260689 schreef:gaan alle 27ers voorzien worden van MUX??
Waarschijnlijk niet hé , want welke 27'ers gaan dan nog de M4 en M5 kunnen duwen ?? OK ja , men kan ook 21'ers in de plaats gebruiken maar toch , als er een tekort is of de materieelpool van de 21'ers en 27'ers wordt eens af en toe omgewisseld dan heeft men al snel praktische problemen.
ja ok maar als je er nu 40 uitrust lmet MUX en die restende 20 zo laat zie ik geen problemen.
de reeks 27 doet geen goederentreinen meer (of heel zelden nog eentje) dat is ook een reeks voor reizigers de 21 voor M4 en M5 en de 27 voo M6 en mss ook I11 als er weer een lok 13 tekort is
Steven schreef:het aantal stuurrijtuigen met snelkoppeling zou 19 van 39 zijn als ik me niet vergis, alsok een 19 tal reeks 27 dus met snelkoppeling,
De 2741-2760 zullen voorzien worden met een GF koppeling langs één zijde.
Wat de gewone ombouw zonder GF-koppeling betreft. Het laagste nummer die ik al gezien heb en omgebouwd is volgens de mux technologie is de 2723.
2722 (vaak gebruikt op IC-N brussel Antwerpen) is ook MUX
Steven schreef:het aantal stuurrijtuigen met snelkoppeling zou 19 van 39 zijn als ik me niet vergis, alsok een 19 tal reeks 27 dus met snelkoppeling,
De 2741-2760 zullen voorzien worden met een GF koppeling langs één zijde.
Wat de gewone ombouw zonder GF-koppeling betreft. Het laagste nummer die ik al gezien heb en omgebouwd is volgens de mux technologie is de 2723.
2722 (vaak gebruikt op IC-N brussel Antwerpen) is ook MUX
Kan goed zijn, ondertussen heb ik de 2704 ook tegen gekomen. Deze was ook reeds van de MUX-technologie voorzien.
Steven schreef:de loc's die uitgekozen werden zijn zover ik weet geen opeenvolging van nummers, ze hebben er dus gewoon zoveel uitgehaald als nodig geacht
ik dacht van wel
2701-2720 blijven zoals ze zijn
2721-2740 krijgen mux
2741-2760 krijgen de automatische koppeling
Steven schreef:de loc's die uitgekozen werden zijn zover ik weet geen opeenvolging van nummers, ze hebben er dus gewoon zoveel uitgehaald als nodig geacht
ik dacht van wel
2701-2720 blijven zoals ze zijn
2721-2740 krijgen mux
2741-2760 krijgen de automatische koppeling
dat had ik toch ergens opgevangen
2704 heeft wel degelijk mux
Als ze willekeurige nummers nemen zal dat ook wel eens problemen geven bij de treinregelaars.
tja de resterende klassiekjes die cr worden geschilderd zijn ook willekeurige nummers uit een geheel, doordat ze een nieuw nr krijgen valt het niet zo op natuurlijk
De 2704 heeft 200% wel MUX, heb die al zien rondbollen trouwens achteraan aan M6 met de panto tegen den draad. Er stata trouwens duidelijk MUX op. Ik heb er helaas geen foto van...
Groeten,
Joris De Mol