idd, heden hebben we securail (die mensen hebben geen wapen) en B security, de afdeling spoorwegpolitie die nog een wapen heeft komt enkel tussen bij incidenten zoals een aanrijding of dergelijke meer, op de moment er echte pv's moeten opgemaakt worden en deze maken deel uit van de federale politie
ThomSten schreef:Ja, soms doen ze betaalstakingen. Het zelfde effect bij de directie, maar geef effect (gelukkig he) bij de reizigers. Waarom hebben ze hier niet voor gekozen?
Betaalstaking: ik meen begrepen te hebben dat indien er dàn een ongeval gebeurt, je niet meer verzekerd bent.
ThomSten schreef:Ja, soms doen ze betaalstakingen. Het zelfde effect bij de directie, maar geef effect (gelukkig he) bij de reizigers. Waarom hebben ze hier niet voor gekozen?
Het probleem met betaalstakingen is dat dit eigenlijk een actievorm is die niet onder het wettelijk beschermde stakingsrecht valt. In principe is enkel "niet werken" een toegelaten vorm van actievoeren.
wat hebben abonnees daar aan, vele mensen hebben gewoon al betaald voor een jaar, trouwens grotendeels betaald door staat en werkgever dus zinloos zo een ticket tov het geheel
Steven schreef:wat hebben abonnees daar aan, vele mensen hebben gewoon al betaald voor een jaar, trouwens grotendeels betaald door staat en werkgever dus zinloos zo een ticket tov het geheel
Enkel de dagjestoeristen zouden er veel profijt van hebben en de treinen zouden juist voller zitter. Een dagje gratis naar Zee! Een dagje gratis naar de Zoo van Antwerpen! Een dagje gratis naar de Ardennen! Hoeveel mensen zouden zo niet redeneren?
Aangezien men meestal staakt in de werkweek en slechts een halve dag vooraf aangekondigd denk ik dat er niet zo veel zullen kunnen profiteren van een betaalstaking.
De treinbegeleiders zouden ook de treinen kunnen laten rijden, maar bv. geen controles uitvoeren omwille van de aggressie-voorvallen.
Als men een dergelijke aanpak voldoende omstandig aan de pers meedeelt, ook op de treinen aan iedereen omroept, ... zou dat een even belangrijk signaal naar de directie opleveren, en tevens, veel belangrijker, de sympathie van alle reizigers opleveren.
Met de "acties" zoals ze in het verleden en ook nu weer gevoerd werden, bereikt men enkel dat de regelmatige en brave reiziger/pendelaar weer eens voor voldongen feiten geplaatst wordt. Weg sympathie en begrip, want de reiziger is nog maar eens de dupe voor zaken waar hij nul komma nul kan aan veranderen.
geen controle = agressors doe uw ding val mensen lastig en dergelijke meer er is toch niemand die u uit de trein zal laten zetten
Ik bedoel dat natuurlijk als actie. Wat nu gebeurt is dat men duizenden pendelaars gijzelt voor een paar gevallen van aggressie die duidelijk niet door pendelaars gepleegd worden.
Als er geen treinen rijden, rijden er inderdaad geen aggressors mee. Dat klopt
trainman schreef:De treinbegeleiders zouden ook de treinen kunnen laten rijden, maar bv. geen controles uitvoeren omwille van de aggressie-voorvallen.
Als men een dergelijke aanpak voldoende omstandig aan de pers meedeelt, ook op de treinen aan iedereen omroept, ... zou dat een even belangrijk signaal naar de directie opleveren, en tevens, veel belangrijker, de sympathie van alle reizigers opleveren.
Met de "acties" zoals ze in het verleden en ook nu weer gevoerd werden, bereikt men enkel dat de regelmatige en brave reiziger/pendelaar weer eens voor voldongen feiten geplaatst wordt. Weg sympathie en begrip, want de reiziger is nog maar eens de dupe voor zaken waar hij nul komma nul kan aan veranderen.
tja met die alternatieve acties hebben ze nog ma zelden gehoord gekregen stel ik vast, om ene ei te bakken moet ge de schaal breken, ik zeg ni da je voor een pruts moet staken, maar deze was wel gegrond. ok passagiers zijn de duppe, maar stel uzelf is voor da jij bedreigd of aangevallen word? en zomaar zeggen dat het geen pendelaars zijn? agressie komt voor in alle lagen van de bevolking.