bobby schreef:
waarom slechts 6? dat NMBS er ineens 12 ombouwt (2101-2112 worden dan 1101-1112), waarbij in tegenstelling tot de huidige 11-jes de traktie schakeling faciliteit wel behouden blijft.
op die manier kunnen ineens de bestaande 11-jes gereviseerd worden en klaargemaakt worden voor Cargo (inclusief inbouw van TS faciliteit), zodat Cargo op termijn over 24 goede T11-en kan beschikken
Woordje uitleg traktie schakeling faciliteit is soort "cruise control" ?
Treinschakeling (of traktieschakeling): 2 locomotieven, 1 bestuurder. Op de eerste locomotief wordt de voorste pantograaf gelicht, op de tweede stijgt de eerste of tweede pantograaf naargelang de plaatsing van de locomotief. De 2 locomotieven zijn pneumatisch en elektrisch gekoppeld. Pneumatisch: rechtstreekse remleiding (paars) bedient enkel de remmen op de locomotieven, leiding automatische rem (zwart) bedient de remmen van het hele konvooi, regimedruk 5 bar. Elektrisch: 3 feederkabels die de 2 locomotieven verbinden, voor de hele sturing van het konvooi. (radio, storingen, tractioneren)
bobby schreef:
op die manier kunnen ineens de bestaande 11-jes gereviseerd worden en klaargemaakt worden voor Cargo (inclusief inbouw van TS faciliteit), zodat Cargo op termijn over 24 goede T11-en kan beschikken
Woordje uitleg traktie schakeling faciliteit is soort "cruise control" ?
Treinschakeling (of traktieschakeling): 2 locomotieven, 1 bestuurder. Op de eerste locomotief wordt de voorste pantograaf gelicht, op de tweede stijgt de eerste of tweede pantograaf naargelang de plaatsing van de locomotief.(radio, storingen, tractioneren)
Dan maar ineens MUX dat wordt toch nieuwe standaard ? Kunnen ze ineens samen rijden met serie 13 en nieuwe Taurus
dentheo schreef:
Waarom blijft die man van Infrabel zich moeien met de treintjes...
Deze morgen ook weer Petit op de radio over de staking van de treinbegeleiders. Infrabel zou er alles aan doen om de reizigers op hun bestemming te krijgen. Gaat Petit de treinen laten rijden zonder TBG's?
Wat kan Infrabel eraan veranderen als het personeel van de NMBS beslist te staken?
En waar zit de woorvoerder van de NMBS en de woordvoerster van de NMBS-Holding?
Ik dacht toch dat de NMBS-Holding verantwoordelijk is voor personeelszaken.
Sander schreef:Die moet bijna helemaal opnieuw opgebouwd worden, de 1500V-installatie gaat eruit en ook de ATB, dus die komt niet meer terug in de Benelux-dienst.
Sander schreef:Die moet bijna helemaal opnieuw opgebouwd worden, de 1500V-installatie gaat eruit en ook de ATB, dus die komt niet meer terug in de Benelux-dienst.
vanwaar het idee dat de 1500V installatie er uit gaat? dat wil zeggen dat ze heel de sturing moeten aanpassen want een 11 is nu voorzien vol vermogen op 1500v. van waar haal je die info? is de bron betrouwbaar genoeg?
Zou ik die informatie posten als het niet betrouwbaar was, of zelf verzonnen? Nee, want met speculeren e.d. schiet niemand wat op. Namen van bronnen maak ik nooit bekend uiteraard.