Bestickerde ICRm wagens in de IC B/serie 600

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobby

Bericht door bobby »

Illegal_Alien schreef:Klopt :) Alhoewel er dan nog wel 1 11je en 1 stuurstand rijtuig overblijft :P
de t11 gaat niet naar HSA;

en als rijtuigen kunnen we altijd de M5 aan NS verhuren.

zou lukratieve deal kunnen zijn: indertijd heeft NS K4 gehuurd voor zo'n 65000 Euro per jaar per rijtuig; aangezien de kostprijs van een dubbeldek al snel 3x de prijs is van een enkeldek, zou de huurprijs boven 200.000 Euro per rijtuig per jaar liggen. met dat geld kan men stapsgewijs de M5 renoveren terwijl de nog niet gerenoveerde rijtuigen naar holland gaan...
Accelerat

Bericht door Accelerat »

bobby schreef:
Illegal_Alien schreef:Klopt :) Alhoewel er dan nog wel 1 11je en 1 stuurstand rijtuig overblijft :P

zou lukratieve deal kunnen zijn: indertijd heeft NS K4 gehuurd voor zo'n 65000 Euro per jaar per rijtuig; aangezien de kostprijs van een dubbeldek al snel 3x de prijs is van een enkeldek, zou de huurprijs boven 200.000 Euro per rijtuig per jaar liggen. met dat geld kan men stapsgewijs de M5 renoveren terwijl de nog niet gerenoveerde rijtuigen naar holland gaan...
Wat moet NS met M5?
1: NS heeft alleen nog interesse in die vreselijke IRM's
2: De getrokken treinen verdwijnen vrijwel op het hele nederlandse net, overal komt IRM en NS kampt binnenkort met een 1600/1700/1800 locomotieven overschot.

[size=0]Het is overigens I11, geen t 11, ook geen 1 11[/size]
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

sncf-sncb schreef:
bobby schreef:

Wat moet NS met M5?
2: De getrokken treinen verdwijnen vrijwel op het hele nederlandse net, overal komt IRM en NS kampt binnenkort met een 1600/1700/1800 locomotieven overschot.

Ik had het over de loc :) (En dan alleen nog het ICM benelux stuurstand rijtuig die dacht ik niet met Nederlandse locs om kon gaan :))
bobby

Bericht door bobby »

Illegal_Alien schreef:
sncf-sncb schreef:
bobby schreef: de t11 gaat niet naar HSA;

Wat moet NS met M5?

Ik had het over de loc :) (En dan alleen nog het ICM benelux stuurstand rijtuig die dacht ik niet met Nederlandse locs om kon gaan :))
als de politici als nog beslissen om de klassieke Benelux te behouden, dan heeft NS een probleem omdat zij geen weldra Benelux rijtuigen meer zullen hebben; dan moeten zij wel rijtuigen bij NMBS komen huren; vandaar M5, beschikt reeds over t11 trekduw kabels

kan nmbs nog goed geld verdienen aan deze super-de-luxe rijtuigen
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Dan huurt NS eerder ex-duitse rijtuigen en plaats er gewoon weer ICRm in ;). Die M5 is geneens toegelaten volgens mij.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Corail wagens zijn enkele jaren terug ook gehuurd, en die hele mega-grote stapel niets-betekenende Corail wagens te Juvisy en Bretigny zouden ook best uitgehuurd kunnen worden.
sweek

Bericht door sweek »

Wat is er zo vreselijk aan IRM, trouwens?
Ik denk inderdaad dat er alleen nog maar in treinstellen gaat worden investeert.
Timtrein

Bericht door Timtrein »

sweek schreef:Wat is er zo vreselijk aan IRM, trouwens?
Ik denk inderdaad dat er alleen nog maar in treinstellen gaat worden investeert.
IRM waggelt en zwabbert nogal heen en weer, zeker als je bovenin zit (en helemaal op die waterige drab die in het halve land de bodem moet voorstellen ;-)
Verder is het krap en ongelukkig door die rottige liftjes (die niet eens meer gebruikt worden!) en dus kun je met wat spullen bij je amper nog boven komen.

En inderdaad, NS koopt in principe geen nieuwe rijtuigen meer voor binnenlands vervoer, behalve dan wat tweedehands spul de laatste jaren. Reken er maar op dat ICK en de Duitse huurrijtuigen over een paar jaar wel weg zijn. Maar dan nog zal ICR nog wel een tijdje rondrijden, en daarmee de 1700'en dus ook. De 1800'en zijn minder zeker van hun leven, maar goed die zijn ook al 25 jaar oud.
sweek

Bericht door sweek »

Het waggelen heb ik niet zo veel last van, en ik vind ze eigenlijk ook helemaal niet krap. De liften zijn inderdaad irritant, maar die gaan er niet meer inzitten bij de nieuwe versie. Ik hoop en verwacht eigenlijk ook een interieur dat lijkt op de nieuwe Koploper.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
pietmol

Re: Prio rijtuigen

Bericht door pietmol »

pewiam schreef:Hierbij een opname van het (vernieuwde) interieur van een 2 de klasse PRIO rijtuig / ICR HSA-HSL.
Opname komt van het Nederlandse http://www.spoorforum.nl
volgens mij is dit interieur identiek aan het interieur van de vernieuwde ICM ('koploper')
SteC

Bericht door SteC »

Behalve de kleur van de kopwanden is dat inderdaad identiek.
Plaats reactie