Another 11 Bites the dust in Wildert

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bibke

Bericht door Bibke »

dentheo schreef:
bobby schreef:
waarom slechts 6? dat NMBS er ineens 12 ombouwt (2101-2112 worden dan 1101-1112), waarbij in tegenstelling tot de huidige 11-jes de traktie schakeling faciliteit wel behouden blijft.

op die manier kunnen ineens de bestaande 11-jes gereviseerd worden en klaargemaakt worden voor Cargo (inclusief inbouw van TS faciliteit), zodat Cargo op termijn over 24 goede T11-en kan beschikken
Woordje uitleg traktie schakeling faciliteit is soort "cruise control" ?
Treinschakeling (of traktieschakeling): 2 locomotieven, 1 bestuurder. Op de eerste locomotief wordt de voorste pantograaf gelicht, op de tweede stijgt de eerste of tweede pantograaf naargelang de plaatsing van de locomotief. De 2 locomotieven zijn pneumatisch en elektrisch gekoppeld. Pneumatisch: rechtstreekse remleiding (paars) bedient enkel de remmen op de locomotieven, leiding automatische rem (zwart) bedient de remmen van het hele konvooi, regimedruk 5 bar. Elektrisch: 3 feederkabels die de 2 locomotieven verbinden, voor de hele sturing van het konvooi. (radio, storingen, tractioneren)
dentheo

Bericht door dentheo »

Bibke schreef:
dentheo schreef:
bobby schreef:
op die manier kunnen ineens de bestaande 11-jes gereviseerd worden en klaargemaakt worden voor Cargo (inclusief inbouw van TS faciliteit), zodat Cargo op termijn over 24 goede T11-en kan beschikken
Woordje uitleg traktie schakeling faciliteit is soort "cruise control" ?
Treinschakeling (of traktieschakeling): 2 locomotieven, 1 bestuurder. Op de eerste locomotief wordt de voorste pantograaf gelicht, op de tweede stijgt de eerste of tweede pantograaf naargelang de plaatsing van de locomotief.(radio, storingen, tractioneren)
Dan maar ineens MUX dat wordt toch nieuwe standaard ? Kunnen ze ineens samen rijden met serie 13 en nieuwe Taurus
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Waarom blijft die man van Infrabel zich moeien met de treintjes...
Deze morgen ook weer Petit op de radio over de staking van de treinbegeleiders. Infrabel zou er alles aan doen om de reizigers op hun bestemming te krijgen. Gaat Petit de treinen laten rijden zonder TBG's?
Wat kan Infrabel eraan veranderen als het personeel van de NMBS beslist te staken?
En waar zit de woorvoerder van de NMBS en de woordvoerster van de NMBS-Holding?
Ik dacht toch dat de NMBS-Holding verantwoordelijk is voor personeelszaken.
pietje

Bericht door pietje »

ze zullen den dienen het woord laten doen die het best kan uitlegeen zekers :)
super1500

Bericht door super1500 »

hoe gaat het ondertussen met de 1190?
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik geloof dat ik hem dit weekend nog in Duffel zag langsrazen, maar ik ben niet geheel zeker of het de 1190 was.
Stijn82

Bericht door Stijn82 »

Ik heb de laatste weken redelijk wat benelux'en zien voorbijrijden, en heb zowat alle nummers gezien behalve 1182, 1185 en 1190 ...
super1500

Bericht door super1500 »

super1500 schreef:hoe gaat het ondertussen met de 1190?
Sander

Bericht door Sander »

Die moet bijna helemaal opnieuw opgebouwd worden, de 1500V-installatie gaat eruit en ook de ATB, dus die komt niet meer terug in de Benelux-dienst.
dentheo

Bericht door dentheo »

Sander schreef:Die moet bijna helemaal opnieuw opgebouwd worden, de 1500V-installatie gaat eruit en ook de ATB, dus die komt niet meer terug in de Benelux-dienst.
En dus ook niet voor Bcargo naar Nederland.......
Steven

Bericht door Steven »

Sander schreef:Die moet bijna helemaal opnieuw opgebouwd worden, de 1500V-installatie gaat eruit en ook de ATB, dus die komt niet meer terug in de Benelux-dienst.
vanwaar het idee dat de 1500V installatie er uit gaat? dat wil zeggen dat ze heel de sturing moeten aanpassen want een 11 is nu voorzien vol vermogen op 1500v. van waar haal je die info? is de bron betrouwbaar genoeg?
Sander

Bericht door Sander »

Zou ik die informatie posten als het niet betrouwbaar was, of zelf verzonnen? Nee, want met speculeren e.d. schiet niemand wat op. Namen van bronnen maak ik nooit bekend uiteraard.
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Op het OHIH forum gaat het gerucht dat de NS Traxxen wilt inzetten om tijdelijk de 11 bij te gaan staan. (2 locs per trein.)
msts.be

Bericht door msts.be »

De 61ste HLE21 is dus in de maak.. want die kan nooit zijn nummer en liverij behouden als hij enkelspannig gaat worden..

Wie weet steken ze er ineens een MUX-installatie in en krijgen we de eerste HLE21 MUX :lol:
Steven

Bericht door Steven »

msts.be schreef:De 61ste HLE21 is dus in de maak.. want die kan nooit zijn nummer en liverij behouden als hij enkelspannig gaat worden..

Wie weet steken ze er ineens een MUX-installatie in en krijgen we de eerste HLE21 MUX :lol:
een beetje te veel fantasie
Plaats reactie