ich wollte einmal fragen, wie gross der maximal zulaessige Ampere-Wert ist, den ein Triebfahrzeug im Netz der SNCB maximal erreichen darf. Sofern es dafuer einen allgemeinen Grenzwert gibt, natuerlich .
ich wollte einmal fragen, wie gross der maximal zulaessige Ampere-Wert ist, den ein Triebfahrzeug im Netz der SNCB maximal erreichen darf. Sofern es dafuer einen allgemeinen Grenzwert gibt, natuerlich .
Danke euch!
Voor zij die het Duits niet zouden verstaan :
ik zou eens willen vragen, hoe groot de maximaal toegelaten stoomsterkte is van een spoorvoertuig van de NMBS.
Voor zover er daarvoor een algemene waarde is, natuurlijk
het is wat puzzelen, maar het lukt me de kernwoorden te herkennen en zo te beredeneren... het duits is eigenlijk maar een kleine sprong van het nederlands verwijderd!
5307 schreef:het is wat puzzelen, maar het lukt me de kernwoorden te herkennen en zo te beredeneren... het duits is eigenlijk maar een kleine sprong van het nederlands verwijderd!
Das ist schon richtig, lesen kann ich es ja recht gut. Nur die Grammatik habe ich laengst nicht so gut drauf, dass ich es auch fliessend sprechen koennte.
Misschien nog interessant te vermelden dat elk tractie-onderstation bestaat uit 1 tot 4 transformator-gelijkrichtergroepen.
De meeste groepen hebben als nominaal vermogen 4,2 MW (nominale DC stroom 1273 A).
Elke groep moet 150 % belasting gedurende twee uren en 300 % belasting gedurende 5 minuten kunnen leveren.
in kortrijk zijn er 3 transfo(kes) maar is er permanent altijd 1 in werking, de rest is voor in extreme verkeerssituaties en/of voor als er een defect is !
Op die kaart is te zien dat de meeste lijnen max. 2500 A kunnen leveren.
Ik veronderstel dat deze maxima voor een korte duur kunnen overschreden worden. Want als ik de cijfers neem van Steven, zou dit bij 2 HLE27's al overschreden worden.