinstoringen) op het Nederlandse net, dat was vandaag de hoofdoorzaak van de vertraging.
2. Er waren al lang voor de opening van de tunnel problemen met de 11, dit probleem wordt "vergeten".
3. Er zijn er die belang hebben bij een matige prestatie van de huidige Benelux, zoals de exploitanten van de snellere trein die vanaf december [?] gaat rijden.
Inderdaad die spindokters stellen alles te mooi voor. De NMBS slaagt er alleen met veel moeite in ZEVEN lokomotieven beschikbaar te hebben van de ELF.... prutsers ? En dat duurt al enkele jaren... Het ligt aan de sneeuw,de warmte of de Nederlandse machinisten.FLV-FGSP schreef:De onwetende krantenlezer wordt hier naar mijn smaak om de tuin geleid.
1. Er waren vandaag problemen (seinstoringen) op het Nederlandse net, dat was vandaag de hoofdoorzaak van de vertraging.
2. Er waren al lang voor de opening van de tunnel problemen met de 11, dit probleem wordt "vergeten".
3. Er zijn er die belang hebben bij een matige prestatie van de huidige Benelux, zoals de exploitanten van de snellere trein die vanaf december [?] gaat rijden.
Punt 3 begrijp ik niet wie kan er NU baat bij hebben ? In December rijdt de benelux in het roze met Angel lokomotieven langs de HSL aan 160 km per uur. Daar kunnen ze nu niets extra mee verdienen.
Theo
Op elke boeteclausule zit ook een maximum en dat zal nu al wel overschreden zijn....Adler schreef:Ik hoop dat ze die Italianen genoeg boetes laten betalen voor het niet leveren van de HST's. Hadden ze die HST's bij Siemens of Alstom besteld, dan hadden ze nu niet al die problemen gehad.
Hoeveel achterstand hebben de deense IC4 niet twee of drie jaar...
Dus die Angel huurlingen zullen misschien nog iets langer moeten rijden..
HSA/NS HiSpeed staat te springen om de Benelux over te nemen op het Nederlandse traject, en NMBS is hun partner in België. Dus hoe slechter het met de huidige Benelux gaat, hoe sterker zij zich straks in de picture kunnen werken als redder in de nood (met behulp van enkele Angelsdentheo schreef:[knip]FLV-FGSP schreef: 3. Er zijn er die belang hebben bij een matige prestatie van de huidige Benelux, zoals de exploitanten van de snellere trein die vanaf december [?] gaat rijden.
Punt 3 begrijp ik niet wie kan er NU baat bij hebben ? In December rijdt de benelux in het roze met Angel lokomotieven langs de HSL aan 160 km per uur. Daar kunnen ze nu niets extra mee verdienen.
Theo

Voor de liefhebbers...
Bron: http://www.somda.nl/www/index.php?bloki ... 2508#nieuwDe HSL rijtuigen zullen vannacht en anders uiterlijk morgennacht de BNL ingeschoven worden. Om het geheel nog kleurrijker te maken
dentheo schreef:
De NMBS slaagt er alleen met veel moeite in ZEVEN lokomotieven beschikbaar te hebben van de ELF.... prutsers ? En dat duurt al enkele jaren... Het ligt aan de sneeuw,de warmte of de Nederlandse machinisten.
werden de 11-jes vroeger niet beter onderhouden (toen ze nog Merelbeke als standplaats hadden)?
moet wel grappig zijn voor diegene die in het station stonden zo van "hebben we die derjuist al niet gezien?"
zelf weet ik niet veel van treinen af maar ik dacht tot atlijd dat een electrische trein meer kracht kon zetten dan een diesel omdat die toch eigenlijk niet kan "stilvallen". Ik vergelijk dit een beetje met een auto wat misschien fout is maar als ik met de auto ergens niet op geraak of iets niet kan trekken dan valt deze stil.
iemand die me hier iets meer over kan vertellen ivm met deze trein?
zelf weet ik niet veel van treinen af maar ik dacht tot atlijd dat een electrische trein meer kracht kon zetten dan een diesel omdat die toch eigenlijk niet kan "stilvallen". Ik vergelijk dit een beetje met een auto wat misschien fout is maar als ik met de auto ergens niet op geraak of iets niet kan trekken dan valt deze stil.
iemand die me hier iets meer over kan vertellen ivm met deze trein?

Een elektrische trein (of een andere) geraakt een helling niet op omdat hij stilvalt maar omdat de wrijving tussen de wielen en de sporen op een sterke helling niet groot genoeg is en de wielen beginnen door te slippen, dus hetzelfde als kan gebeuren met autowielen op een nat wegdek.Robin schreef:iemand die me hier iets meer over kan vertellen ivm met deze trein?
Het verschil tussen een auto en een trein is dat een trein stalen wielen heeft die op stalen sporen rijden waardoor de wrijving (adhesie) veel kleiner is dan bij rubberen wielen op asfalt of beton.
Dit is in normale omstandigheden juist een groot voordeel omdat je daardoor veel minder energie nodig hebt om vooruit te komen.
Om een trein toch een sterke helling te laten oprijden legt men soms tussen de sporen een lat met tanden, de locomotief heeft dan ook een tandwiel die in de tanden van het tandrad past. Dit systeem wordt enkel toegepast in landen met veel bergen zoals Zwitserland.
Laatst gewijzigd door Adler op 29 mar 2007, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ze zijn op korte tijd paar keer van werkplaats veranderend, vorst, merelbeke vorst schaarbeekbobby schreef:dentheo schreef:
De NMBS slaagt er alleen met veel moeite in ZEVEN lokomotieven beschikbaar te hebben van de ELF.... prutsers ? En dat duurt al enkele jaren... Het ligt aan de sneeuw,de warmte of de Nederlandse machinisten.
werden de 11-jes vroeger niet beter onderhouden (toen ze nog Merelbeke als standplaats hadden)?
Als dit de reden zou zijn waarom de benelux'en niet bovengeraken, waarom stelt zich dit probleem dan niet bij een 21/27 met M6'en erachter? Of wordt er daarbij altijd in TS gereden?Adler schreef:Een elektrische trein (of een andere) geraakt een helling niet op omdat hij stilvalt maar omdat de wrijving tussen de wielen en de sporen op een sterke helling niet groot genoeg is en de wielen beginnen door te slippen, dus hetzelfde als kan gebeuren met autowielen op een nat wegdek.Robin schreef:iemand die me hier iets meer over kan vertellen ivm met deze trein?
Het verschil tussen een auto en een trein is dat een trein stalen wielen heeft die op stalen sporen rijden waardoor de wrijving (adhesie) veel kleiner is dan bij rubberen wielen op asfalt of beton.
Dit is in normale omstandigheden juist een groot voordeel omdat je daardoor veel minder energie nodig hebt om vooruit te komen.
Om een trein toch een sterke helling te laten oprijden legt men soms tussen de sporen een lat met tanden, de locomotief heeft dan ook een tandwiel die in de tanden van het tandrad past. Dit systeem wordt enkel toegepast in landen met veel bergen zoals Zwitserland.