Zoals rvdborgt al schreef was de inkorting deze keer gepland.Daniël schreef: Was die inkorting echt volledig aan het gebrek aan locs te wijten? Er waren afgelopen weekend namelijk ook werkzaamheden op 's-Hertogenbosch - Utrecht Centraal. De stoptreinen reden aldaar in een aangepaste dienstregeling.
Laatste dag Beneluxtreinen op Antwerpen-Caal +1
Weet iemand wat de NMBS gaat doen als de loc's 11.8 niet meer in de Benelux treindienst worden ingezet?
Ik heb begrepen dan de rijtuigen (NS) andere kleuren krijgen en met een andere loc gaan rijden op de HSL tot dat de 'echte' HSL treinen gaan rijden.
Sorry als ik een beetje achter loop in de onwikkelingen van de HSL
Ik heb begrepen dan de rijtuigen (NS) andere kleuren krijgen en met een andere loc gaan rijden op de HSL tot dat de 'echte' HSL treinen gaan rijden.
Sorry als ik een beetje achter loop in de onwikkelingen van de HSL

Niet helemaal juist, Jerommeke
Ten eerste zijn die stuurstanden omgebouwd uit ICR (Intercityrijtuigen) en niet uit ICM (Intercitymaterieel, treinstellen "Koploper").
Daarnaast zijn er nogal wat verschillen tussen de Benelux-stuurstanden en de IC-stuurstanden.
Het belangrijkste is dat een Benelux-Bs alleen met een HLE 11 kan rijden. De ICRm-BDs kan daarentegen alleen met een NS 1700 rijden. Een Benelux-Bs kan je dus niet zomaar in de binnenlandse dienst inzetten. Daarvoor moet je eerst een heleboel aanpassen in de cabine en andere stuurstroomkabels monteren.
Het feit dat de Benelux-Bs'en geen modernisering hebben ondergaan en alle andere IC-rijtuigen wel, betekent volgens mij dat er na de beëindiging van de Beneluxdienst nog de volgende twee opties overblijven:
- Ze worden omgebouwd tot gewone tussenrijtuigen.
- Ze worden buiten dienst gesteld.

Ten eerste zijn die stuurstanden omgebouwd uit ICR (Intercityrijtuigen) en niet uit ICM (Intercitymaterieel, treinstellen "Koploper").
Daarnaast zijn er nogal wat verschillen tussen de Benelux-stuurstanden en de IC-stuurstanden.
Het belangrijkste is dat een Benelux-Bs alleen met een HLE 11 kan rijden. De ICRm-BDs kan daarentegen alleen met een NS 1700 rijden. Een Benelux-Bs kan je dus niet zomaar in de binnenlandse dienst inzetten. Daarvoor moet je eerst een heleboel aanpassen in de cabine en andere stuurstroomkabels monteren.
Het feit dat de Benelux-Bs'en geen modernisering hebben ondergaan en alle andere IC-rijtuigen wel, betekent volgens mij dat er na de beëindiging van de Beneluxdienst nog de volgende twee opties overblijven:
- Ze worden omgebouwd tot gewone tussenrijtuigen.
- Ze worden buiten dienst gesteld.
De Benelux-stuurstanden zijn niet meer gerenoveerd om de volgende redenen:Bastiaan schreef:Het feit dat de Benelux-Bs'en geen modernisering hebben ondergaan en alle andere IC-rijtuigen wel, betekent volgens mij dat er na de beëindiging van de Beneluxdienst nog de volgende twee opties overblijven:
- Ze worden omgebouwd tot gewone tussenrijtuigen.
- Ze worden buiten dienst gesteld.
- Ze zouden na opheffing van de Benelux buiten dienst worden gesteld
- de ICR-renovatie had al zo veel vertraging opgelopen dat de renovatie nog maar voor een paar jaar zou zijn. Ze hebben toen alleen een "techniche beurt" gehad.
Groetjes,
Rian