Schulwaldtunnel niet meer langste tunnel voor ICE

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Bericht door Adler »

Jules schreef:ETCS moet overal hetzelfde zijn, juist maar ter info, de lijn in Nederland is getest geweest met een Duits ETCS systeem dat tijdelijk werd ingebouwd in die test Thalys.
Er zijn verschillende zogenaamde 'Levels' in ETCS.
Level 1, Level 2, Level 3 en Level STM.

Op de HSL 4 zal ETCS Level 2 worden gebruikt en ook op de HSL van Luik tot de Duitse grens.
Tegen eind 2008 zou de helft van het netwerk in ons land Level 1 moeten hebben.
Duitsland heeft Level 2 op de lijnen Berlijn-Halle/Leipzig en Mannheim-Saarbrücken.
Zwitserland heeft Level 2 op de nieuwe lijn Bern-Olten en in de nieuwe Lötschberg-basis tunnel.
Bij mijn weten heeft geen enkel land al Level 3.

Treinen voorzien met ETCS Level 2 kunnen ook rijden op lijnen die slechts Level 1 hebben.
Steven

Bericht door Steven »

adler effe vermelden dat er aan de inrit van lijn 3 n 4 borden staan die verwijzen naar zowel level 1 als 2, wat het bord level 1 er juist wil inhouden weet ik nog niet maar vermoedelijk zal onder bepaalde voorwaarden ook met level 1 kunnen gereden worden op deze lijnen (vermoedelijk bij het niet werken level 2 dus geen normale procedure).

dit zoals bij het wegvallen van tbl2 op lijn 2waar je tijdelijk terug in tbl 1 kan komen te rijden. (dit alles heeft beperkingen natuurlijk)
Jules

Bericht door Jules »

Steven als je op L2 uwen TBL2 verliest is er in TBL1 niet veel meer te zien. Lijn 4 is idd uitgerust met level 1 en 2. Het komt erop neer dat wanneer je ge GSM-R data overdracht verliest, je in level 1 komt te rijden met een snelheidsbeperking van 160 km/h. De signalisatie wordt dan via de ETCS bakens overgebracht ipv GSM-R. In de stuurpost is de weergave hetzelfde in level 1 als level2 op een paar icoontjes na. Maar doelafstand, remafstand,.... worden nog altijd weergegeven

Level 3 is idd nog nergens te vinden, hiervoor hebben we een paar satelieten nodig, en aangezien de E voor European staat, hebben we dat nog niet echt beschikbaar
Steven

Bericht door Steven »

ja weet ik ook wel van die tbl 1 ik wou maar zeggen dat je in die modus uitkomt, heb niet beweerd dat je nog evenveel mogelijkheid hebt want de tbl1 op lijn 1 laat u geen 160 rijden :-) zou wat zot zijn :twisted:
msts.be

Bericht door msts.be »

Eeeum Mannheim-Saarbrücken ETCS-1 ? Had die lijn dan geen CIR-ELKE (verbeterde versie van LZB) ? Of was dat op Karlsruhe-Basel Bad Bf soms ?
pietje

Bericht door pietje »

Jules schreef:ETCS moet overal hetzelfde zijn, juist maar ter info, de lijn in Nederland is getest geweest met een Duits ETCS systeem dat tijdelijk werd ingebouwd in die test Thalys.
Het systeem is hetzelfde, maar de transmissiemodule is per land anders zie uitleg:
Jules

Bericht door Jules »

Ik weet niet waar dat staat. Uitgenomen de kleur zijn de bakens identiek en geven ze dezelfde informatie door. Voor de GSM-R is de informatieoverdracht ook identiek, alleen kom je net als met een gewone GSM bij een andere operator terecht. Er zijn in alle geval aan die standaard ETCS uitrusting geen aanpassing gemaakt omdat die in Belgie of Nederland moest gebruikt worden.
Steven

Bericht door Steven »

de transmissie module kan blijkbaar altijd etcs aan, maar in bepaalde gevallen zal deze ook gebruikt worden om de bestaande seinbeeldsystemen de capteren zoals ik de tekst gelezen heb. dus idd voor etcs is er geen verschil het verschil kan hem zitten in het eventueel nog mogelijk capteren van oude systemen
Plaats reactie