Antwerpen-centraal ontruimd na bomalarm
Antwerpen-centraal ontruimd na bomalarm
Het station is volledig ontruimd na een bomalarm die verzonden werd per email:
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... 7_bomalarm
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... 7_bomalarm
De staking zal er volgens mij zeer zeker al iets mee te maken hebben. Als het bericht via e-mail verstuurd is hoop ik in ieder geval dat het FCCU zijn werk doet, e-mails zijn altijd perfect traceerbaar en met de hulp van de provider is de beschuldigde binnen enkele dagen bekend, tenzij dat de persoon zo "slim" was een andere/openbare PC te gebruiken.
Zeg maar gerust enkele uren.Dietrich schreef:De staking zal er volgens mij zeer zeker al iets mee te maken hebben. Als het bericht via e-mail verstuurd is hoop ik in ieder geval dat het FCCU zijn werk doet, e-mails zijn altijd perfect traceerbaar en met de hulp van de provider is de beschuldigde binnen enkele dagen bekend, tenzij dat de persoon zo "slim" was een andere/openbare PC te gebruiken.

Gij zijt wel een beetje te optimistisch, ietwat slimme hacker kan e-mails versturen die nen zodanige omweg maken dat niemand nog kan zeggen waar het vandaan komt.Dietrich schreef:De staking zal er volgens mij zeer zeker al iets mee te maken hebben. Als het bericht via e-mail verstuurd is hoop ik in ieder geval dat het FCCU zijn werk doet, e-mails zijn altijd perfect traceerbaar en met de hulp van de provider is de beschuldigde binnen enkele dagen bekend, tenzij dat de persoon zo "slim" was een andere/openbare PC te gebruiken.
De omweg kan altijd achterhaald worden in de headers, zelfs door u en ik. Tenzij men anonieme proxies zou gebruiken, andermans PC of een openbaar punt, dan vind je ofwel niet veel bruikbaars ofwel kom je terecht bij een onschuldig persoon, een bibliotheek, internetcafe, enz.
Hotmail, Gmail e.a. kan misschien ook nog een probleem zijn om precies te achterhalen. Ik denk en hoop echter niet dat men voor het lamleggen van een van België's grootste stations, verlies voor NMBS, kosten voor de politiediensten, DOVO, enz men niet te snel zal opgeven. Voor hetzelfde geld is het een persoon die met een vals adres van thuis uit de e-mail verzonden heeft, in dat geval kan men in feite deze week nog de dader vinden.
Hotmail, Gmail e.a. kan misschien ook nog een probleem zijn om precies te achterhalen. Ik denk en hoop echter niet dat men voor het lamleggen van een van België's grootste stations, verlies voor NMBS, kosten voor de politiediensten, DOVO, enz men niet te snel zal opgeven. Voor hetzelfde geld is het een persoon die met een vals adres van thuis uit de e-mail verzonden heeft, in dat geval kan men in feite deze week nog de dader vinden.
Het is altijd mogenlijk om een anonieme e-mail te sturen. Dit gaat als je werkt via open smtp-servers, en je ipadres aanpast (door verschillende tunnels in te werken). Dan is het heel moeilijk te achterhalen.
Maar ik betwijfel of mensen die deze technieken goed onder de knie hebben, zich bezig houden met het versturen van valse bommeldingen via e-mail...
Ik vind het allesinds jammer dat er zo'n dingen gebeuren. Dit is voor heel veel mensen een last.
Maar ik betwijfel of mensen die deze technieken goed onder de knie hebben, zich bezig houden met het versturen van valse bommeldingen via e-mail...
Ik vind het allesinds jammer dat er zo'n dingen gebeuren. Dit is voor heel veel mensen een last.
Het is veel eenvoudiger om een email te versturen zonder dit te traceren is. Zelfs vanuit een NMBS-station is dit mogelijk. In vele NMBS-stations heb ik de mogelijkheid te connecteren op het internet via een wireless-hubke van één of andere hobby-ist die in de buurt woont en die zijn connectie heeft openstaan.
Die hobby-ist krijgt dan wel de politie over de vloer, maar de bommelder is niet te achterhalen.
Het spijtige is dan dat veel van deze hobby-isten bedrijven zijn.
Die hobby-ist krijgt dan wel de politie over de vloer, maar de bommelder is niet te achterhalen.
Het spijtige is dan dat veel van deze hobby-isten bedrijven zijn.