Bestickerde ICRm wagens in de IC B/serie 600

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat

Bestickerde ICRm wagens in de IC B/serie 600

Bericht door Accelerat »

Afgelopen tijd zijn er enkele ICRm wagens bestickerd voor HSA, zoals ze hoogstwaarschijnlijk in de toekomst ook gaan rondrijden. Afgelopen nacht zijn er enkele rijtuigen in de Benelux/IC B/serie 600 gezet. Vanmorgen zijn er Benelux'en gesignaleerd met deze prachtwagens ertussen.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Een fotolink is ook wel handig:
http://hspoor.suddenlaunch3.com/index.c ... 098&start=
Even scrollen dan kom je beelden tegen. :wink:
SteC

Bericht door SteC »

Nadat ik deze morgen een idiote GSM'er heb moeten tegen houden om met zijn kop de aanstormende Benelux te kussen in Berchem heb ik dat rijtuig een keer getest van Berchem tot in Rotterdam.

Naast een bestickering hebben ze ook aan het interieur gewijzigd. De kleur van de zetels (die dezelfde zijn als bij gewone) is blauw, en de kleur van de voor en achterwand in de coupés is paars, wat heel erg vloekt met de blauwe zetels, en ze hebben er een glazen binnendeur in gezet. Het gele kunstleer van de hoofd en armsteunen is grijs en de vloerbekleding is nu donker van kleur in plaats van donker met een licht middenpad.

Ik weet nu nie of dat in de gewone ICR B's ook is, maar er staat ook geen zo'n baggagerek in de rijtuigen.

Ik vind die rijtuigen in elk geval foeilelijk, gelukkig dat ik in juni afstudeer en ik dus deze rijtuigen niet te veel meer zal meemaken.
Wover

Bericht door Wover »

Vreemd, want daarstraks stond ik naast zo'n nieuw rijtuig en ik meen toch gezien te hebben dat het de gewone rode zetels nog waren ;).
Accelerat

Bericht door Accelerat »

SteC, welk nummer was de loc?
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

nee wover, zelfs de 1e klasse heeft nieuwe zetels. Het is bijna gelijk aan de huidige maar toch anders. Witte 'hoofdsteun'vlak is er niet meer. En de stoel ziet er wat 'gestroomlijnder' uit..
SteC

Bericht door SteC »

sncf-sncb schreef:SteC, welk nummer was de loc?
1181 of 1183 geloof ik, het was de 609.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

de 2 B-bakken zitten in de stam met locnummers: 1183 en 1184 :wink: (vandaag iig)
pewiam

Prio rijtuigen

Bericht door pewiam »

Hierbij een opname van het (vernieuwde) interieur van een 2 de klasse PRIO rijtuig / ICR HSA-HSL.
Opname komt van het Nederlandse http://www.spoorforum.nl

Groeten Pewiam
Afbeelding
carlos

Bericht door carlos »

betekent dit dat als de politici als nog zouden beslissen om de klassieke Benelux te behouden, dat er dan geen rijtuigen meer zullen zijn voor deze klassieke Benelux?
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Klopt :) Alhoewel er dan nog wel 1 11je en 1 stuurstand rijtuig overblijft :P
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat interieur doet mij nogal denken aan dat van de AR41 :)
Wover

Bericht door Wover »

Dan moet je eens wat meer met een AR41 rijden denk ik ;)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat doe ik al te veel naar mijn goesting ;)

De verlichting in het midden, de binnenwanden, de lichte buitenwanden zijn hetzelfde, ook de ramen voor zover ik zie (de meeste uit 1 stuk en enkele uit twee). In realiteit zal het misschien wel erg verschillen maar op deze enkele foto herken ik toch veel elementen terug.
ziemon

Bericht door ziemon »

Afbeelding heeft er iets van weg, maar bij direct vergelijk is natuurlijk alles anders, en dichte ramen, dat hebben alle treinen met airco. Het interieur van de HSL-ICRm is gewoon wat het al jaren is, alleen de kleuren zijn nu voor de gelegenheid veranderd. Aardig detail zijn de zijwandpanelen met gegolfde lijn en geintegreerd NS logo.
Plaats reactie