Cannes?
Cannes?
Hallo.
Ik moet naar een meeting in Cannes op 13/11/07,nu zou ik graag de TGV nemen.Ik heb bij de NMBS om inlichtingen gevraagd waar die trein overal stopt en ze stuurden me door naar hun websittes waar ik die vraag niet heb gevonden.
Weet er iemand van jullie waar de rechtstreekse TGV van Brussel naar Cannes stopt en welke trein het zou zijn want ik heb al van die duplex treinen gezien maar weet niet als die rijden in ons land.En is het de moeitte om bijna 7 uur in éérste klasse op een TGV te zitten.
Groetjes
Ik moet naar een meeting in Cannes op 13/11/07,nu zou ik graag de TGV nemen.Ik heb bij de NMBS om inlichtingen gevraagd waar die trein overal stopt en ze stuurden me door naar hun websittes waar ik die vraag niet heb gevonden.
Weet er iemand van jullie waar de rechtstreekse TGV van Brussel naar Cannes stopt en welke trein het zou zijn want ik heb al van die duplex treinen gezien maar weet niet als die rijden in ons land.En is het de moeitte om bijna 7 uur in éérste klasse op een TGV te zitten.
Groetjes
Re: Cannes?
Er is een rechtstreekse TGV van Brussel naar Cannes ( 10.28u ) ofwel moet je naar Paris Nord en van daar naar Paris Gare de Lyon, van daar is een TGV naar Cannes. Sommige zijn Duplex.TERDUINEN schreef:Hallo.
Groetjes
Meer details vind je op http://www.tgv.com.
Bruxelles Midi/Brussel Zuid 10:28
Aeroport Paris-Charles de Gaulle TGV 11:44 - 11:50
Marne la Vallée-Chessy 11:59 - 12:03
Valence TGV 14:08 - 14:11
Avignon TGV 14:42 - 14:45
Marseille-St-Charles 15:18 - 15:32
Toulon 16:15 - 16:18
Les Arcs Draguignan 16:49 - 16:52
St-Raphael-Valescure 17:05 - 17:09
Cannes 17:31
Dit is een normale TGV, geen duplex dus.
Aeroport Paris-Charles de Gaulle TGV 11:44 - 11:50
Marne la Vallée-Chessy 11:59 - 12:03
Valence TGV 14:08 - 14:11
Avignon TGV 14:42 - 14:45
Marseille-St-Charles 15:18 - 15:32
Toulon 16:15 - 16:18
Les Arcs Draguignan 16:49 - 16:52
St-Raphael-Valescure 17:05 - 17:09
Cannes 17:31
Dit is een normale TGV, geen duplex dus.
En of het de moeite is om 7u op een TGV te zitten, dat hangt van uzelf af. Als je gezelschap hebt zal dat wel niet zo'n probleem zijn, maar als je alleen bent kan het wel wat saai worden vrees ik.
Er is natuurlijk zoiezo een barrijtuig en stopcontacten voor laptop of portable dvd speler, kan ook handig zijn.
Goedkopere alternatieven zijn er volgens mij niet, met de auto ben je minstens het dubbele onderweg en zal uw naft heen en terug ook wel +- €120 kosten.
http://www.b-rail.be/int/assets/images/ ... l.indd.pdf
>> Daar zal je alle info over tarieven en dienstregelingen wel in terug vinden
.
Er is natuurlijk zoiezo een barrijtuig en stopcontacten voor laptop of portable dvd speler, kan ook handig zijn.
Goedkopere alternatieven zijn er volgens mij niet, met de auto ben je minstens het dubbele onderweg en zal uw naft heen en terug ook wel +- €120 kosten.
http://www.b-rail.be/int/assets/images/ ... l.indd.pdf
>> Daar zal je alle info over tarieven en dienstregelingen wel in terug vinden

Het is een TGV-R idd , er wordt in Lille echter wel een Duplex aangekoppeld (die rijdt tussen Lille-Europe en Nice ; in de omgekeerde richting rijdt de Duplex ook tot Lille) .. Je zou dus 2 tickets kunnen kopen : één van Brussel tot Lille met de TGV-R en dan van Lille tot Cannes met de TGV Duplex.Dat moet de 5164 zijn , heb het opgezocht met Hafas.. Vroeger had die echter een nummer in de 6000 reeks , maar met de TGV Est zijn al die nummers terug herverdeeld ..
Edit : Intressant weetje , ik zal deze TGV (Brussel-Nice) in juli nemen , heen en terug , ik kan misschien tegen dan wat meer vertellen ..
Edit² : Blijkbaar rijdt de 5164 (Lille-Nice met Duplex) NIET meer met de 9826 samen , nudat Thalys de CDG diensten heeft kwijtgeraakt rijdt ook de 9826 zonder kopmaken in Lille naar het zuiden .. gevolg : Enkel met TGV-R naar Nice ..
Edit : Intressant weetje , ik zal deze TGV (Brussel-Nice) in juli nemen , heen en terug , ik kan misschien tegen dan wat meer vertellen ..
Edit² : Blijkbaar rijdt de 5164 (Lille-Nice met Duplex) NIET meer met de 9826 samen , nudat Thalys de CDG diensten heeft kwijtgeraakt rijdt ook de 9826 zonder kopmaken in Lille naar het zuiden .. gevolg : Enkel met TGV-R naar Nice ..
Laatst gewijzigd door msts.be op 12 apr 2007, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee , de Thalys "zon" is beperkt tot Marseille.. tenzij je natuurlijk tot Marseille wilt met de Thalys en dan per TGV (Duplex/SE/Réseau , niet minder dan 3 types op deze lijn !) , per Corail (Téoz) of TER naar Cannes..Wover schreef:Nog een interessant weetje: met thalys "zon" kan je ook in nice en marseille enz geraken voor €50 enkele reis.
Maar dat is al wel vrij omslachtig en zal wat meer kosten dan een alles in één ticket

Het koppelen bij de heenreis gebeurt nu in Roissy in plaats van zoals vroeger in Lille Europe. Trein 9864 rijdt namelijk rechtstreeks naar de luchthaven Charles de Gaulle.
Om te boeken ga je best kijken op http://www.tgv.com/nl , de site van SNCF - Raileurope (Brussel). Vandaag boeken en betalen, morgen liggen je tickets in je brievenbus.
Je vindt er ook aanbiedingen die niet aan het loket te krijgen zijn. Voorbeeldje: Voor een reis naar Valence TGV in augustus met TGV 9864 (10u28 in Brussel) betaal je in 2° klasse 93 euro aan Prem's tarief. De aanbieding via de site was dat je voor 10 euro meer in 1° klasse kan rijden. Idem voor de terugreis.
Gezien het succes van deze TGV's en het gebruik van Air-France van 1 of 2 rijtuigen moet je wel tijdig reserveren. dus 3 maanden voor de reisdatum kijken op de site.
Om te boeken ga je best kijken op http://www.tgv.com/nl , de site van SNCF - Raileurope (Brussel). Vandaag boeken en betalen, morgen liggen je tickets in je brievenbus.
Je vindt er ook aanbiedingen die niet aan het loket te krijgen zijn. Voorbeeldje: Voor een reis naar Valence TGV in augustus met TGV 9864 (10u28 in Brussel) betaal je in 2° klasse 93 euro aan Prem's tarief. De aanbieding via de site was dat je voor 10 euro meer in 1° klasse kan rijden. Idem voor de terugreis.
Gezien het succes van deze TGV's en het gebruik van Air-France van 1 of 2 rijtuigen moet je wel tijdig reserveren. dus 3 maanden voor de reisdatum kijken op de site.