FNND

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
yannickvw

FNND

Bericht door yannickvw »

Hallo, ik heb gisteren een werf moeten bezoeken met school van Franki Construct op het goederenstation Antwerpen-Noord.

Nu ik moet daarover een verslag schrijven, en wou daar wat informaite bijsteken over het rangeerstation zelf. Wie kan er hier wat meer over zeggen: qua oppervlakte, openingsdatum, tonnage,...(had eens gehoord dat dit het grootste in Europa was?)

Grtz
Steven

Bericht door Steven »

ik heb de meeste van die info hier wel ergens liggen maar ik zal is moeten zoeken, want da ligt in een stapel info waar meer instaat dan dat alleen, opening was ergens jaren 30 dacht ik
Wover

Bericht door Wover »

Hier staat een heel klein beetje info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Antwerpen-Noord
Adler

Re: FNND

Bericht door Adler »

yannickvw schreef:Hallo, ik heb gisteren een werf moeten bezoeken met school van Franki Construct op het goederenstation Antwerpen-Noord.

Nu ik moet daarover een verslag schrijven, en wou daar wat informaite bijsteken over het rangeerstation zelf. Wie kan er hier wat meer over zeggen: qua oppervlakte, openingsdatum, tonnage,...(had eens gehoord dat dit het grootste in Europa was?)
Het grootste van Europa is het zeker niet, dat is het rangeerstation Maschen ten zuiden van Hamburg (7 km lang met 300 km sporen).
Als je Google Earth hebt:
Maschen

Voor FNND:
FNND
Als je goed zoekt en inzoomt op de juiste plek zie je drie 77/78's staan. Wie vindt ze :?:

Hier vind je wat info over FNND in de brochure over B-Cargo Antwerpen:
http://portal.bcargo.be/portal/page?_pa ... ema=PORTAL
yannickvw

Bericht door yannickvw »

Ja, het was trouwens vlak naast dat (lelijk, smaken verschillen ;-)) gebouw, waar we zijn gaan kijken, men is er een nieuw "logistiek centrum infrastructruur" aan het bouwen. Was trouwens vlak aan één van de rangeerheuvels.
Steven

Bericht door Steven »

de hele haven van antwerpen telt ergens rond de 900km spoor, hoeveel er hier van precies op antwerpen noord liggen weet ik niet
Plaats reactie