GSM-R

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Asterix

Bericht door Asterix »

Kan iemand mij vertellen hoe het huidige systeem tussen trein en seinpost werkt? Op welke frequentie wordt er gezonden?

En op welke frequentie met GSM-R?
Steven

Bericht door Steven »

de grond trein verbinding die wij nu gebruiken werkt compleet anders dan de gsm-r, de grond trein verbinding kan je vergelijken met wat vrachtwagens hebben, CB dus, met dat verschil dat wij kunnen spreken en luisteren tegelijk. de frequenties die hiervoor gebruikt worden ken ik echter niet zo
Adler

Bericht door Adler »

Jeroen schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het huidige systeem tussen trein en seinpost werkt? Op welke frequentie wordt er gezonden?

En op welke frequentie met GSM-R?
Voor GSM-R zijn volgende frekwentiebanden toegewezen : 876-880 MHz en 921-925 MHz
Asterix

Bericht door Asterix »

Adler, GSM-R werkt dus zoals een GSM en zal dan ook geëncypteerd zijn, vermoed ik? Dus niet te scannen?

Praat Steven over klassieke trunking (niet gecodeerd) of ook over GSM-systeem?
Adler

Bericht door Adler »

Jeroen schreef:Adler, GSM-R werkt dus zoals een GSM en zal dan ook geëncypteerd zijn, vermoed ik? Dus niet te scannen?

Praat Steven over klassieke trunking (niet gecodeerd) of ook over GSM-systeem?
GSM-R is gecodeerd en zeker niet te scannen.
Of de klassieke grond-trein verbinding gecodeerd is weet ik niet.
Steven

Bericht door Steven »

de klassieke grond trein is niet gecodeerd dacht ik (niet echt zeker)
Patrick

Bericht door Patrick »

Aan het seinhuis van FGSP zijn ze een kanjer van een mast (zeg maar een raket) aan het zetten. Gisteren hing er een "bergbeklimmer" aan :) De kabels liggen nog allemaal bloot. Had helaas geen fototoestel mee.
Als ik me niet vergis staat er ook al eentje op lijn 75 tussen FGSP en De Pinte in de bocht vóór De Pinte.
willem

Bericht door willem »

Die mast in Gent sint pieters zou dienen voor de antennes die vroeger op de post stonden is mij verteld
e49memling

Bericht door e49memling »

pietje schreef:jaja, Steven is soms wel eens goed geïnformeerd, ge zou bija denken dat hij zelf met treintjes rijdt :lol:
Treintjes schaal 1/1 :D
Steven

Bericht door Steven »

e49memling schreef:
pietje schreef:jaja, Steven is soms wel eens goed geïnformeerd, ge zou bija denken dat hij zelf met treintjes rijdt :lol:
Treintjes schaal 1/1 :D
correctie zowel schaal 1/1 en schaal 1/87 (als de baan is afgeraakt :-))
Plaats reactie